Hop til indhold

Stresset kat - hvad gør jeg?


Silkof

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har en dejlig hundkat på 5,5 år, som viser underlig adfærd. Jeg/vi har haft hende siden februar i år.

 

Jeg var for knapt en måned siden væk i 14 dage, mens hun var alene hjemme med min kæreste.

I disse 14 dage begyndte hun at skide og tisse alle mulige underlige steder - på stole, i kurve, på gulvet m.m.

Da jeg kom hjem var der ingenting de første par dage, indtil min kæreste og jeg gik fra hinanden. Efter han er flyttet har hun nærmest dagligt tisset eller skidt forkerte steder. Sofaen og tæpperne bliver ofte benyttet.

Da både min kæreste og jeg var på ferie sammen 1 uge i maj, var der ikke noget overhovedet.

 

Hun viser ingen underlig adfærd når jeg er hjemme. Hun er meget kælen som altid, spiser normalt og udviser på den måde ingen ændret adfærd. Kattebakken gør jeg rent hver dag, så det er heller ikke derfor.

Men lige så snart jeg er ude af lejligheden, går det galt.

 

Der er ingen tvivl om, at det er klare stress tegn oven på alt det underlige der sker.

Men hvad gør jeg for at hjælpe hende (og mig) til at få det godt igen?

 

Håber nogle har nogle gode råd og kan hjælpe os!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...