Hop til indhold

Jeg tror Cleo har lopper?! Er ikke sikker.


Zlingo

Recommended Posts

Jeg har en skøn hunkat på knap et år, som jeg mistænker lidt for at have lopper...

 

Hun har altid kløet sig lidt rundt omkring fra en tid til anden.

Men efter vejret har ændret sig, har hun fældet helt vildt og kløet sig lidt mere end hun plejede. Vi har også prøvet at gå lidt tur med hende ude i gården, det har ikke været lange ture eller noget, og det er efterhånden et stykke tid siden sidst. Er lidt bange for hun har fået fat i noget udenfor.

 

Har i dag opdaget et sår oppe i nakken. Kan det være fordi hun har kradset sig selv for hårdt? Såret er ikke særligt stort, så synes det er svært at vurdere. Det er i hvert fald rødt, kan ikke rigtig se om det er frisk eller gammelt.

 

Kan det have noget at gøre med at vi går lidt tur med hende engang imellem eller lyder det underligt, at hun pludselig har et sår?

 

:confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun kan sagtens klø sig mere fordi det klør når hårene falder af. Selv katte kan være kildne og have sart hud der bare kan mærke alt.

Men udeluk lopperne som bornholmeren siger og er det lopper så kan man få en kur på apoteket der også beskytter mod tæger osv.

Jeg har haft en hund der led noget så forfærdeligt af loppeallergi. Bare en loppe havde siddet på ham, slog han vildt ud og i de første år af hans liv var han totalt skaldet på maven og godt op af siderne. Vi var nødt til at vaske ham en gang om måneden med loppeshampoo, give pipetter i nakken oftere end ellers og så rendte vi til dyrlægen nærmest i et væk og fik alle mulige og umulige indsprøjtninger, salver og piller.

Vi gav ham også piller med histamin - de der høfeber piller du kan købe i håndkøb - da de tog meget af hans kløe og beroligede lidt. Han gnaskede sig jo til blods hvis han først gik i gang. Huden kunne overnight blive helt knudret, rød og fyldt med sår.

Men det var en worst case historie. Enden på den blev heldigvis at han voksede fra det da han blev 5 år.

Men tjek først for lopper :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil købe en lusse/loppe-kam og gennemredde hende fuldstændigt - er selv allergisk over for lopper...

Derudover vil jeg, hvis du går tur med hende, give hende et skud advantage (loppemiddel) med 4ugers mellemrum i sommerperioden...

Hvis du finder lopper på hende, vil jeg anbefale dig det her produkt....

http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html

Det kan du nemlig sprøjte i huset uden fare for hverken dig eller katten. Og så vil jeg simpelthen støvsuge ALT, og sprøjte over ALT

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle de gode råd! :)

 

Tror jeg går i gang med at rede hende med en lusekam, og ser om der kommer noget med.

Og er der ikke noget, så kan det selvfølgelig være fordi det klør når hårene falder af. For det er kun ét sår, så det kan være hun har revet sig. Skal nok love at opdatere. :)

 

Forresten, er der nogle af jer, som klipper jeres kattes negle? Ved godt det er lidt at et emne skift, men så et program i dag, hvor jeg så de på et tidspunkt klippede kattenes negle. Så synes jeg pludselig at Cleos negle er lange, og ved ikke om jeg skal klippe dem. Hun har et kradsebræt, men tror hun synes det er kedeligt. Hun bruger det ALDRIG, selvom vi nærmest hælder baldrian på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle de gode råd! :)

 

Tror jeg går i gang med at rede hende med en lusekam, og ser om der kommer noget med.

Og er der ikke noget, så kan det selvfølgelig være fordi det klør når hårene falder af. For det er kun ét sår, så det kan være hun har revet sig. Skal nok love at opdatere. :)

 

Forresten, er der nogle af jer, som klipper jeres kattes negle? Ved godt det er lidt at et emne skift, men så et program i dag, hvor jeg så de på et tidspunkt klippede kattenes negle. Så synes jeg pludselig at Cleos negle er lange, og ved ikke om jeg skal klippe dem. Hun har et kradsebræt, men tror hun synes det er kedeligt. Hun bruger det ALDRIG, selvom vi nærmest hælder baldrian på.

 

Jeg klipper kun negle på dem jeg udstiller (indekatte). Ellers synes jeg faktisk de selv er gode til at holde dem nede. Jeg klipper kun lige spidserne af, så de ikke kradser. Og gør det kun dagen før udstilling.

Husk at vænne hende til at få masseret poter med klem så klørerne trykkes ud, uden at klippe, bare så du får nemmere ved det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...