Hop til indhold

Hvilken race er dette?


CooperSpring

Recommended Posts

Halløj allesammen,

 

Ny bruger herinde og endnu ikke katte-ejer, søger lidt hjælp til at finde ud af hvilken race der kan være tale om i nedenstående link.

 

http://sparkclan1.webs.com/Wolfrain.jpg

 

Jeg synes udseendet og ikke mindst farven er fantastisk, så hvis der er en eller flere behjælpelige sjæle, der kan guide mig på rette spor, vil jeg være taknemmelig. Det er primært den der lidt grovpelsede (hedder det dét? :confused: ) OG mørkebrune farve, der tiltaler mig.

 

På forhånd tak,

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu fik jeg så søgt lidt på British Shorthair - og det er vist ikke skudt helt ved siden af, men så har jeg et lille tillægsspørgsmål. ;-)

 

Er det killingeudseendet, der gør, at den ikke ser mere klumpe-dumpe-rund ud i hovedet? De billeder jeg har fundet af British Shorthair, giver mig indtryk af at den oftest bliver nærmest cirkelrund i ansigtet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj allesammen,

 

Ny bruger herinde og endnu ikke katte-ejer, søger lidt hjælp til at finde ud af hvilken race der kan være tale om i nedenstående link.

 

http://sparkclan1.webs.com/Wolfrain.jpg

 

Jeg synes udseendet og ikke mindst farven er fantastisk, så hvis der er en eller flere behjælpelige sjæle, der kan guide mig på rette spor, vil jeg være taknemmelig. Det er primært den der lidt grovpelsede (hedder det dét? :confused: ) OG mørkebrune farve, der tiltaler mig.

 

På forhånd tak,

Jan

 

Hej :)

 

Og velkommen hertil :)

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Katten på billedet er lidt mere langnæset end de fleste udstillings katte af British Shorthair racen. Men som Katrine også sagde, så er der jo altid varianter indenfor alle racer. Nogle har større eller mindre ører, andre længere eller kortere næser. Og ja, specielt hannerne får mere tykke kinder når de rigtigt bliver voksne. Det kunne meget vel være en blandingskat, men ligner umiddelbart mest in Britte.

Link til kommentar
Del på andre sites

@Katrine: Det er desværre blot en jeg er faldet over på nettet. Havde den boet i nabolaget, var jeg fluks hoppet i bilen med en sum penge for overtagelse. ;-)

 

@Tina: Takker. :-)

 

@Alle: Tak for input. "chokolade british shorthair" bliver nok en fast Google-søgning den næste tid. Den matcher perfekt til en brune labrador der allerede er i familien.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er næsten 100% sikker på, at det er en nuttet british Shorthair killing.

 

En brite/british shorthair bliver netop kaldt bamsekatten pga. det runde bamsede ansigt, som ALLE briter gerne skal have ifølge standarden. Kropsmæssigt er en brite osse meget 'bamset' ( kompakt - bred og robust, med nogle gode stolper som ben. )

 

Nu opdrætter jeg godt nok ikke fuldfarvede briter, men sølv tabby varianten, som kan ses her :

www.dkmisswonder.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Alice :)

 

Velkommen til, hvor hyggeligt.

 

Hvor er de bare skønne, ingen tvivl om hvorfor de er så populære..

 

kh.

 

Tusind tak Tina :-)

 

Der er vist flere årsager til at british shorthair er blevet utrolig populære. For det første fordi det er den skønneste race, som bare elsker deres ejere overalt på jorden og dernæst fordi det er en race som er utrolig let at holde i lejlighed, da den trives fint som indekat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er de altså flotte Alice :o)

 

Vi har ikke Britter, men 3 korthårede i lige presis den farve. Utrolig lækker farve. Har aldrig set en Britte med den farve. Findes de ?

 

Tak Joann

Jeg synes jo helt klart at mine briter er de smukkeste og dejligste katte i verden :-).

De fleste kender kun briten som fuldfarvet, men vi er nogle få stykker som opdrætter sølv varianten. Som jeg selvfølgelig synes er den flotteste ( især hvis det er en flot lys sølv, med knald-sorte striber ). En brites pels er hel speciel - Tyk / kort og meget 'sprød' :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199561_10150128715584182_180936529181_6419027_4758993_n.jpg

 

Er det bare mig eller er den her kat sindssyg smuk? Har fuldstændig forelsket mig i farvekombinationen og den lodrette stribe igennem ansigtet. Er det bare en helt alm. huskat med sorte og brune striber?

 

Den yndige mis du viser her, kaldes en tortie - Dvs. en tre-farvet pels, og højst sansynligt en hunkat, da der så godt som aldrig bliver født tortie hankatte. Og jeg er sikker på at det er en dejlig huskat. Jeg tror ikke dit viste eksempel her er en brite, men en dejlig huskat :-). Den har ikke nok bredde i ansigtet til at være en typisk brite, den har for lang/spids næse, ørene er for store og sidder lidt for højt på hovedet til at være en typisk brite :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den yndige mis du viser her, kaldes en tortie - Dvs. en tre-farvet pels, og højst sansynligt en hunkat, da der så godt som aldrig bliver født tortie hankatte. Og jeg er sikker på at det er en dejlig huskat. Jeg tror ikke dit viste eksempel her er en brite, men en dejlig huskat :-). Den har ikke nok bredde i ansigtet til at være en typisk brite, den har for lang/spids næse, ørene er for store og sidder lidt for højt på hovedet til at være en typisk brite :-)

 

Åha.. Den er virkelig bedårende :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Halløj allesammen,

 

Ny bruger herinde og endnu ikke katte-ejer, søger lidt hjælp til at finde ud af hvilken race der kan være tale om i nedenstående link.

 

http://sparkclan1.webs.com/Wolfrain.jpg

 

Jeg synes udseendet og ikke mindst farven er fantastisk, så hvis der er en eller flere behjælpelige sjæle, der kan guide mig på rette spor, vil jeg være taknemmelig. Det er primært den der lidt grovpelsede (hedder det dét? :confused: ) OG mørkebrune farve, der tiltaler mig.

 

På forhånd tak,

Jan

 

 

Hvor er den søøøød! :D Farven minder mig om en Havana Brown.. Men det er det ikke (det også kun farven ;) )..

Det er lige meget hvilken race en kat er, så er killingerne ALTID søde.. Jeg har personligt ikke meget erfaring (endnu) med katte, men min killing havde jeg i kort tid da den var 4 uger, og får den snart igen nu hvor den bliver de 12uger - og det er helt utroligt hvor meget ansigstformen har ændret sig - så selvom jeg ikke ved en disse, så vil jeg gå med til det er en British :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...