Hop til indhold

Hvorfor gør katte .....?


Toulouse

Recommended Posts

Jeg tænkte, at jeg ville starte en tråd, hvor man kan spørge om basale katte-ting. Er meget ny omkring dyret, så jeg vil hvertfald gøre brug af den :)

Den er mest beregnet til korte spørgsmål, som sikkert kan besvares med et svar...

Og måske lidt sjove/dumme spørgsmål specielt!

 

1. (Den dumme slags) Hvorfor er det, at katte altid går med halen helt hen i vejret!? :D Den stritter altid og viser hele verden sit lille hul for enden til alle andres ulykke :) Hvorfor er den ikke mere afslappet i halen, ligesom fx en hund?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder vel som om min kat trives! :D Det kan jeg da kun være glad for at høre ;)

Tror ikke jeg har set ham med halen nede endnu, kun når han 'jager' og leger... Lige da jeg fik ham, havde han lidt svært ved at spinde, men det er forståeligt eftersom han har haft den historie han har (ved ikke om I læser andre tråde).. Men efter nogen tid, skulle jeg bare tage ham op, ae ham og så gik hans indre lille motor igang :D

 

Tak for svaret^^ Havde altid undret mig over hvorfor de gør det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores Elmer, elsker at tygge i plastik :( det er ligesom han nyder lyden og hårdheden af det.. mærkeligt, jeg kæmper for at holde hjemmet plast frit og det lykkedes ikke så tit..

Der er godt nok meget plast i vores hverdag.

 

Han v. godt jeg ikke vil ha det, for han stopper lige så snart jeg bemærker det :) og så løøøber han væk når jeg kommer for at fjerne posen..

 

Der skal lige ha sneget sig en pose ind i huset m. køkkenruller i, eller sådan noget så er han der.. Den lømel.. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok! Nu hare jeg måske noget :P

 

Af og til tumler min katte rundt og slås (tror jeg) det er aldrig alvorligt, men de lader til at synes det er underholdene...Men midt i legen stopper de altid op og begynder ar vaske hinanden!?!?!? og så tumler de videre...Er det for at sige til hinanden at det kun er for sjov eller for at pirre til mere leg eller hvordan? Hvad tror i?

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores Elmer, elsker at tygge i plastik :( det er ligesom han nyder lyden og hårdheden af det.. mærkeligt, jeg kæmper for at holde hjemmet plast frit og det lykkedes ikke så tit..

Der er godt nok meget plast i vores hverdag.

 

Han v. godt jeg ikke vil ha det, for han stopper lige så snart jeg bemærker det :) og så løøøber han væk når jeg kommer for at fjerne posen..

 

Der skal lige ha sneget sig en pose ind i huset m. køkkenruller i, eller sådan noget så er han der.. Den lømel.. :D

 

Sjovt, nogle katte er bare vilde med plastik, min gamle kat gjorde de også, men ved poser skulle han ind i dem og gemme sig.. Underlig kat, hvorfor de gør det har jeg ingen ide om..

 

Ok! Nu hare jeg måske noget :P

 

Af og til tumler min katte rundt og slås (tror jeg) det er aldrig alvorligt, men de lader til at synes det er underholdene...Men midt i legen stopper de altid op og begynder ar vaske hinanden!?!?!? og så tumler de videre...Er det for at sige til hinanden at det kun er for sjov eller for at pirre til mere leg eller hvordan? Hvad tror i?

 

Hmm jeg tror at de lige ser en plet der ikke er ren nok haha

Det synes jeg ikke mine de gør, men de sloges heller ikke så meget... Mere om boldene i hjemmet.

 

 

Spørgsmål:

hvorfor bider kattene (læs killingerne) altid i min bærbare, i hjørnerne ? Og min gamle mobil, elsker de også at bide i....

Link til kommentar
Del på andre sites

Spørgsmål:

hvorfor bider kattene (læs killingerne) altid i min bærbare, i hjørnerne ? Og min gamle mobil, elsker de også at bide i....

 

Jeg tror det noget med, at når de er så små (og legesyge) så findes der ikke noget bedre end at bidde i noget, som man véd, at ejeren ikke er så glad for ;) Et lille gæt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor synes katte at det er sjovt at bide/lege i/med blomster?

Ja og man skal passe på..

Min mor kom engang med en mystisk potteplante til mig, nå men jeg satte den til pynt...

 

Jeg var ude af huset næste dag, og så ringede min store datter grædende til mig. Hun kunne ikke vække Mons :( Han var helt væk og vendte det hvide ud af øjnene... Da hun havde rusket i ham et stykke tid, begyndte han langsomt at vågne op... Jeg skyndte mig, han var vågnet op igen og jeg opdagede at han havde spist det halve at potteplanten fra min mor...

 

Nu driller vi min mor med at hun er ved at tage livet af mine katte, og jeg har forbudt hende at komme med mystiske planter..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja og man skal passe på..

Min mor kom engang med en mystisk potteplante til mig, nå men jeg satte den til pynt...

 

Jeg var ude af huset næste dag, og så ringede min store datter grædende til mig. Hun kunne ikke vække Mons :( Han var helt væk og vendte det hvide ud af øjnene... Da hun havde rusket i ham et stykke tid, begyndte han langsomt at vågne op... Jeg skyndte mig, han var vågnet op igen og jeg opdagede at han havde spist det halve at potteplanten fra min mor...

 

Nu driller vi min mor med at hun er ved at tage livet af mine katte, og jeg har forbudt hende at komme med mystiske planter..

 

Ja puha, jeg har altid hver jul et julestjernetræ, det lærte Bella sidste år at man ikke skulle bide i, puha, hun fik det lidt dårligt, heldigvis ikke andet, siden har hun ikke rørt mine blomster/planter. Mine hyacinter har jeg i fred, men roser og orkider elsker de åbenbart at bide i stykker. Jeg forsøger ellers så vidt muligt ikke at købe en plante som er giftig for kattene, men kan ski ikke huske alle sammen, når jeg er ude og kigge :(

 

Købte i går tre buketter blomster, ingen af dem er rørt endnu, men mine påskeliljer har fået lidt skader

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor synes katte at det er sjovt at bide/lege i/med blomster?

 

Det at katte spiser planter har vidst noget med, at når kødædere, som katte, lever i 'fangeskab' så har de ikke adgang til de fibre der er i planter.. Jeg har læst lidt på nettet (så det begrænset hvor meget af det der er sandt, selvom det meste er fra engelske katte-forum) at katte, som i naturen spiser det de nu fanger (som for det meste er planteædere) så er der plantefibre i byttets mave, ergo får katten det også... Men når indekatten kun lever på dåsemad, tørfodder og andet, så supplere den sit plante-fibre behov ved at fråde ejerens planter :) Dvs. at planteæderi er en genetisk opførelse?

De sætter godt nok spørgsmålstegn hvad angår om fibrene hjælper kattens fordøjelse eller ikke...

 

Der står også nogle steder, at katte spiser planter fordi nogle indeholder lidt gift-stof som gør kattene 'høje' og derfor nyder de at spise planter i ny og næ :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor er det at katte strækker deres poter hen til en mens de spreder dem? Ligner sådan en high five gestus. Mine katte har gjort det mens de ligger og putter. Min gamle hankat ville lige frem kildes mellem trædepoterne. Men har også tit fået sådan en pote lige i hovedet og så skubber de/strækker sig. Men de går ikke deres vej og viser ingen tegn på de ikke gider mere ellers.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...