Hop til indhold

Konkurrence: Den bedste katte historie


Administrator

Den bedste katte historie  

39 stemmer

  1. 1. Den bedste katte historie

    • Historie 1
      4
    • Historie 2
      10
    • Historie 3
      2
    • Historie 4
      2
    • Historie 5
      2
    • Historie 6
      3
    • Historie 7
      2
    • Historie 8
      8
    • Historie 9
      3
    • Historie 10
      3


Recommended Posts

Vind lækre ting til din kat, sponseret af loppetjansen.dk :)

 

For at deltage i konkurrencen skal du fortælle om en sjov oplevelse du har haft med din kat. Du kan kun deltage med én oplevelse, så du må begrænse dig, selvom vi godt ved det kan være svært, da du sikkert har haft mange :D

 

Lidt om præmien:

 

1. stk. Snoozzzee katteseng, cognac

1. stk. Kattelegetøj Rund og rundt

1. stk. Grizzly Lakseolie 500 ml.

1. stk. godbidder til katte

 

Præmien har en værdi af ca. 500 kroner

 

I kan læse mere detaljeret om præmierne hos loppetjansen.dk

 

Alle historier kommer til afstemning her på forum fra den 16.3.2011 og vinderen er det medlem som har fået flest stemmer den 31.3.2011.

 

Vinderen får direkte besked og offentliggøres her i tråden.

 

Sidste dag for deltagelse i denne konkurrence er tirsdag, den 15.3.2011

 

Billede af præmien:

katteforumgave.jpg

 

Håber I er friske, og vi får mange gode katte historier til glæde for os alle.

Link til kommentar
Del på andre sites

At have katte, er ligesom at have børn til tider... :-)

 

En sjov oplevelse, er med min hellig birma.. Han har en lille lilla blød bold, som han render rundt med i munden som en lille hund.. En aften vi var gået i seng og var faldet i søvn, mente han det var tid til at lege, så han hoppede op i sengen, lige ved mit ansigt , med bolden i munden, og kiggede mig direkte ind i hovedet ' kast , kast' strålede det ud af ham..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil da godt fortælle om en kat jeg havde der hed "Bandith" (ja hvorfor tror i ?)

Vi bode i en lille by og jeg havde en del katte, desværre kunne naboen ikke lide katte,og vi havde haft nogle diskutioner omkring at mine katte ville gå i hans have ;-(, en sommerdag jeg kom fra arbejde, kunne jeg godt lugte at naboen havde tændt op i grillen, vi satte os ude på teressen med en fyraftens øl og slappede af, Bandith som jeg trode lå inde ved sine killinger skænkede jeg ikke en tanke, Men Men Men pludselig kunne vi høre en kat miaaaue meget højt (på den måde som de gør når de har fanget en mus og stolt vil fremvise den ) da vi kikkede hen af grusvejen kunne vi se Bandith komme SLÆBENDE med et eller andet mellem benene, akurat som når man ser en løve komme slæbende med et nedlagt bytte, vi skyndte os hen for at se hvad det var, ÅÅHH nej!! det var en hel side ribben,godt penslet med grillolie, så vi var ikke i tvivl om at den kom inde fra naboen, hvad gør man så?? vi skyndte os at tage kødet fra Bandith smed det i skraldespanden og satte os igen somom intet var hændt, da vi var færdig med vores øl og skulle til at gå ind HVAD TROR I SÅ DER SKETE ?? MMIIAAUUVV !! ÅÅÅHH NEJ!! BANDITH, dælme om hun ikke kom slæbende med endnu en side ribben, der var ikke andet at gøre end at skynde sig at tage kat+ribben+ølflasker ind i en fart, lukke døren og se ud somom vi slet ikke var der, da vi kom ind kunne vi ikke lade være med at grine af situationen, men jeg er sikker på at naboen ikke syntes at det var spor morsomt, men ok, lade kød ligge frit fremme udenfor når man ved at der er katte i nærheden , så syntes vi at han selv var ude om det så vi blev enige om ikke at sige noget til ham, Det er en oplevelse som vi aldrig glemmer, og griner stadig af det når vi tænker på Bandith som desværre ikke er her mere, men der var en grund til at hun havde det navn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej katteforum

 

Hvilken umulig opgave, når man som jeg, virkelig elsker sine katte !

 

MEN een oplevelse med min MC-kat Sushi, står endnu lyslevende og våd i vores hukommelse.

