Hop til indhold

Hjælp til at træffe svær beslutning :(


Mistoffer

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg har 4 katte, den ene af mine katte har jeg haft i ca 1 år og 4 mdr, hun er en tilløber og jeg har ikke været i stand til at finde hendes oprindelige ejer.

 

Hun er en ældre dame, som både har svært ved at tage på i vægt og som lider af voldsom eksem, på trods af gentagende behandlinger hos dyrlægen. Hun er lidt af en "sur" dame og kan ikke enes med hverken min søn, min hund eller mine andre 3 katte.

 

Jeg har overvejet af få hende aflivet, men beslutningen er meget svær.

Hun er lidt af en udgift pga de hyppige dyrlæge besøg og hendes special foder. Jeg syntes ikke hun har meget livsglæde. Hun er tynd, mangler pels og har sår flere stedere på kroppen, og ja så er hun "sur" hele tiden.

 

Håber jeg kan få et godt råd om hvad jeg skal gøre.

 

Mvh Michelle

Link til kommentar
Del på andre sites

Kun du kender katten, og er den rette til at tage beslutningen.

 

Personligt vil jeg virkelig overveje aflivning, hvis hun hyppigt er hos dyrlægen med eksem, andre smerter osv. og du mener du har gjort hvad du kan for at hun skal få et godt liv.

Hun kan jo også være sur da hun har smerte, eller noget det trykker hjernen. Min soulmate havde fået kræft i hjernen, og hans humør ændrede sig 180grader, han blev kun 4 år gammel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ved ikke om du har fået taget beslutningen eller ej endnu da indlæget er ved at være lidt "gammelt". Men selv om det er en hård beslutning så tror jeg også det bedste for hende vil være at sige farvel. Det er jo ikke et værdigt katteliv for hende lyder det til og heller ikke til glæde for resten af familien. Man skal jo helst kunne være gode venner. Tror også på at hendes tilstand kan være grund til hendes dårlige humør.

Men jeg tager hatten af for dig og den indsats du har gjort for hende. Bare der var flere som dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg ville også godt vide om du har taget beslutningen, og fået aflivet katten ? Jeg ved fra mig selv at det er en svær beslutning at tage, for jeg har selv måttet tage beslutningen med vores 16 år gamle hankat for ca 10 år siden, han kunne ikke mere, og vi syntes at det var et uværligt liv når han skulle bæres ned når han skulle besørge, og bæres op igen, så måtte han hellere sove ind i kattehimmelen. Må lige sige at det med at han ikke kunne gå ned selv, kom ret pludseligt, og op til en weekend, så der kan man jo ikke komme til en dyrlæge. Mandagen ringede vi så til dyrlægen, og betalte de ekstra penge for at få ham til at komme hjem til os, så vores kat ikke yderligere skulle lide overlast, men kunne dø i fred i sit hjem.

Men nu er jeg alene, er flyttet, og har 5 dejlige katte.....;o)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...