Hop til indhold

Recommended Posts

Besvaret
Jeg gjorde det da mine var 8 uger :) Der var det nemlig ikke sjovt længere at smage på gruset :) Brugte havregryn indtil :)

Haha hvis jeg brugte havregryn ville mine sidde og guffe løs :D

Jeg bruger nu bare alm. grus der ikke klumper, catsan hedder det ;)

Besvaret
hmm må de da ikke få alm grus fra start af? har aldrig set mine killinger smage på gruset.

De har det med at smage på alting :) Ligesom børn, de propper også alting i munden...

Hvis du vil bruge grus må det ikke være klumpende, da det tilstopper deres mave og næse osv.

Besvaret

Så har jeg bare været heldig med mine killinger. De har i det mindste ikke spist af det så jeg har opdaget noget. Jeg brugte en avis på gulvet til de var store nok til at hoppe op i bakken og den opvaskebalje der også blev ofret som ekstra bakke. Til gengæld havde jeg rengøringshold på under sofaen. Der blev guffet nullermænd til den store guldmedalje ;)

Besvaret

Mine propper nu også tit gruset i munden...

Og da en af dem en dag var kommet ud i køkkenet, hvor missemors bakke står, og lige havde været henne og snuse, var hans næse fuldstændig klistret til i sand ;)

• 1 month later...
Besvaret

Jeg har lige et tillægs spørsmål...

Jeg bruger det hvide kattegrus der suger alt vand og lugt og kun skal skiftes 1 gang om måneden - eller når det begynder at lugte... tror det hedder Litterperl.

Kan jeg ikke bruge det til killingerne?

Eller kan man KUN bruge det gammeldags?

Jeg har ikke killinger endnu - så jeg kan stadig nå købe nyt ind...

Besvaret

Det klumper ikke, men det er ekstremt vandsugende...

F.eks. hvis man dypper en våd finger i sandet så suger de sig fast... og man kan høre at det knirker fordi det suger vandet ind i sig....

jeg tænker bare om det kan være farligt at få i munden??

Besvaret
Det klumper ikke, men det er ekstremt vandsugende...

F.eks. hvis man dypper en våd finger i sandet så suger de sig fast... og man kan høre at det knirker fordi det suger vandet ind i sig....

jeg tænker bare om det kan være farligt at få i munden??

Jeg vil ikke bruge det, killinger har det med at smage på alt :)