Hop til indhold

Sammenføring af voksne katte...


Lotte

Recommended Posts

Ja, jeg får snart en af mine gamle killinger hjem igen..

 

Hende der fik ham, skal til at starte på uddannelse og derfor bo på kollegie, hvor hun ikke kan have ham med..

 

Han er 2½ år nu, og har været enekat siden han flyttede ud som 12 ugers...

 

Han er kastreret..

 

Hvad er jeres erfaringer med at føre enekatte sammen med andre katte???

Jeg har i forvejen 3 andre katte...

Alle neutraliseret...

Og til den tid vil der også fistre 4 killinger rundt på 10 uger..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke haft nogen dissideret dårlige oplevelser med det. Ikke med katte der var medlem af mit hushold. Min stedfar vi i en overgang delte hus med har en hunkat der ikke synes det var en sjov ide at vi også havde katte. Men hun holdt sig bare fra dem. De var også mere interesserede i hende end hun var i dem. De løb efter hende ind imellem fordi de gerne ville lege med hende, men så fik de et par flade eller hun løb fra dem. Så der var ingen virkelige problemer.

Bare introducer dem til hinanden stille og roligt, så tror jeg såmænd nok det skal gå.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Sørg for at de vænner sig til hinandens dufte. Sæt evt den nye i et rum for sig, og lad ham gå og sætte nogle duftspor og dufte til deres. Og tag ham så ud af rummet og lad de andre komme ind og dufte. Du kan også kæle for ham og derefter for de andre, så de får blandet deres dufte. Har ingen erfaring med at der er problemer, efter at kattene har vænnet sig til hinanden. Men et direkte møde kan måske være for stressende for dem alle..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved sammenføring af voksne katte er der mange der gør sådan:

 

De får hvert deres rum, der er netdør imellem dem, så de kan se hinanden...

Der går de så den første uges tid, så bytter de plads..

Sådan kan man fortsætte nogle uger, og flytte deres madskål(e) tættere og tættere på netdøren, så de kan vænne sig til hinadens dufte.

Det kan blive en lang affære, og man skal være tålmodig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...