Hop til indhold

Min kat hader at blive børstet..


Recommended Posts

Hej med jer.

 

Min kat Pjuske, er en langhår kat, er skam en dejlig kat, men hun har nemlig filtret nederste del i maven, hvor hun ikke tillader mig at rede dem ud , og hun HADER at blive børstet, selvom jeg forsøger hverdag at børste hende og snakker med hende, men hun hader stadigvæk det..

 

Har I nogle gode råder hvordan kan jeg få hende til at elske det eller acceptere at blive børstet?

 

Hun kan finde på at true mig med at bide og bruge sine klø ... Dem vil jeg helst undgå !!

 

Forhånden tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej med jer.

 

Min kat Pjuske, er en langhår kat, er skam en dejlig kat, men hun har nemlig filtret nederste del i maven, hvor hun ikke tillader mig at rede dem ud , og hun HADER at blive børstet, selvom jeg forsøger hverdag at børste hende og snakker med hende, men hun hader stadigvæk det..

 

Har I nogle gode råder hvordan kan jeg få hende til at elske det eller acceptere at blive børstet?

 

Hun kan finde på at true mig med at bide og bruge sine klø ... Dem vil jeg helst undgå !!

 

Forhånden tak!

 

Hej og velkommen til :)

 

Jeg er helt enig m. Henriette.

 

Og du må væbne dig m. tålmod, det er et "job" der godt kan tage lang tid og det koster rigtig mange godbider.. :D Har du ikke nogen der kan hjælpe m. at holde hende?

Der vil være lidt piv, men bliver knuderne værre og mere sætsiddende på huden, kan der gå indfektion i huden m. smerte og kløe.. Og det bliver dyrt hos dyrlægen. Men er knuderne for store vil dyrlægen tage dem, under nakose til en lille 1000,- seddel.

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej

 

Jeg havde samme problem med den norske skovmis. Hun elsker at blive børstet på ryggen og andre steder, hvis man samtidig kæler med hende, men når man nærmede sig maven og maveregionen (hvor håret kunne være filtret meget til og samtidig var der følsom hud), stivnede hun helt og knurrede. Men desværre skulle det gøres.

 

Jeg har nu anskaffet mig en "furminator", som jeg bruger specielt på maveregionen nu, og det har hjulpet meget (sjældent at der er hår filtret til nu ved maveregionen).

Dette betyder, at der nu er mindre knurren...;)

Vi børster hende kun, når vi hygger (f.eks. når vi sidder i sofaen og ser TV eller lign.), for at den forbinder børstning med noget hyggeligt og hun bliver stimuleret og kælet med samtidig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange gode svar til dig emne :)

 

Jeg vil dog råde dig til ikke at "holde" katten, mens du børster. Du kan godt få en ven/veninde til at distrahere og kæle for katten, men ingen katte kan lide at føle sig holdt fast eller tvunget - så ender I bare med at få tæv!

 

Hvis knuderne på maven er så store, så klip dem af i stedet for at rive i dem med børsten. Du kan evt. begynde at have børsten liggende fremme, så katten vænner sig til den, så den ikke er så 'fremmed' og et symbol på noget ubehageligt. Den kan jo ligge ved siden af kattens yndlingsseng :)

 

God fornøjelse!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...