 

En meget tør sensommerdag for 1 1/2 år siden, havde jeg lige (selvfølgelig under megen kyndig hjælp og vejledning fra Sushi) omplantet nogle jordbærplanter, i et stort bed, midt på græsplænen.

Solen truede med at gøre kål på de fine nye aflæggere, så jeg fandt vippesprinkleren frem, og gik om på den anden side af huset for at tænde for vandet.

Da jeg kom tilbage sad Sushi og så forskrækket (troede jeg) på vandet der jo viftede fint frem og tilbage.

 

Nå men sådan noget passer jo sig selv, så jeg gik ind for at vaske hænder og køle lidt ned.

Pludselig kalder min søn fra havedøren " Mor ... Mor kom og se" !

 

Synet af Sushi der fes ind og ud under sprinkleren i fuldstændig ekstase og med vandet dryppende fra især halen, fik os til at skraldgrine, og Sushi stoppede

brat sin lidt katte-uværdige leg, og satte sig pænt i udkanten af plænen og ordnede sin pels.

Vi grinede færdig, og jeg sværger på at hun skulede efter os med øjne der sagde " det er MIN leg...fis af, og lad være at lave den der lyd af mig"

 

Nå men telefonen ringede, og da jeg lidt senere gik ud for at se til hende, var hun atter i gang med sit show,men nu var hun drivende våd.....sikke et syn !

Jeg er jo nok en lidt "anderledes" kattemor, så jeg besluttede at deltage i legen.

Vandet var iiiiiskoldt, men skønt afkølende og jeg tror aldrig jeg har grinet så meget og så længe.

Min søn stod i havedøren og sagde tørt "kæft hvor ville jeg ønske at vi havde et videokamera" ... "Mor du er tosset" !!

 

MIG ??... det er da katten der er skør... jeg mener, de kan da ikke li' vand har jeg hørt !!??

 

Hvad der så skete, er måske Sushi' hævn over at blive grinet af, men jeg kan huske, at jeg måske ikke lige grinede så meget, da hun besluttede at nu ville hun indendøre !

Da jeg så at hun var på vej ind ad havedøren, råbte jeg bare " NEEEEEEEJ Sushi" hvad der bare fik hende til at spurte gennem hele huset og ud af hoveddøren.

Det er altså HELT VILDT hvor meget vand sådan en kat kan indeholde ;O)

 

Hun elsker stadig vand, og når jeg hiver vandslangen om til baghaven så er hun den mest ivrige hjælper !

Hvorfor mon ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg i sin tid var frivillig hos Kattens Værn, var jeg plejefar for en kattemor og hendes 5 MEGET livlige killinger. Da jeg en af dagene kommer hjem fra arbejde, får jeg et billigt grin, idet min store oppustelige rygtræningsbold ligger i 2 store stykker på gulvet. En af de stakkels små nysgerrige dyr har nok sat kløerne i den, og så har den fået sig sit livs chok. Hvis bare jeg havde haft et kamera sat op..

Link til kommentar
Del på andre sites

Spring kat:

 

Vores to Burmeser katte havde altid virkelig travlt med at finde en måde at komme ud på. Desværre kunne vi ikke lade dem komme ud i vores have da vi bor lige ud til en meget stærkt trafikkeret vej.

Min ene Burmeser Yoda er meget klog og fandt ud af at han kunne hoppe helt fra gulvet og ud af en af de øverste små vinduer vi havde åbnet da vi aldrig i livet havde forstillet os en kat kunne hoppe så langt.

Nå vi kommer hjem fra at handle og ude i haven sidder Yoda så og ser meget uskyldig ud, vi bliver jo noget forskrækket over at han sidder ude i haven, men da vi så kommer ind finder vi vores anden, ikke helt så kloge eller agile Burmeser Luke, han hænger såment i vinduskarmen i kløerne. Han prøvede at hoppe efter Yoda men havde ikke helt kunne hoppe langt nok. Der hang han så og så noget flov ud. Hvor længe han havde hængt der i kløerne ved vi ikke, men han havde det fint og der blev fniset noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har godt nok også grinet meget af mine katte, specielt min gamle hankat Oscar var rent ud sagt skide skæg.

Da han var killing havde han og hans 3 søskende fundet ud af den sjoveste leg ever!

