Hop til indhold

Min hunkat skider ved siden af bakken :(


Recommended Posts

Hejsa !

 

Jeg har et stort problem som jeg håber jeg kan komme af med. Vores 3 år gamle hunkat skider på vores gulv 50 cm fra kattebakken. Hun gør det selvom der kun ligger 2 klumper af tis i bakken eller en enkelt lort. Og det er ikke hver gang hun skider på gulvet, da hun sagtens ind i mellem gider skide i bakken. Hvis døren ud til vores entre står åben tisser hun på måtten der ligger derude, så derfor har vi altid lukket derud til. Hun har gjort det ret længe efterhånden og da vi flyttede i ny lejlighed i oktober 2010 håbede vi hun ville stoppe (dengang gjorde hun det foran hoveddøren). Men ak... Min frygt er at hun vil begynde at skide i vores børneværelse i protest mod der kommer en lille ny, da vi venter vores første barn til oktober. Og er der noget jeg ikke magter, er det at stå op og skulle give baby mad og komme ned til stanken af en lort på gulvet ! Vi fjerner det der bliver lavet i bakken hver dag, så det kan ikke være fordi den er for beskidt hun ikke gider skide deri.

 

HVAD GØR JEG ???!!! :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke protest... en kat kan ikke protestere... En kat kan blive stresset.. eller den kan prøve at fortælle noget..

 

Min gamle kat begyndte at skide på gulvet foran kattebakken... det gjorde han fordi han ikke kunne lide at gå ind i bakken.. det var en lukket bakke med låge.. jeg købte en større bakke og pillede lågen af, siden gjorde han det aldrig mere...

 

Du kunne prøve at skifte kattegrus og evt købe en større kattebakke.. måske flytte den..

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har en som først var med låg, men har taget låget af i håb om det hjalp - uden held :/ Normalt har vi bare det fra Coop til ca 25 kr for en pose, mrn hat også haft prøvet at købe noget dyrere grus som fås i føtex (blå pose med hvid skrift til ca 70 kr) og der sked hun stadig på gulvet.

 

Det er en mellem gang mellem køkken, bad og børneværelse, hvor kattebakken står, og det er lige foran døren til børneværelset hun skider, så har svært ved at skulle stille den et andet sted, for ik at nævne det sted hvor hun netop skider. Men måske jeg skulle forsøge at stille den på badeværelset i stedet for ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har en som først var med låg, men har taget låget af i håb om det hjalp - uden held :/ Normalt har vi bare det fra Coop til ca 25 kr for en pose, mrn hat også haft prøvet at købe noget dyrere grus som fås i føtex (blå pose med hvid skrift til ca 70 kr) og der sked hun stadig på gulvet.

 

Det er en mellem gang mellem køkken, bad og børneværelse, hvor kattebakken står, og det er lige foran døren til børneværelset hun skider, så har svært ved at skulle stille den et andet sted, for ik at nævne det sted hvor hun netop skider. Men måske jeg skulle forsøge at stille den på badeværelset i stedet for ?

 

Køb en mere, og have en to steder, det hjælper ofte. Derudover prøv at købe noget rigtig klumpende grus, jeg har ikke haft en eneste urenlig kat siden jeg skiftede over til extreme classic, pris mellem 100-149kr pr. sæk (14kg) 5 sække er beregnet til 1 kat pr. år

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor kan man købe det kattegrus henne ? For det kunne da godt være det skulle prøves. Vil nødigt af med hende, selvom jeg er ved at få grå hår !

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg køber det i Petworld, men det kan også købes hos Maxizoo :)

Og så skal det lige siges at det ikke lugter fra bakken...

Har ofte gæster som ikke tror på her er katte (10 voksne + 4 killinger på 10dage)

Link til kommentar
Del på andre sites

Maxizoo har vi her i byen, jeg bor i Høje Taastrup :) Må derned og anskaffe mig noget så - der er ik andet for.

 

Forresten, der hvor hun har skidt/tisset sørg for at rengøre med enten hvid eddike eller rodalon, og derefter bruge et rengøringsmiddel med citrus duft :) Det har virket herhjemme...

Har der været et uheld her i huset (killinger = uheld sker) vasker jeg med hvid eddike (fjerner lugt)...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...