Hop til indhold

min kat taber hår :( søger gode råd


smuk mis

Recommended Posts

Hej med jer alle.

Jeg er ny herinde og har hørt at det er godt forum hvor folk er meget behjælpsom, så derfor tænkte jeg at jeg ville prøve at høre jer af først.

 

Jeg har en lækker hankat, som er sund og rask. Han er mest ude kat men går ikke frit han er i vores løbegård. med isoleret hus osv så forhold er ok for ham.

Som sagt han trives fint og spiser godt osv. men han er begyndt at "tabe pels" han har ved hans hals en stor bar plet hvor der ikke er noget pels overhovedet... det bekymre mig meget om der evt er noget galt, for sådan har han ikke set ud før.

 

Ved han ikke har lopper og ligende da jeg har 2 andre katte mere og de fejler ingenting. Ingen lopper, udslæt taber ikke pels eller ligende, og de er tit sammen alle 3.

 

Men som sagt min hankat har tabt pels. faktisk et stort område syntes jeg, er det noget jeg skal være bekymret for eller er det normal adfær når han bor ude ? han har jo pels som en bjørn og er super kælen han viser ikke en adfærd som om han er syg, men igen ved jo ikke så meget om sygdomme, så derfor skriver jeg her, da jeg ved her er brugere som går meget op i kat.

håber i kan hjælpe en fortvivlet katte ejer

Link til kommentar
Del på andre sites

hej Henriette...

Tak for indlæget, men har været inde og kikke på den side og syntes mest det er enten loppe problemer,osv, men så burde de andre katte da også have det... jeg tænker kan det være homonel forstyrrelse ? her til april bliver han 2 år. Han har før parret min hunkat og når hun er i løb laver han stort set ikke andet end at rende efter hende... de sidste par gange hun har været i løb har han ikke vist nogen form for interesse, så tænker kan det evt være noget homonel som går ham på ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor ligger han når han er inde.? Jeg kender nogen som gik til dyrlæge fordi deres kat begyndte at tabe pelsen, den fejlede ingenting. Dyrlægen spurgte hvor den plejede at sove, og det gjorde den på et varmt badeværelsesgulv. Dyrlægen fortalte at hvis katten opholder sig rigtig meget på et varmt sted, kan den smide meget af sin pels...

 

Åh jeg læser lige ordenligt igen og han opholder sig ude - så kan det jo ikke være årsagen..

 

Hårtab omkring halen handler tit om loppeeksem, det kan være svært af se lopperne på de katte med tyk pels..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Du nævner selv, at du tænker at det kan være noget hormonelt der går ham på. Og ja, det kan det sagtens være. Og det løses ved kastration. Det er vel heller ikke meningen at han for tid og evighed skal gå fertil i et udebur?...

 

Jeg synes også at han bør undersøges af en dyrlæge. Hvis det er noget fysisk, der er galt, så skal han jo behandles.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...