Hop til indhold

Mus med hjem


pfpeter

Recommended Posts

Det er næsten umuligt at få en kat til at lade være med at tage mus med ind når den har fanget dem udenfor.

Vi har døjet med mus i huset, så det er jo naturligt at de er inde, men da vores kat er mere glad for at lege musene end bare at slå dem ihjel, og når vi har taget musene fra hende og gjort det af med dem for hende bliver hun forvirret.

Når kattene fanger et bytte, vil de gerne have en form for påskønnelse, fordi de har gjort noget rigtigt, og de lader derfor deres ejere/værter få byttet.

Du skal bare være glad for at din kat ikke fanger fugle og tager dem med ind, for det er en meget mærkelig oplevelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er næsten umuligt at få en kat til at lade være med at tage mus med ind når den har fanget dem udenfor.

Vi har døjet med mus i huset, så det er jo naturligt at de er inde, men da vores kat er mere glad for at lege musene end bare at slå dem ihjel, og når vi har taget musene fra hende og gjort det af med dem for hende bliver hun forvirret.

Når kattene fanger et bytte, vil de gerne have en form for påskønnelse, fordi de har gjort noget rigtigt, og de lader derfor deres ejere/værter få byttet.

Du skal bare være glad for at din kat ikke fanger fugle og tager dem med ind, for det er en meget mærkelig oplevelse.

 

Det er da så hyggeligt med fulgepip inde i huset, særligt når fuglen forsøger at komme ud og der render 4-5katte efter den, og manden jagter kattene for at få dem til at stoppe

*hehe*

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er næsten umuligt at få en kat til at lade være med at tage mus med ind når den har fanget dem udenfor.

Vi har døjet med mus i huset, så det er jo naturligt at de er inde, men da vores kat er mere glad for at lege musene end bare at slå dem ihjel, og når vi har taget musene fra hende og gjort det af med dem for hende bliver hun forvirret.

Når kattene fanger et bytte, vil de gerne have en form for påskønnelse, fordi de har gjort noget rigtigt, og de lader derfor deres ejere/værter få byttet.

Du skal bare være glad for at din kat ikke fanger fugle og tager dem med ind, for det er en meget mærkelig oplevelse.

 

Der kommer vel også et tidspunkt, hvor det sker. Det er man jo bare nødt til at tage med. Men han bliver absolut IKKE rost, når han tager fangster med hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du nu prøver at tage musen fra ham ? Det virkede på min gamle hankat, jeg var nemlig træt af alle de mus han slæbte hjem...

 

Nu sætter han sige uden for det vindue, i det rum jeg sidder i, og spiser musen :)

 

Det er lige nøjagtig, hvad jeg gjorde. Og han har indtil videre ikke komme hjem med noget nyt. Han må for min skyld meget gerne spise musen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine to fanger også, jeg roser ikke, da det er en helt naturlig adfær som de skal have i fred, jeg tager det ikke som gaver, de lægger heller ikke byttede til mig, de vil selv beholde det.. jeg ønsker ikke de tager det m. IND, så når det lykkedes for mig at forhindre det, må de blive ude til de har spist eller bræbt det.. og forhindre fangsten tror jeg ikke man kan..

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine to fanger også, jeg roser ikke, da det er en helt naturlig adfær som de skal have i fred, jeg tager det ikke som gaver, de lægger heller ikke byttede til mig, de vil selv beholde det.. jeg ønsker ikke de tager det m. IND, så når det lykkedes for mig at forhindre det, må de blive ude til de har spist eller bræbt det.. og forhindre fangsten tror jeg ikke man kan..

 

Jeg har bestemt heller ikke nogen intentioner om, at han ikke skal fange noget. Han skal fange lige det har har lyst til og kan. Jeg gider bare ikke have det slæbt ind i huset. De sidste par dage har han ikke slæbt noget med hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er så hyggeligt med gaver. Er flere gange vågnet efter at have ligger og nusset fødder med meget meget meget døde mus. Har fjernet en halshukket mus fra min seng hvor jeg liiiige havde lagt rent sengetøj på. Har måtte gå ud af huset da en af vores katte - da jeg var teenager - havde fanget en mus og bare sad og legede med den stakkels mus der skreg i vilden sky og så vente på hun blev træt af legen og slog den ihjel...mange andre mus er også blevet sluppet løs i stuen og terrassen har nogle gange lignet en mindre slagmark af lig når vi stod op om morgenen. (vi boede lige op af en masse marker). Hunden kom så stolt ind med ligene som om han selv havde fanget dem, den snyder.

Min bror har også vågnet op med en stor død måge på brystet og en MEGET spændt kat der bare sad og nedstirrede ham som om det var juleaften og hun havde givet ham det eneste han overhovedet ønskede sig og ikke kunne vente på reaktionen. En anden gang havde katten lagt en stor måge uden for hans dør så han ikke kunne åbne døren. Han bor i kælderen, så dørtrinet ind til værelset er hævet ca 7 cm over gulvet, så for at få døren op måtte han mose døren ind over fuglen der havde sat sig i spænd mellem døren og gulvet. Ork vi har mange mere eller mindre "sjove" historier om forskellige fangster i vores familie.

Nu er det så kun edderkopper, natsværmere og andet kryb de kommer hjem med, da de kun kan være på vores terrasser. ( det er jeg stadig ikke glad ved da jeg er hunderæd for kryb.)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...