Hop til indhold

Pelsen går i knuder.. :(


Koneko

Recommended Posts

Pokie er heller ikke lige just glad ved hundende.. Men hun troner for det meste bare øverst i kradsetræet, eller som sidst i vindueskarmen.. Jessie mine forældres nye vuf fik et dask med poten (ganske selvfortjent) fordi hun stak hovedet helt tæt på Pokie.. Det er også svært at holde øje med med 2 hunde hele tiden synes jeg.. O__o

 

Hehe.. Det gør gæsterne gerne af sig selv hen af vejen.. Men lidt hurlumhej undgås nok ikke, med "mange" mennesker på lidt plads.. :) Og 2 hunde igen.. :P

 

Aw.. Håber ikke der er noget slemt galt med ham.. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

:( Jeg opdagede/det gik op for mig, i går ude på teressen, at Asmus på det nærmeste sidder og HIVER/river pelsen af.. :0

 

Han gør det rigtig meget, han får ikke, bare pletter af det.. Men det ser meget "drarpeligt" ud.. For han bruger mange krafter på det, kan man se..

 

Og totterne flyver rundt.. Jeg samlede det til en større håndful..

 

Det skulle være rimeligt normalt for langhåret katte at tape pels i store totter (pga. stor forskel på kulde, varme).

 

Men ligefrem at RIVE det af..

 

Jeg går hjemme for tiden og har en del tid til at holde øje m. pelsknuder og at børste ham og Elmer..

 

Kan det være starten på små pelsknuder eller "klør" det?

 

Er det "bare" vinterpelsen der skal af?

 

Eller er han stressede?

 

kh.

Redigeret af Tina Nilsson
Link til kommentar
Del på andre sites

Pokie er heller ikke lige just glad ved hundende.. Men hun troner for det meste bare øverst i kradsetræet, eller som sidst i vindueskarmen.. Jessie mine forældres nye vuf fik et dask med poten (ganske selvfortjent) fordi hun stak hovedet helt tæt på Pokie.. Det er også svært at holde øje med med 2 hunde hele tiden synes jeg.. O__o

 

Hehe.. Det gør gæsterne gerne af sig selv hen af vejen.. Men lidt hurlumhej undgås nok ikke, med "mange" mennesker på lidt plads.. :) Og 2 hunde igen.. :P

 

Aw.. Håber ikke der er noget slemt galt med ham.. :(

 

De er bare så dejlige de dyr.

 

For 1½ mdr. siden var det jo en mindre hjerte fejl, der skal holdes øje m. men dyrlægen mente ikke det var årsag til han til tider dårlige humør, han snerre og knurre ad os, og det er jo ikke altid man kan lade ham være, han skal jo børstes og sådan..

Så dyrlægen vil gerne have en blodprøve på et tidspunkt..

 

Jeg fik da børstede ham i dag :D

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pokie har været rigtig kæle kæle i dag.. Sågar overfor min støttekontakt person som hun aldrig har mødt før.. Så man må sige at hun er i godt lune i dag.. :3

 

Aw.. Godt du fik det ordnet i dag.. En sur kat er ikke sjov at være i hus med.. Håber det er den eneste erfaring du får med hjertefejl, for det er da noget værre skidt.. :o

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen :-)

Må jeg lige tilføje: Den der "opsprætter", som der linkes til i starten af tråden - jeg har indtil flere liggende, som bare ikke duer til det, de er lavet til, nemlig at fjerne pelsknuder.

 

En alm. sy-opsprætter er superduper til at dele pelsknuder op udefra og indad, så man ikke skader katten. Når knuden er opdelt, så er den meget nemmere at rede eller pille ud med fingrene.

 

Hvis katten har løs under-uld i mængde, så kan jeg anbefale en "under-ulds-rive" i stil med denne her:

http://www.trixie.de/en/prod/Cat_Coat_Untangler_Long_Hair,15092

 

Til alm. frisering (hver til hveranden dag forebygger knuder og hjælper mod hårboller) er en bredtandet kam som denne et hit:

http://www.trixie.de/en/prod/Cat_Comb,15077

 

Begge typer har et godt håndtag, som ikke glider.

 

Hvis katten har mange og store pelsknuder, så er det bedst at gå til en kattesalon, der kan klippe knude-partierne ned på en skånsom og effektiv måde.

Jeg bruger selv Jannis kattesalon på Godthåbsvej:

http://loppetjansen.dk/article_info.php?articles_id=154

Her står hun som hundefrisør, men hun har også et eminent tag på katte, så katten ikke skal i narkose, som når man får klippet hos en dyrlæge.

 

Hvis det er for langt væk, så må vi researche på, hvad der er i nærheden af dig, prof eller ej :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen :-)

Må jeg lige tilføje: Den der "opsprætter", som der linkes til i starten af tråden - jeg har indtil flere liggende, som bare ikke duer til det, de er lavet til, nemlig at fjerne pelsknuder.

 

En alm. sy-opsprætter er superduper til at dele pelsknuder op udefra og indad, så man ikke skader katten. Når knuden er opdelt, så er den meget nemmere at rede eller pille ud med fingrene.

 

Hvis katten har løs under-uld i mængde, så kan jeg anbefale en "under-ulds-rive" i stil med denne her:

http://www.trixie.de/en/prod/Cat_Coat_Untangler_Long_Hair,15092

 

Til alm. frisering (hver til hveranden dag forebygger knuder og hjælper mod hårboller) er en bredtandet kam som denne et hit:

http://www.trixie.de/en/prod/Cat_Comb,15077

 

Begge typer har et godt håndtag, som ikke glider.

 

Hvis katten har mange og store pelsknuder, så er det bedst at gå til en kattesalon, der kan klippe knude-partierne ned på en skånsom og effektiv måde.

Jeg bruger selv Jannis kattesalon på Godthåbsvej:

http://loppetjansen.dk/article_info.php?articles_id=154

Her står hun som hundefrisør, men hun har også et eminent tag på katte, så katten ikke skal i narkose, som når man får klippet hos en dyrlæge.

 

Hvis det er for langt væk, så må vi researche på, hvad der er i nærheden af dig, prof eller ej :-)

 

Hej MiSi :)

 

Velkommen til.

 

Super det vil jeg da kigge på :D

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pokie er rigtig blevet et hyggedyr, efter jeg har fået et ordenligt TV i lejligheden og ser nogle timer TV dagligt.. Næsten altid med Pokie liggende tæt op af mig og ser jeg Animal Planet (det gør jeg tit) og er der katte på skærmen, så ser Pokie også TV.. <3 Jeg så et special pogram om racekatte tidligere i dag og Pokie var ikke til at råbe op.. :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...