Hop til indhold

Kat med sår! :(


Chrisisninja8D

Recommended Posts

Hey allesammen, håber der er nogle her der kan hjælpe da jeg efterhånden er ved at blive desperat :S

Jeg har en rigtig dejlig kat på omkring 6 år, en steriliseret hunkat som vi har haft siden fødslen (Da vi selv havde moren, der er død for kort tid siden.)

Altså, hun har igennem længere tid end et år haft grimme sår på halsen, hun kradser sig selv og når sårene kommer kradser hun dem op uafbrudt. Det bliver værre og værre nu :/

Jeg står med det problem at jeg "kun" er 16, og derfor ikke selv kan gøre så meget. Når jeg siger til mine plejeforældre at vi skal tage hende til dyrelægen hører de aldrig efter, de siger at det eneste dyrelægen kan gøre er at aflive hende. Jeg har prøvet at overbevise dem om at der må være en behandling, for det kan jo ikke være rigtigt hun skal have det sådan, men de vil ikke høre. Alle mine venner siger jeg selv skal tage hende til dyrelægen, men det vil jeg helst undgå da jeg hverken kan få hende derned selv, og desuden vil jeg jo helst ikke blive uvenner med min familie på grund af det, jeg ved det lyder dumt, men sådan er det altså ;s

Vores hankat, der er et par år ældre og med samme mor, havde det også i en lang periode da han var yngre, men der var jeg så lille at jeg ikke tænkte på det. Hans gik væk af sig selv, men det tyder på at hunkatten, Olivia,s ikke vil kunne gøre det :(

Jeg har tænkt længe over det, og nu har jeg fundet på noget der måske er ret sindsygt, men det er simpelthen den eneste ide jeg har. Tror i man vil kunne købe en almindelig forbinding og sætte fast om hendes hals, selvfølgelig ikke så hun bliver kvalt eller noget, men så hun ikke kan nå sårene med kløerne? Ville det kunne lade sig gøre/ville det hjælpe? hvis der er nogen der har andre ideer, er de meget velkomne, jeg ville blive glad for enhver hjælp da hun er en helt speciel kat og hun betyder utroligt meget for mig. Jeg vil virkelig ikke miste hende, og det føles bare som om hun isolerer sig mere og mere :/ Håber virkelig i kan/vil hjælpe!

Link til kommentar
Del på andre sites

Åh det gør ondt at læse dette, stakkels dig som ikke kan gøre noget... Den kat skal nemlig til dyrlæge nu..! det er dyrplageri og den vil få infektion i sårene som den kan dø af... en forbinding vil nok ikke hjælpe.. Kunne du måske komme til at rense det flere gange om dagen..?

 

Spørg om i kan gå på apoteket og købe noget til at rense sårene med.. jeg vil også anbefale at i prøver noget andet kattemad, min den ene får sår når den får whiskas

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså de får noget special foder de altid har fået, men jeg tror nok hun har lopper, vi kan bare ikke rigtigt gøre noget ved det nu på grund af sårene :S De sidder jo overalt omkring halsen ;/ Men hvis jeg nu gik op til dyrelægen uden katten, tror du så stadig det ville kunne hjælpe, eller ville det være spild af tid? :S

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kan det sikkert have noget med det at gøre at mine plejeforældre vil undgå det. Jeg elsker dem, men de er bare ikke gode nok på nogle punkter. Men det er også ligemeget, jeg tjener selv ca. 2000 om måneden, så jeg kan sagtens betale for det...

Men tror du jeg SKAL have hende med før de kan give mig noget til det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kan det sikkert have noget med det at gøre at mine plejeforældre vil undgå det. Jeg elsker dem, men de er bare ikke gode nok på nogle punkter. Men det er også ligemeget, jeg tjener selv ca. 2000 om måneden, så jeg kan sagtens betale for det...

Men tror du jeg SKAL have hende med før de kan give mig noget til det?

Ja du skal have katten med, dyrlægen skal se på sårene for at kunne behandle... du skal ringe og bestille en tid... hvor er det bare flot af dig at du vil bruge dine egne penge..!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det bedste er jo hvis du eller en af dine venner har en transportkasse/taske at have hende i. Ellers kan du finde en lille flyttekasse. de koster vist omkring 10-20 kr i butikkerne. Et tæppe, håndklæde eller en pude i bunden og så kan du transportere hende på den måde. Hun kan sagtens få luft der og du kan også lave nogle ekstra huller i siderne. Det vigtigeste er hvis du fx er nødt til at gå og måske tage bus og tog at du har hende et sted hvor du ved hun ikke kan komme væk og måske løbe væk fra dig eller i værste fald komme til skade på den ene eller anden måde. Dyrlægen ser ikke på hvad du transportere katten i, hvis den ikke kan komme til skade under transporten. Det er vigtigere for ham/hende at du hjælper din kat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...