Legen gik ud på af alle satte sig op på min søns actionman bil. En af de heldige killinger satte sig på det eneste sæde i bilen og de 3 andre satte sig rundt omkring på bilen. Så sad de fint der og ventede på at enten min søn eller jeg fattede et vink med en vognstang og kom og kørte dem rundt på bilen. Jeg kan stadig ærge min bag i laser over jeg ikke tog et billede af det. Nogle gange skulle man altså tro at katte kan snakke sammen og aftale ting og sager. Det så jeg adskillige eksempler på da jeg havde det første kuld killingebørn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en dejlig hunkat på 1½ år. hun er en indekat, men da jeg har haft udekatte før har jeg en kattelem som så bare står låst. Hun står så alligevel altid og kigger ud af den. Når hun så får besøg af nabo katten får kattenlemmen en ordenlig gang øretæver.

Den ene dag lige får jeg tog afsted om morgen høre jeg en ordenligt brav ude fra gange og løber der ud.

Hvor jeg møder en syn af en kattelem der er revet ud af døren og ligger på den anden side. jeg skynder mig hen for at komme ud og fange katten så hun ikke løb væk. da jeg så for åbnet døren sidder hun lige så forskrækket som mig ude i indkørslen. men jeg tror da nok også nabo katten blev forskrækker for vi har ikke set den siden.

Heldigvis skete der ikke nogle en katten, men vi måtte så hen og lave kattelemmen. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Tommy min mand lå og sov i sengen, jeg var vågnet og kunne ikke sove mere. Jeg ville så liste ud af soveværelset uden han hørte mig.

 

Molly min brite, kom op i sengen, og ville kæle. Jeg snakkede med hende meget lavt og prøvede at holde hende væk fra Tommy.

 

Hun gik hen og snuste Tommy i hovedet og jeg prøvede meget stille at få hende væk. Men så NØS Molly, Tommy lige i hovedet og han satte sig automatisk op i sengen og spurgte søvning "hva' skete der?" og derefter til min STORE overraskelse, lagde han sig ned igen og sov trygt videre.

Jeg havde meget besvær med at holde mit grineflip så stille som muligt, samt få Molly væk fra sengen, så hurtigt som muligt.

 

Vi endte i stuen hvor jeg så kunne grine af.

 

Næste morgen da vi snakkede om det, kan han godt huske der skete noget, men ikke helt bestemt hvad, andet end han følte sig våd i hovedet.

 

Nu 3 år senere griner vi stadigvæk af det.

 

Ny opdatering: Molly lå på Tommys hovedepude, da han kom i seng, han ville lade hende ligge og ville lige næsedytte med hende. Da han snakkede babysprog til hende og næserne var tæt på hinanden, NØS Molly igen, lige ind i hans mund. Jeg vågnede ved at han spruttede,spyttede og bandende rendte ud på toilettet og tændte for vandhanen.

 

Han ser meget skummelt hen på Molly her til morgen :D

Redigeret af holsen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg glemmer aldrig den dag jeg kom hjem med Fifi...

Havde på daværende tidspunkt kun Misser og Frede.

 

Fifi var ikke særlig stor, kun 9mdr. gammel.

Hun kom langsomt ind i stuen, til de to hankatte.

Frede havde lagt sig godt til rette på sin plads i kradsetræet, og ignorede hende. Hun var i hvert fald ikke fin nok til ham.

Misser derimod, var fuldstændig skudt i hende. Han rendte hende i røven hele tiden.

Hun kiggede på ham meget surt, med et noget så højt hvæs ca. hver 2. minut, han bakkede så lidt tilbage hver gang.

Hver gang der kom et hvæs kiggede Frede hen på dem, og rystede på hovedet. Det så simpelthen så godt ud, som om han tænkte, så ta jer dog sammen. Sådan fortsatte det 2-3timer.

I løbet af aftenen lykkedes det for Misser at komme tættere og tættere på hende.

 

Ca. en uge efter gik hun så i løb, og Misser så sit snit til at blive gode venner med hende.

Der var ikke det sted i huset, hvor det ikke blev gjort, værst var dog under sengen (min seng) om natten.

Lige der blev de rigtig gode venner, og der kom fire små mislinger ud af det.

 

Frede ryster stadig på hovedet af Fifi den dag i dag :)

IMG_0262.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror den sjoveste historie jeg kan komme på om vores katte er om Duchess også kærligt kaldt Dysser som pt er forsvundet :-/ Men altså det var en varm sommerdag og jeg sad på vores seng og var dybt optaget af en telefon samtale med en veninde. Dysser som lå i fodenden og sov kiggede så pludseligt lige frem for sig, for lige foran hendes næse havde den største og fedeste spyflue jeg nogensinde har set landet. Distraheret af dette syn så jeg denne halvsovende kat kaste hovedet frem og fange spyfluen og med læberne trukket helt op om ørene tyggede hun fluen med ben vrikkende og knasende alt imens min veninde var noget overrasket over hun havde mig pivende og halvt ved at brække mig alt imens jeg råbte "ADDDDD!!" Så hele boligblokken kunne høre det... og siden den dag har Dysser været en dræven insektjæger der altid sørger for at tygge hendes bytte med læberne trukket godt op og gnaske højlydt sådan vi aldrig er itvivl om hun nu igen har været på jagt :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej med jer,

 

Først lidt forhistorie - jeg har 2 dejlige ragdoll drenge på 7 måneder.

