Hop til indhold

Kastrere vores Coco?


Z&O

Recommended Posts

Coco er snart 8 måneder gammel. Han strinter ikke og laver ikke kradsemærker eller lignende. Vi elsker hans energi og adfærd når vi leger :). Vi står i den dilemma om vi skal kastrere ham i forbindelse med en vaccination. Vi er meget imod det da det "hæmmer" hans udvikling og måske ændrer hans personlighed. Hvad siger i?

Link til kommentar
Del på andre sites

At det overhovedet ikke på nogen som helst måde hæmmer hans udvikling - hvor har i dog fået den ide fra? Den eneste ændring i hans personlighed vil kun være til det bedre i form af endnu højere grad af kælenhed - skynd jer at få det gjort INDEN han begynder at strinte - er de først begyndt er det ikke sikkert de holder op igen....

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt enig... jeg elsker kastrerede hankatte... de er rolige, kælne og strejfer ikke og slås kun når det er meget nødvendigt...

 

Min killing Sofus fik hele omgangen i går og jeg var ikke et sekund i tvivl om det skulle gøres... Alle de steder jeg kender med ukastrerede hankatte bliver der strintet også indendøre og føj hvor det stinker...

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har jeg en som er blevet kast. i september på snart to år, han er den mest forfærdelige slagsbroder jeg har, han elsker dog at næsedutte.

Min Leo slås også men kun når en anden kat våger sig ind i hans have... Jeg har kun boer her i et halvt år og huset havde stået tomt et stykke tid inden, derfor var der en bestemt kat som holdt til i haven... Det er en lille bredskuldret, slagsbror med boller og flossede øre... Han var så provokerende..! sked midt på havebordet og i min græsplæne... Han var streng at få ud af haven, og han kommer stadig forbi for at slås... Heldigvis finder Leo sig ikke i det mere, så hans besøg er ikke ofte mere...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er der vi kommer i tvivl fordi alt det i beskriver " dejlig kælen, kommer når der kaldes, strinter ikke, meget følsom og renlig mange gange falder han i søvn i når vi går rundt med ham :) Vi har ikke oplevet en eneste dårlig ting med Coco(Han væltede en vase nogle måneder siden fordi han faldt and that's it ).Vi vil ikke kastrere ham for vores skyld. Vores spørgsmål går ud på om, nu hvor han er de 8-9 måneder så tænker jeg han burde have vist det dårlige adfærd allerede?

Link til kommentar
Del på andre sites

Coco er ikke voksen endnu... hvis i vælger ikke at gøre det, vil jeg gerne høre hvordan det går om et halvt årstid... for at af eller bekræfte det som jeg tror på :)

 

Jeg har læst meget om det inden det blev gjort på Sofus og jeg fandt ingen steder som frarådede det på kælekatte...

 

http://www.bluewhite.dk/Tips/april99.shtml

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik en hankat hjem i 09 som ikke var blevet kast. Han havde ikke som 3årig endnu strintet osv. meen det begyndte, og jeg kan love dig for at sådan en omgang stinker, og det er bare ikke nemt at komme til livs. Manden og jeg blev så enige om at kattene vil få lov til at komme ud, det tog da også det værste, men markeringen fortsatte indenfor også. Dråben var den dag han strintede mig lige i hovedet. Det tog ikke mig mange minutter at ringe til dr. dyr og kommer derned.

Desværre har de først fået vanen, er den svær at bryde selvom de bliver kast. Så jeg vil til enhver tid anbefale at få ham kast. før han overhovedet begynder at tænke på at strinte, særligt hvis han ikke skal bruges til avl. Alle kælekatte burde efter min mening neutraliseres, så der ikke kommer uønskede kuld.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der jo også sker med en ikke-katreret hankat er, at han begynder at kalde på damer (en ret larmende affære), er han så den type der bliver meget fertil, så ender han med at blive et radmagert skelet, der bruger alle sine kræfter på at skrige efter damer, og hverken har tid til at spise, drikke eller kæle. Det kan gøre en kat temmelig frustreret ikke at få alle de damer den har lyst til - så ja, det er for kattens skyld i skal gøre det. + for alle de hunkattes skyld som han vil gå og gøre gravide, og de killinger der vil komme uønskede til verden mv. (Og ja, jeg mener altså også, at alle hunkatte der ikke direkte bruges til avl bør neutraliseres). Han eller hun - så er det synd at de skal rende fertile og frustrerede rundt, når de kunne leve et lykkeligt liv som "uvidende", lalleglade kastrater

