Hop til indhold

Kattepasning i sommerferien - pension, privat hjem eller eget hjem?


Apollo

Recommended Posts

Hej

 

Så er der sommerferie for mange af os katte ejere og i den forbindelse vil jeg blot høre hvad I gør når I tager på sommerferie til udlandet?

  1. Bliver jeres kat(te) passet i en kattepension?
  2. Bliver jeres kat(te) passet privat?
  3. Bliver jeres ka(te) passet i eget hjem?

Vores to katte bliver altid passet i eget hjem, hvor vi har venner eller familie der er kommet og fodrer dem og tømmer bakken. Nogle få gange er de blevet passet privat hos familie, dog.

 

PS: Jeg ville have lavet ligesom en afstemning, men kan ikke rigtig finde ud af det her i dette forum - andre forummer tillader det dog....

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har haft katte i mange år og min erfaring er at de har det bedst hjemme hvor der kommer en og fodre dem og skifter kattegrus hver dag. jeg har lige været i barcelona i 14 dage hvor min datter passede mine to katte hvor de kun 14 dage før blev ført sammen den ene er 4 år og den anden 2 år og det er gået rigtig godt, for de føler sig trygge i de vante omgivelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Herhjemme holder vi ikke ferie :P vi kan tage afsted en weekend og så er vi hjemme igen.. Ellers tager vi afsted hver for sig...

 

Det er ikke fordi vi ikke kan lide at rejse, og ikke har lyst, men simpelthen fordi jeg ikke vil overlade mine katte og hund til andre i længere tid... Og så har jeg også en del flere katte end andre herinde :) så skal de endelig passes, foretrækker jeg at nogen bor her i huset...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke til de lange udlandsrejser men eeelsker sommerhus i gode gamle dk (er ræd for at flyve :-S). Så han ville kommer med, var det ikke muligt ville jeg foretrække han blev passet hjemme :) En sjælden gang imellem hvis det blev nødvendigt ved et weekendophold ville jeg anskaffe en vandautomat og stille masser af foder frem og lade ham alene (dog først når han er ældre, han er endnu for lille)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke til de lange udlandsrejser men eeelsker sommerhus i gode gamle dk (er ræd for at flyve :-S). Så han ville kommer med, var det ikke muligt ville jeg foretrække han blev passet hjemme :) En sjælden gang imellem hvis det blev nødvendigt ved et weekendophold ville jeg anskaffe en vandautomat og stille masser af foder frem og lade ham alene (dog først når han er ældre, han er endnu for lille)

Ja det kunne også være en mulighed hos mig, hvis det var fra den ene dag til den anden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er aldrig væk i ret lang tid af gangen. Den eneste gang jeg har været væk i flere uger, kom min bror og boede i min lejlighed og passede min kat. Så enten det eller også ville jeg høre naboen om de ville give dem mad og vand hver dag og lukke dem ud om morgenen og ind om aftenen. Deres børn er nemlig så glade for vores katte, så tror de ville hygge sig med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...