Hop til indhold

Katten nyser!


Toulouse

Recommended Posts

Hej allesammen,

måske kender I ham allerede, men det er den berygtede Toulouse, som jeg lige skal have hjælp med.

Henriette - du sagde han havde tendens til at nyse og det lod til, at det ikke var så slemt hele dagen i går, men om aftenen begyndte han for alvor at nyse - det er MEGET ekstremt, jeg overreagerer ikke :( Desværre...

Men bare man rør ham på næsen har han godt 10 sekunders hysterisk nyse anfald..

 

Hvad kan jeg gøre for at få det til at gå væk? Skal han forbi dyrlægen, eller skal jeg vente en uges tid og se? Det kan være han stadig har lidt Probie savl hist og her - som han er allergisk for :)

Link til kommentar
Del på andre sites

hvordan renser man en kats næse? de jo rimelig små og snævre? :o

Sørg for at han har varmen...

Det kan være at hans imunsforsvar er svækket grundet revaccine, det gør den nemlig ofte...

 

Ellers rens hans næse, han har det nemlig med at snuse alt muligt op og så sidder det der og han bliver så ved indtil det er væk...

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal nok sørge for, at tørre hans næse med en fugtig klud.....

Og skrue max op for varmen! :)

Melder tilbage når jeg ser forandring..

 

Håber ikke det er slemt, dyrlægen skulle nemlig undersøge det, og sendte ham ud :)

Så håber det er lidt virkning af vaccinen, og så skiftet i vejret. Det lille pjok har jo glemt vinterpelsen,

så vi har bare haft drøn på varmen herhjemme :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm... Nu ved jeg efterhånden ikke hvad jeg skal gøre!

Har ikke ændret noget i hans madvaner.. Han får regelmæssigt vådfodder (Kitekat á 100 gr x2) og Royal Canin 'Growth', som tørfodder..

Han nyser lidt endnu, men har nu i to dage haft dårlig mave :(

Jeg tror ikke det er stress, da det nok ville forekomme i starten af ugen, men nu har han været her siden mandag, så han burde ikke være nervøs længere?

Han lader ikke til at være syg - han sover så meget, som en killing nu skal, han er MEGET legesyg - nogle gange er den helt galt med ham, og ville ikke undre mig, hvis han havde ADHD :)

Han har en meget god appetit! Lige før, at jeg bliver fristet til, at gi' ham en tredje pose vådfodder..

 

Hvad skal jeg gøre?

I 'værste' tilfælde må jeg bare tage til lægen - og hoste pengene op, men hvis I har nogle idéer kunne det være lækkert!

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at skifte kattegrus... der er virkelig meget støv i kattegrus og måske generer den ham...

 

Det skal jeg da prøve! Lyder logisk

 

 

 

 

Julia - du har ændret hans mad, til kitekat fra Lux, det kan godt give maveproblemer...

 

 

Har forsøgt med overkogt ris og kylling - nu må vi lige gi' den diæt nogle dage og se

Link til kommentar
Del på andre sites

Han nyser stadig :(

Har observeret ham mens han sov, og det lyder som om, at han ikke helt kan trække vejret ordenligt... Tror han er en smule forkølet - men nu vil jeg lige give det nye grus en chance - det kan være hans næse lige selv skal rense sig igennem før jeg kan se effekt..

Tænker på...kan sådan en kat ikke også være allergisk? Måske støvallergi?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror jeg tager til læge med ham - hans immunforsvar stinker alt for meget, vaccine eller ej!

Han havde en dag hvor hans højre øje løb i væske og jeg troede bare, at han havde prikket sig i øjet, men de sidste par dage er det vendt tilbage...

Jeg får det simpelthen så dårligt, at se ham nyse, have dårlig mave og (måske) øjenbetændelse!

Maven er kureret.

Men han nyser stadig, nogle gange er det så slemt, at jeg stopper helt op og er bange for, at han bliver kvalt :(

Det med øjet: det løber bare med væske ud af det, men det lader ikke til, at der sidder noget i eller at der er betændelse - det ligner bare, at han græder en smule.. Men han blinker konstant, og hans pupil i det syge øje har et grønligt skær :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...