Hop til indhold

Gylp, Gylp!


Toulouse

Recommended Posts

Efterhånden føler jeg mig som en dårlig katteejer :(

Dyrlægen sagde, at han er rask, sund, med flot pels og i tip top form!

Men altså! Her til morgen stod jeg op til en meget glad og spindende kat, som lige pludselig lavede gylpene bevægelser og BUM - dér lagde han så en lille souvenir af lidt 'sovs' og et stykke firkantet kød fra vådfodder på mit lagen...

Han havde åbenbart også lavet gylpe-bevægelser aftenen inden, men uden nogen ulykke.. Resten af dagen har han bare haft små anfald, hvor han pludselig stopper med at spinde, gylper, men det lader til at han sluger det der kommer op i munden...

 

Jeg børster ham ofte her for tiden - vil gerne vende ham til børsten. Men han fælder faktisk en del - er opkastet pga. hårbolde?

 

Hans kost består af:

Tårfodder: Royal Canin Growth

Vådfodder: Junior mad (morgen) og Kitekat (middag/aften)

 

Please hurtig hjælp - for kattens og mine gulvtæppers skyld :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, du er da overhovedet ikke en dårlig katteejer, tværtimod : du bekymrer dig om din kats ve og vel om søger råd når der er noget.

 

Det er dog svært for os at sige her hvad det kan komme af : hårboller, kan måske ikke tåle noget af sin mad. Har du lavet om på hans madvaner for nyligt, givet ham et nyt mærke i foder ? Det kan også være han har reddet sig et maveonde.

 

Jeg synes du skal ringe til dyrlægen og få en tid så han kan blive kigget på og I hurtigt kan finde ud af hvad der sker så han hurtig kan blive frisk igen.

 

Mvh Helle

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil så sige:

Slå koldt vand i blodet, se tiden an og vent med dyrlægen til mandag, det kan sagtens være han har fået spist noget han ikke kan tåle, f.eks. en nullermand, det kan jo ske...

Og så vil jeg skifte kitekat ud med Lux eller anden vådmad uden alle tilsætningsstofferne... Han var van til Lux herhjemme...

Og så kan du prøve med noget anti hairball foder, bare en lille pose, og blandet op med det andet...

 

Men har du lyst og er du hjemme i morgen, kommer jeg gerne og kigger, og smider en sæk foder ind :) Dog ikke RC men en anden han også var vild med, derudover har jeg en helt masse godbider du også kan få lidt af :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for rådene :)

Altså han havde slet ikke reageret på madskiftet da jeg fik ham, så det var lidt sjovt, at han først nu skulle have maveproblemer, men alt er ok igen!

Han er simpelthen SÅ glad for Kitekat, og så vidt jeg husker, så er det Whiskas den er gal med?

 

Kitekat og whiskas indeholder næsten det samme, såvidt jeg husker...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Glemte lige at opdatere:

Han har det mere end bare fint nu :)

 

Jeg er lidt en hønemor - da jeg fik katten var tanken, at den leger, spiser, sover osv.. Men det man lige glemmer er, at det ér et dyr, som bliver sygt, spiser noget den ikke skal, løber ind i døren og væggen (hvilket er sket et par gange)...

Det faldt mig før heller ikke ind, at han kan have humørsvingninger! Den ene dag er det kun leg han går med til, den anden kun nusseri, og den tredje er han måske bare helt igennem sur...

 

Kat (og hund) er bare SLET ikke det samme, som dyr man har i bur (kaniner etc). Det jo et helt andet forhold man får til dem :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...