Hop til indhold

Killing vil ikke tage vand eller føde til sig


Recommended Posts

Hej Alle,

 

Jeg og min kæreste er for nylig blevet de glade ejere af to dejlige hun-killinger fra to forskellige kuld. Vi fik killingerne sidste mandag, og der var ingen problemer med at få dem hjem.

 

Hjemme i vores lejlighed faldt begge killingerne hurtigt på plads, og havde masser af nysgerrighed og energi.

 

I torsdags begyndte den ene af de to katte dog at spise mindre, og den har siden fredag ikke frivilligt taget hverken vand eller mad til sig. Foderet er det samme som de fik på det internat, hvor vi hentede dem.

 

Lørdag kastede killingen op, og vi fik fat i en dyrlæge, der gav den nogle sprøjter (Becoplex, Dexadreson, Cerenia og Aquacycline, til dem for hvilket det betyder noget). Ifølge dyrlægen var katten som sådan ikke rigtig syg, og havde hverken forhøjet temperatur eller andet. Den fik noget kvalmestillende, som skulle virke indenfor 24 timer. Desværre er killingen ikke begyndt at spise eller drikke endnu - den har siden lørdag formiddag (1½ døgn siden) kun fået hvad der svarer til en dessertske af noget vådfoder vi også fik hos dyrlægen. Det eneste killingen laver er at sove, sove og sove. Mange, mange timer om dagen. I dag har hun sovet op mod 8 timer i streg, kun afbrudt af vores forsøg på at fodre hende og give hende noget at drikke.

 

Vi er begge begyndt at blive alvorligt bekymrede for vores dejlige kat, så hvis I har nogle gode råd til, hvordan vi kan få noget mad i hende, ville vi være meget taknemmelige.

 

Bedste Hilsner

Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette,

 

Tusind tak for svaret. Vi har fået købt sådan en engangssprøjte, og tvangsfordre hende nu med sukkervand, og vi har kontaktet dyrlægen (som vi også var ude ved igår). Vi skal derud igen som det første i morgen tidlig.

 

Vi hører selvfølgelig gerne mere, hvis andre har gode forslag til, hvordan vi evt. kan få hende til at spise lidt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tvangsfodrede med piskefløde da min ene kat var syg... der er ikke meget i det - sagde dyrlægen da jeg fortalte det... nej men i det mindste fik katten lidt næring og organerne fik lidt at arbejde med... som Henriette skriver kan katte ikke tåle at gå uden mad ret længe, 4 dage så begynder det at blive alvorligt...

Jeg regner med at dyrlægen finder ud af noget i dag..held og lykke med den lille kat..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Igen,

 

Dyrlægen gav i går aftes besked på, at killingen skulle tvangsfodres/vandes hver ½-1 time. Vi sad oppe det halve af natten og gav killingen vand med engangssprøjten. Klokken ca 0230 gik hun ud til madskolen og begyndte at tage føde til sig - frivilligt! Her til formiddag har hun spist godt, og har været i kattebakken et par gange. Hun har allerede meget mere energi og er nu begyndt at gå på opdagelse og lege igen. En stor lettelse for både min kæreste og jeg. Vi holder hende selvfølgelig under skarpt opsyn, men det tegner på, at hun bare skulle have maven igang igen efter et maveonde.

 

Tusind tak for svarene herinde.

 

Bedste Hilsner,

Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...