Hop til indhold

Katteudstilling i Albertslund


Recommended Posts

Det lyder spændende... kan være vi smutter forbi... vi har aldrig været til en udstilling nemlig. Aner ikke engang hvad ens kan skal opfylde før man kan deltage... men Truly er helt speciel køn, så måske jeg skal til at kigge lidt på det :)

 

 

Principielt set, kræver det, at du er medlem i en katteklub, og at katten er vaccineret og uden parasitter og smitsomme sygdomme. Huskatte skal være neutraliserede. Og så skal kattens temperament være til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej dkkorat :)

 

Ja jeg er novise i det her, så jeg håber du vil bære over med mine noget simple spørgsmål :)

 

Det jeg tænkte på var om hvad der bliver set efter og hvad formålet egentlig er på en udstilling? Koster det noget? Vinder man præmier? Du skriver også at katten skal have temperament til det, hvad vil det egentlig sige? Hvad er det man skal se efter?

 

Tak fordi du gider svare en "spørgen jørgen-inde" :D:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej dkkorat :)

 

Ja jeg er novise i det her, så jeg håber du vil bære over med mine noget simple spørgsmål :)

 

Det jeg tænkte på var om hvad der bliver set efter og hvad formålet egentlig er på en udstilling? Koster det noget? Vinder man præmier? Du skriver også at katten skal have temperament til det, hvad vil det egentlig sige? Hvad er det man skal se efter?

 

Tak fordi du gider svare en "spørgen jørgen-inde" :D:)

 

 

Det bedste ville være, hvis du kom til Albertslund i weekenden for at opleve en udstilling.

 

Formålet er at få sin kat bedømt i forhold til racens skrevne standard og at hygge sig med andre udstillere og publikum.

Man vinder ofte foderpræmier.

Katten skal have temperament til postyret og håndtering af fremmede mennesker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var i Jyllingehallen efter kattegrus og for at kigge, i søndags, selv om det foregik stille og roligt, var der jo alligevel en vis "tomult".. Men det var hyggeligt at opleve en masse skønne katte og deres mennesker.

 

Jeg tror da også kattene får "en" på opleveren.. :D

 

Det er vel også nemmere for dem jo yngre de er, ikk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...