De er mine små babyer og de er så kærlige og rolige. Vi bor lige ved et indkøbscenter i et lejlighedskompleks øverst oppe - hvad der svarer til 3 sal.

Jeg har en fridag - ungerne er i skole - og der skal da gøres rent.

Så jeg render rundt med moppen og er virkelig effektiv.

Turen kommer til vasketøjet og jeg går helt ned i kælderen af bygningen for at fikse det - da jeg kommer op fra kælderen og står på trappegangen - er jeg helt sikker på at jeg hører min mindste lille kat kalde - jeg kigger mig omkring ved havearealet - nej - jeg havde nok hørt forkert.

Jeg kommer op igen i min lejlighed og er lidt småbekymret - det lød virkelig som Manses lille røst.

Jeg begyndte og lede efter ham - rimelig stor lejlighed - så mange gemmesteder - men han er ikke til at finde. Manses storebror virker frustreret og kalder.

Ok nu går jeg i panik - løb han med ud da jeg gik ned med vasketøjet????? Jeg spurter ned igen - og nu kan jeg høre en kraftig kalden og det er Manses kalden - det er sikkert!

Jeg kigger bag hække - kalder højlydt - men NEJ ingen resultat.

Da vi bor tæt på et center begynder folk at stimle sig rundt om bygningen - og pege op!!! Jeg går et par meter tilbage NEJ nej nej - helt oppe på toppen af bygningen-øverst oppe på det røde tegltag sidder min Manse i blæst og kulde....

Jeg styrter op i lejligheden - hvordan i hulen er han kommet derop.

I min rengøringsiver - har jeg åbnet velux - tagvinduet - for at komme derop skal han først stå på kanten af stolen og så et kæmåe spring - og i skræk og sikkert på grund af blæsten har han fra tagvinduet kravlet helt op på tagtoppen. Han har aldrig før formået at komme i nærheden af det vindue.

Top stresset - han vil bestemt ikke kunne klare at falde ned deroppe fra.

I panik ringer jeg 112 - ingen hjælp - Har falck i røret - brandvæsnet i røret - dyrenes beskyttelse i røret. Status er at alle fortæller mig at de ikke kan hjælpe mig - gode råd som at lokke ham ned med mad og at han kommer når han er sulten - Er en ringe hjælp...

Jeg sad i tagvinduet - og min killing på toppen af taget kom ikke ned - nej han prøvede - men blæsten var hård og hver gang han prøvede gled han ned af teglene og blev bange og kravlede op igen. At få en kran ud med 3 falckmand i tjeneste ville koste mig spidsen af en jetjager - og ellers mente professionelle at der skulle gå 24 timer - altså til den tid ville min killing jo være så udmattet af kræfter at han ville falde ned.

Hvad så - jeg fik ringet til kæresten,søsteren ,eksmanden - og så havde jeg jo en del tilskuere som var mindst lige så bekymret.

Vi fik fat i viceværten og lånte en stige - en meget lang stige - som lige præsic nåede tagrenden - min kære eksmand kravlede op til tagrenden og kunne derfra nå stigen som ligger langs tagryggen. Og så fik han bakset sig helt op på toppen - heldigvis en militærmand som er vant til lidt af hvert.Da manden ikke kunne kravle over skorsten - sad han pænt og kaldte på lille Manse - og Manse var klar over at han selv skulle kravle de sidste 15 meter langs toppen for at komme ind under en varm jakke. Og det gjorde han - første en meter - sidde ned og få balancen og så lidt igen.

Historien ender lykkeligt - han havner inde under jakken og både kat og eks kommer sikkert ned. Og tilskuere står og klapper - sikke en dag.

Jeg vil selvfølgelig lige slutte med at skrive at der nu er sikkerhedsnet for alle mine vinduer - for han er ligeså nysgerrig som altid - og gik omkring som en stor konge som havde været i krig da han var vel hjemme igen.

Udover en stor menneskelig redning så fortjener seje Manse da en gave.

 

Hej igen.:cool:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...