Hop til indhold

Udstilling: Tune


Recommended Posts

Ja så er jeg på den igen...

 

Der er udstilling i Tune d. 7. august og jeg vil være at finde.

 

Jeg kommer denne gang med hele tre missere:

 

Huskatten Ares

 

Européerne:

DK Rothes Karoline Mathilde - Katelin

DK Boholdt Alley Cat

 

I er mere end velkomne til at se om i kan fange mig på den pågældende udstilling

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Redcat

 

Katten skal have sine to vacciner, og være over 12 uger gammel... Alle vacciner skal være uptodate.

Derudover skal du være medlem af en hovedklub

 

Darak, Jyrak, Katteklubben eller Racekatten

 

Er det en racekat er det et krav at der er stamtavle på, hvis huskat må det ikke ligne en race, og så selvfølgelig uden stamtavle.

Det anbefales at starte med at udstille i deres ungdom, fra ca 4mdrs alderen, men man kan også senere, dog helst ikke for gammel, jeg vil sige omkring 1 år er sidste udkald, alt efter kattens temperament. Katten skal også være van til at blive håndteret af fremmede...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Redcat

 

Katten skal have sine to vacciner, og være over 12 uger gammel... Alle vacciner skal være uptodate.

Derudover skal du være medlem af en hovedklub

 

Darak, Jyrak, Katteklubben eller Racekatten

 

Er det en racekat er det et krav at der er stamtavle på, hvis huskat må det ikke ligne en race, og så selvfølgelig uden stamtavle.

Det anbefales at starte med at udstille i deres ungdom, fra ca 4mdrs alderen, men man kan også senere, dog helst ikke for gammel, jeg vil sige omkring 1 år er sidste udkald, alt efter kattens temperament. Katten skal også være van til at blive håndteret af fremmede...

 

Jeg troede kun udstillinger var for racekatte og ikke huskatte. Hvad for konkurrencer kan man stille op i med en huskat?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg troede kun udstillinger var for racekatte og ikke huskatte. Hvad for konkurrencer kan man stille op i med en huskat?

 

Jamen de bliver også vurderet - udseende, væremåde osv. Ligesom en racekat, udover at der ved racekatte er standarter, så er det dommerens mening som tæller ved en huskat. Selvfølgelig skal katten være i god kondition, have rigtigt temperament :) og ved huskatten er det et krav den er kastrat

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen de bliver også vurderet - udseende, væremåde osv. Ligesom en racekat, udover at der ved racekatte er standarter, så er det dommerens mening som tæller ved en huskat. Selvfølgelig skal katten være i god kondition, have rigtigt temperament :) og ved huskatten er det et krav den er kastrat

 

OK. Tak for info. Hvad er rigtigt temperament? Og hvorfor er det et krav, at en huskat er en kastrat?

Link til kommentar
Del på andre sites

OK. Tak for info. Hvad er rigtigt temperament? Og hvorfor er det et krav, at en huskat er en kastrat?

 

Katten skal kunne behandles af alle, og ikke blive stresset af andre lyde - og kunne acceptere at være spærret inde i et bur en hel dag.

Jeg ved faktisk ikke hvorfor en huskat skal være kastrat... Men det er vel noget med at der er så mange huskatte i DK? Men stiller da lige spørgsmålet videre til klubberne :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har nu fået svaret på dit spørgsmål peter :)

 

"Svaret er at FIFe ikke vil støtte opdræt af ikke-stambogsførste katte. Dem er der rigeligt af allerede, og rigtigt mange af dem mangler et godt sted at bo. Men de er velkomne på udstillingerne, for de ER og bliver den originale kat, som mange kattefolk er startet med. Så velkomne i afmonteret tilstand, men ikke med velsignelse til at opdrætte dem."

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
Ihh Henriette, synes jeg kan genkende dit bur (og kat) :P tror jeg har været forbi og beundre Ares da i var i Fredericia

 

Det lyder ikke helt forkert, vi var der begge dage :)

Desværre er jeg ikke særlig god til at blive siddende ved buret.... Men du får jo også mulighed for at møde ham i vante omgivelser om ikke alt for længe

Link til kommentar
Del på andre sites

Hihi jeg havde også min far og Casper stående utålmodigt og vente ved udgangen mens min mor og jeg 'bare lige skulle se på kattene' :P Vi fik selvfølgelig først øje på alle kattene da vi var på vej hjem - nogle gange kan det jo være svært at se skoven for bare træer ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...