Hop til indhold

Kan det passe ?


CamillaHolgaard

Recommended Posts

På nettet (fransk side) har jeg fundet følgende (kommer fra en bog om killinger) om Skovkattes vægt. Ved fødslen : 125 g, 1 uge : 225, 2 uger : 310, 3 uger : 420, 1 måned 520, 2 måneder 1 kg, 4 måneder 2,2, 6 måneder 3,3 kg, 10 måneder 4,3, 12 måneder 4,8, 18 måneder 5,3, som voksen mellem 5 og 9 kg. Der selvfølgelig tale om cirkatal men din kat ligger så langt ude for gennemsnittet at man kunne blive bekymret for 1) at hun ikke er så gammel som opdrætteren påstår 2) at der er noget galt med hende sundhedsmæssigt så hun ikke har udviklet sig normal. Hos skovkatten kan sygdommen HCM (Hypertrofisk Cardiomyopaty) forekommer. Har opdrætter fortalt dig om forældrene er testet ?

 

Jeg synes at du skal tage kontakt til en dyrlæge der kan hjælpe med at bestemme hendes alder, for hvis man har solgt dig en for ung killing eller en killing der ikke er sund må det have nogen konsekvenser for sælger.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for jeres svar (-:

 

Der bliver taget kontakt til en dyrlæge med det samme, min far er kørt ud for at snakke med en (-:

 

Der var mange flere killinger og de var faktisk mindre end sofus er.. Og ja det virker helt forkert at folk sælger så unge killinger, og når jeg spørger til deres dyrelæge så svare de ikke på det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Han sagde alderen var svær at bedømme, men at han ikke var blevet behandlet særlig godt der hvor han boede før, og da dem der solgte os sofus ikke vil sige hvad for en dyrelæge de brugte, er det svært at vide hvad han her fået (: Men han vil gerne holdes opdateret så han er sikker på lille sofus klare sig. Men idag begyndte sofus at forstå at når man fanger en bold skal man ikke kigge på den men angribe den (: Han spiser dåsemad og han er blevet en kærlig og glad kat de sidste 2 dage (:

 

Dyrelægen er sikker på sofus nok skal klare sig, og forsætte med at være sund og rask, ud over den øjenbetændelse så fejler sofus ingen ting (: Så vi rigtig glade (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle sammen, vi er blevet i tvivl med sofus's øjn . han har volsom øjnbetændelse hvor han ikke kan se ud af øjne om morgen, så gik der en enkelt dag hvor det faktisk så rigtig fint ud Idag er hans øjenlå rødt og hævet og øjnbetænelsen er blevet værre igen :( han vil helst ikke åbne øjne helt, kan det være noget alvorligt eller forsvinder det med tiden når man vasker det med lunkent vand (: ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...