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Det der jo også sker med en ikke-katreret hankat er, at han begynder at kalde på damer (en ret larmende affære), er han så den type der bliver meget fertil, så ender han med at blive et radmagert skelet, der bruger alle sine kræfter på at skrige efter damer, og hverken har tid til at spise, drikke eller kæle. Det kan gøre en kat temmelig frustreret ikke at få alle de damer den har lyst til - så ja, det er for kattens skyld i skal gøre det. + for alle de hunkattes skyld som han vil gå og gøre gravide, og de killinger der vil komme uønskede til verden mv. (Og ja, jeg mener altså også, at alle hunkatte der ikke direkte bruges til avl bør neutraliseres). Han eller hun - så er det synd at de skal rende fertile og frustrerede rundt, når de kunne leve et lykkeligt liv som "uvidende", lalleglade kastrater

 

Det der med at det kan være en støjende affære vil jeg gerne skrive under på med kryds og bolle. Vi har en hankat der nærmest råber og skriger efter damer døgnet rundt. Nogle gange bliver han helt hæs af at kalde. Vi vil meget gerne have ham kastreret og havde besluttet at det skulle ske i denne måned. Men vi har været så heldige at få en dum uforudset regning ind af døren (flytning sucks økonomisk) så nu er vi tvangsindlagt til hans vræleri endnu en måned :( Håber bare ikke naboerne klager inden da.

Fik min gamle hankat kastreret da han sloges som en vanvittig. Som dyrelægen sagde - katten kunne jo kun blive sådan en slagsbror med de nosser han rendte rundt med. De sagde også de kunne se at han ikke var den der rendte væk, da alle kradse og bidemærker sad i ansigtet, resten af hovedet og på overkroppen. Da jeg hentede ham efter operationen var det som at få en ny kat med hjem. Han var rolig, blev mere kælen og legesyg da han ikke skulle bruge al sin energi på at strejfe og slås. Desværre fik vi kun gavn af det i 1 måned da han rendte ud og blev kørt ned. Men vi fortryder bestemt ikke for han virkede virkelig som om han havde fået fred. Den kat vi har nu vræler mere og mere og de sidste par dage virker det som om han er mega frustreret og bliver irriteret hvis vi beder ham om at knytte sylten. Så the end of the story. Gør dig selv og din kat en tjeneste og få de boller afskaffet. Den vil ikke blive ked af det og synes du er ond.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det der med at det kan være en støjende affære vil jeg gerne skrive under på med kryds og bolle. Vi har en hankat der nærmest råber og skriger efter damer døgnet rundt. Nogle gange bliver han helt hæs af at kalde. Vi vil meget gerne have ham kastreret og havde besluttet at det skulle ske i denne måned. Men vi har været så heldige at få en dum uforudset regning ind af døren (flytning sucks økonomisk) så nu er vi tvangsindlagt til hans vræleri endnu en måned :( Håber bare ikke naboerne klager inden da.

Fik min gamle hankat kastreret da han sloges som en vanvittig. Som dyrelægen sagde - katten kunne jo kun blive sådan en slagsbror med de nosser han rendte rundt med. De sagde også de kunne se at han ikke var den der rendte væk, da alle kradse og bidemærker sad i ansigtet, resten af hovedet og på overkroppen. Da jeg hentede ham efter operationen var det som at få en ny kat med hjem. Han var rolig, blev mere kælen og legesyg da han ikke skulle bruge al sin energi på at strejfe og slås. Desværre fik vi kun gavn af det i 1 måned da han rendte ud og blev kørt ned. Men vi fortryder bestemt ikke for han virkede virkelig som om han havde fået fred. Den kat vi har nu vræler mere og mere og de sidste par dage virker det som om han er mega frustreret og bliver irriteret hvis vi beder ham om at knytte sylten. Så the end of the story. Gør dig selv og din kat en tjeneste og få de boller afskaffet. Den vil ikke blive ked af det og synes du er ond.

Godt indlæg... jeg mener også man gør katten en tjeneste det at kastrere den... Jeg har en lille bredskuldret hankat med boller rendende i min have, og det eneste den kommer for er at slås og strinte op og ned af mine døre :( dens øre er helt flossede

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt indlæg... jeg mener også man gør katten en tjeneste det at kastrere den... Jeg har en lille bredskuldret hankat med boller rendende i min have, og det eneste den kommer for er at slås og strinte op og ned af mine døre :( dens øre er helt flossede

 

For ikke at tale om katteaids, som florere meget mellem hankatte, pga. slogskampene...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...