Hop til indhold

2 årig hankat tisser i sengen og på tøj


diator

Recommended Posts

min han kat er begyndt at tisse i mit tøj og min seng hvilket jeg ikke er specielt glad for, først troede jeg at han var ved at få fine fornemmelser i forhold til hvornår han mente hans toilet skulle have udskiftet grus, men jeg havde lige udskiftet det til helt rent grus da han gør det igen lige foran mig.

 

jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre ved dette, han plejer normalt at være næsten helt ekstremt renlig og selv om jeg har ham i snor udenfor et par gange om dagen pga varmen, tisser han stadig i mit tøj og på min seng.

 

jeg tror ikke han har smerter da han ikke har ændret anden adfærd en denne tissen de forkerte steder.

 

hvad skal jeg gøre en bekymret katte ejer

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil tage katten til dyrlægen, det kan være blærebetændelse, og har han så forsøgt at tisse på bakken og haft smerte, forbinder han bakken med smerte...

 

Derudover så alt det han har tisset på vil jeg lige vaske med hvid eddike, smid det i vaske maskinen bland alm. skyllemiddel og hvid eddike :) Det tager nemlig lugten helt.

Link til kommentar
Del på andre sites

min han kat er begyndt at tisse i mit tøj og min seng hvilket jeg ikke er specielt glad for, først troede jeg at han var ved at få fine fornemmelser i forhold til hvornår han mente hans toilet skulle have udskiftet grus, men jeg havde lige udskiftet det til helt rent grus da han gør det igen lige foran mig.

 

jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre ved dette, han plejer normalt at være næsten helt ekstremt renlig og selv om jeg har ham i snor udenfor et par gange om dagen pga varmen, tisser han stadig i mit tøj og på min seng.

 

jeg tror ikke han har smerter da han ikke har ændret anden adfærd en denne tissen de forkerte steder.

 

hvad skal jeg gøre en bekymret katte ejer

 

De afmærker deres område

 

Når der er to rivaler i samme område, forsøger de at afsættes deres område på naturlig måde indenfor dyreverdenen. Den kat der ikke er så stærk og kan klare sig, må bruge grovere måde at tilkendegive sig på over for rivalen. Katte ønsker sig frirum men er også adfærds mæssigt i visse samspil socialrelateret (selskab) men skal altid have den mulighed for at kunne trække sig tilbage til sit eget fristed. Det er nok her problemerne ofte opstår og giver uhensigtsmæssig adfærd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...