Hop til indhold

Første fangst! (Følsomt emne)


Kattefyren

Recommended Posts

Min ældste kat på 1 år og 3 måneder, har fanget sit første bytte :o (stolt far!)

 

Det var et voldsomt stort bytte i form af en solsort (og ja det er synd for solsorten, men det er jo naturens gang).

Den var slået 100% ihjel, og han var igang med at plukke den da jeg tog den fra ham. For min skyld måtte han nu godt have spist den, men mine forældre synes at det var klamt, så jeg blev bedt om at smide den ud :/

 

Nu spørger jeg så lige de erfarne jagt-katte-ejere:

Kan jeg forvente at han fanger mange flere i fremtiden, eftersom han nu havde succes med at fange sin første?

Eller kan solsortene i området stadigvæk føle sig forholdsvist sikre? Jeg tror det var en ung fugl, som muligvis ikke var så sikker på vingerne, så det kan jo være at det var mere held end jagt-talent hehe.

Link til kommentar
Del på andre sites

En kat kan ikke fange en rask voksen fugl. Den er simpelthen for hurtig. Så enten er det en syg fugl eller en unge. Det er naturens gang, og den hverken kan eller skal vi blande os i. Og ja, du kan være helt sikker på, at katten nok skal fange flere. Min kat er indtil videre kommet hjem med syv store fede markmus. Heldigvis har de også været slået ihjel allesammen. Jeg har også HVER gang taget den fra ham og smidt den ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg havede engang en kat som jeg havede fået, der hvor den kom fra boede den tæt på en skov, og hvis jeg var uheldig at den løb ud for mig, og jeg ik straks opdagede det kunne jeg ikke kalde den ind igen før den havede fanget en solsort el en ande fugl.. så fuglene i vores have var ikke sikkere hvis den slap ubemærket ud... :o

 

ville lige give et lille bidrag med vores store kat på 7,6 kg liggene på min ene arm..:D

Link til kommentar
Del på andre sites

Forleden dag kom min kat på ca. 1 år hjem med en Skade. Den var større end ham selv, og han havde ikke kunne slå den ihjel. Jeg kunne se, at han prøvede at brække nakke på fuglen, men den slap fra ham inde på mit badeværelse. Så jeg måtte i gang med håndklæde til at smide over fuglen for at fange den. Det lykkedes, og så tænkte jeg, at hvis den fløj, så havde den nok ikke taget ret meget skade og hvis ikke, så måtte jeg jo dreje halsen om på fuglen. Heldigvis så fløj den væk, da jeg fjernede håndklædet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...