Hop til indhold

Kat med herpes


msvitae

Recommended Posts

Hej alle. Jeg er ny herinde. Jeg har et spørgsmål... Er der nogle af jer der har en kat med herpes??

 

Min hankat er blevet smittet af vores hunkat, som fik en depo-medrol indsprøjtning (binyrebarkhormon), hvorefter at hendes latente herpesvirus gik i udbrud. Det har så resulteret i at hankatten er smittet, og at vi igår var til dyrlægen pga at han var så sløj. Dyrlægen mærkede ham efter, tjekkede tandkød og målte temp. alt så fint ud, undtagen tamperaturen som var på 39 (og et eller andet). Hun stak os smertestillende med hjem (6 mg onsior). Han har fået 3 tabletter siden igår. Han skal have to efter hans vægt da han vejer over de 6 kg. Men det er ikke forbedret. Hans symptomer:

  • Nysen (kun når han bevæger sig)
  • Vandig næse (men slikker sig så meget på næsen, at han nu er blevet hudløs på læberne, og de resultere i smerte når han vil spise)
  • Han har alm. afføring og urinering.
  • han vil gerne spise, men han skal "angribe" maden fra den rette vinkel, så der ikke ryger støv i næsen fra foderet og for at det ikke gør ondt på læberne.
  • Han sover 22 timer i døgnet (mere end normalt)

Hvad synes i vi skal gøre? Vi har jo været hos dr. dyr. . . (endda på en søndag!:()

Link til kommentar
Del på andre sites

tror jeg må ringe til dyrlægen igen imorgen hvis ikke der er nogen bedring. Synes bare det er så hårdt. Men dyrlægen mente det nok var det, når vores hunkat har det. Men den tredje kat fejler intet. (ENDNU?!) Han ligger bare under dynen hos mig hele tiden, eller gemmer sig andre steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi tog til dyrlægen idag, og min kat blev barberet og lagt i drop. Basses feber var steget - og var lige under 40! Han fik 150 ml væske, smertestillende så han kunne spise pga hævet læbe, og nu har vi fået ham hjem, og skal give ham smertestillende i aften og spiser han ikke imorgen, skal vi afsted igen. Men hvor er jeg evig taknemmelig over dyrlægerne!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke det samme men min kat har haft akut nyresvigt og maatte tilbringe fire dage paa klinikken med drop for at rense hendes nyrer saa de kunne fungere igen.

 

Haaber han hurtigt faar det bedre. Ellers synes jeg i maa overveje og snakke med dyrlægen om I ikke kan faa lavet en endoskopi af hans hals og svælg og faa taget prøver for at finde ud af hvad præcist det kommer fra saa behandlingen kan tilpasses.

 

God bedring med ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...