Hop til indhold

Kan en kat sørge...?


Karen Boye

Recommended Posts

Hej katte-venner.

 

Jeg vil lige spørge jer, om I kan hjælpe mig med et spørgsmål.

Jeg bor på landet og har fem huskatte, som både opholder sig inde og ude.

Min ene kat er for tiden meldt savnet, da hun har været forsvundet i cirka to uger. Jeg håber selvfølgelig, at hun kommer hjem igen. Den savnede kat ankom i sin tid til gården sammen med en anden kat, som den havde boet sammen med et andet sted, før den kom hertil. Nu er denne kat (altså den forsvundne kats makker) begyndt at gå og klage og "jamre" - og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det er fordi den savner sin ven...

Er der nogen, der har erfaring med sådan noget? Kan en kat savne sin ven, og kan en kat sørge over, at vennen er væk? Jeg synes, det er rigtig synd, og jeg er i tvivl om, hvad jeg skal gøre...

 

Med venlig hilsen Karen

Link til kommentar
Del på andre sites

En kat kan sagtens sørge. Så tror også den savner sin ven. Det kan godt lyde sådan. Tror ikke der som sådan er noget at gøre lige pt. Bare forkæl den lidt ekstra og giv den al den opmærksomhed den vil have.

Går der måneder hvor det fx begynder at gå ud over appetiten og den ændre adfærd markant, så gå til dyrlægen. En kat kan godt få depression nemlig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej:-)

Tak for svaret. Ja, jeg havde det godt nok på fornemmelsen - at min kats adfærd skyldes, at hun savner sin ven. Jeg har også prøvet, som du skriver, at forkæle hende lidt ekstra... Jeg håber, det går over med tiden - det lyder ikke godt med depression, i hvert fald. Håber ikke, det går så galt.

Tak for hjælpen - og god weekend til dig og dine katte:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej:-)

Tak for svaret. Ja, jeg havde det godt nok på fornemmelsen - at min kats adfærd skyldes, at hun savner sin ven. Jeg har også prøvet, som du skriver, at forkæle hende lidt ekstra... Jeg håber, det går over med tiden - det lyder ikke godt med depression, i hvert fald. Håber ikke, det går så galt.

Tak for hjælpen - og god weekend til dig og dine katte:-)

Jeg har hørt samme historie før.. at en kat går og kalder og jamre når vennen er væk... Min Leo ændrede adfærd da hans ven blev aflivet, han blev mere sur og mobbede min hunkat...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...