Hop til indhold

Hvordan stopper man en fuglefanger?


kalle

Recommended Posts

Hej!

Diego, en kastreret huskat, har nu igen har taget en halvdød spurv gennem kattelemmen og med ind i stuen.

Indtil nu har vi rost den, når den er kommet med dens trofæ!

Men vi har en søn på 5 mdr - og det er ikke fedt, at der flakker en halvdød fugl rundt på gulvet hvor han ligger.

Hvad kan vi gøre, for at få ham til at stoppe med at følge hans instinkt?

:confused::confused::confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

I kan ikke stoppe ham i at følge sit instinkt, og det ville også være synd, men i kan sørge for at gøre det sværere for ham at få gevinst når han jager.

 

Køb et halsbånd med en klokke i, så når fuglene at hører ham inden han angriber, og så er der stor mulighed for at de når at flygte.

Men katte og halsbånd er altså en farlig løsning hvis ikke man passer lidt på.

Sørg for at halsbåndet sidder så løst så han kan vriste det af uden problemer, hvis det sætter sig fast i en gren. Der er desværre hørt om en del ulykker hvor katte er blevet kvalt i deres halsbånd.

 

Men der er ingen garanti for at han aldrig får held til at fange en fugl mere, og hvis man helt vil undgå at ens kat fanger fugle, så er den eneste løsning desværre nok at han aldrig skulle have været udekat, men det er lidt sent at sige nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan få et halsbånd i dyrhandlen man indstiller efter kattens vægt. Det går så op af sig selv hvis katten sidder fast i noget. Hvis katten hænger i halsbåndet går det op med det samme. Man kan få dem m/u refleks og m/u klokke http://www.honnibonni.dk/kategori.php?kategoriId=23 her er der en masse forskellige udgaver til meget rimelige penge

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes det er synd at give en kat en klokke om halsen... tænk hvis vi andre skulle høre på det hver gang vi bevægede os og en kat hører meget bedre end et menneske... Jeg syntes heller ikke det er fedt de fanger fugle, med det hører med til deres liv når de er udekatte...

 

Helt enig med at det er synd, men nu blev der spurgt hvad løsningen var, og så er der kun én løsning, men jeg havde da håbet på at man havde sat sig ind i tingene, før man lukkede sin kat ud første gang, og vidste at der var en sandsynlighed for at den fangede fugle og mus. Det ville have været det optimale i hvert fald, at man så havde holdt den inde fra start af, hvis man vidste at man ikke ville være glad for fugle inde i huset, når man en dag fik børn.

 

Så 100% enig i at klokker ikke er en fed løsning for katten, men hvis ikke man vil skille sig af med katten, så kan man ikke undgå fugle med mindre man bruger en klokke. Desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde en som gjorde det med mus, jeg er ligeglad når de er døde men levende...

 

Jeg gik hen til katten, tog musen ud af munden på ham og satte den så fri, mens han så på det... Siden har han holdt dem uden for, og kommer jeg for tæt på smutter han, med sit bytte. Har ikke haft mus inde siden... Kun fulge som Fifi fanger og tager med ind til sin søn....

Link til kommentar
Del på andre sites

Køb et halsbånd med en klokke i

-tak for det konstruktive forslag :)

 

jeg havde da håbet på at man havde sat sig ind i tingene, før man lukkede sin kat ud første gang, og vidste at der var en sandsynlighed for at den fangede fugle og mus.

- oh my god... are you for real?

 

Jeg gik hen til katten, tog musen ud af munden på ham og satte den så fri, mens han så på det.

-tak for det konstruktive forslag :)

 

Hvis man konsekvent tager byttedyret og ligger det på samme sted

-tak for det konstruktive forslag :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kommentaren var ikke til dit indholdet, men mere til tonen, som var ualmindeligt nedladende.

 

Kan man da omformulerer det så man får sagt det samme, men samtidig pakker faktum mere ind i vat?

 

Jeg kunne ikke... det var nu ikke nedladende ment, men der var bare ikke nogen anden måde at sige det på.

 

Jeg ved godt at jeg kan lyde hård, men jeg siger min mening, når jeg synes at noget er helt hen i vejret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...