Hop til indhold

Tynd Killing..


Bornholmeren

Recommended Posts

Hvis den stadig ikke har taget på når den bliver ældre, så hold øje med pels, øjne og øre og hvad der kommer ud af den anden ende. Hvis alt er i orden og dyrlægen siger den ikke fejler noget, så kan katte altså ligesom mennesker også bare have et for højt forbrændingssystem. Har selv haft et par katte der specielt om sommeren blev til Auschwits katte. De blev meget tynde og troede i starten de havde orm eller en anden sygdom. Baby´s mor var og er stadig meget tynd om sommeren, Baby selv kunne nogle gange blive til et skelet og hendes søn Oscar blev også meget tynd om sommeren selvom han var utroligt muskuløs. Har haft mine katte til dyrlægen for at blive tjekket for det ene og det andet, skiftet til dyrlæge foder og givet kattemælk, fed fisk osv, uden det havde nogen synderlig effekt.

Så en kat behøver ikke være syg eller underernæret hvis den er lidt tynd. Bare sørg for at holde øje med den ikke taber sig for meget og giv lidt federe mad, da deres forbrænding er for høj.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis den stadig ikke har taget på når den bliver ældre, så hold øje med pels, øjne og øre og hvad der kommer ud af den anden ende. Hvis alt er i orden og dyrlægen siger den ikke fejler noget, så kan katte altså ligesom mennesker også bare have et for højt forbrændingssystem. Har selv haft et par katte der specielt om sommeren blev til Auschwits katte. De blev meget tynde og troede i starten de havde orm eller en anden sygdom. Baby´s mor var og er stadig meget tynd om sommeren, Baby selv kunne nogle gange blive til et skelet og hendes søn Oscar blev også meget tynd om sommeren selvom han var utroligt muskuløs. Har haft mine katte til dyrlægen for at blive tjekket for det ene og det andet, skiftet til dyrlæge foder og givet kattemælk, fed fisk osv, uden det havde nogen synderlig effekt.

Så en kat behøver ikke være syg eller underernæret hvis den er lidt tynd. Bare sørg for at holde øje med den ikke taber sig for meget og giv lidt federe mad, da deres forbrænding er for høj.

 

Tak.. det beroligere mig.. Jeg syntes han ser fuldstændig normal ud, har fin pels og klare rene øjne og rene øre... eg skal snart til dyrlæge og have ham øremærket og kastareret og vil selvfølgelig få ham tjekket ved den lejlighed...

 

Fløde ved jeg ikke om jeg tør, det er vist ikke så godt for maven, men han har lige fået lidt tun i olie og det var succes... Jeg har to andre katte men de har aldrig været så tynde, derfor blev jeg jo lidt urolig...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg gætter på, at han nok har fri adgang til killingetørfoder.

Derudover kan du et par gange dagligt give ham almindeligt vådfoder, kogt eller råt kød, og af og til kogt fisk.

Dette er bedre end tun - dels er der tungmetaller i tun og dels kan olien i dåsetun risikere at give tynd mave. (Som lille godbid er tun ok).

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gætter på, at han nok har fri adgang til killingetørfoder.

Derudover kan du et par gange dagligt give ham almindeligt vådfoder, kogt eller råt kød, og af og til kogt fisk.

Dette er bedre end tun - dels er der tungmetaller i tun og dels kan olien i dåsetun risikere at give tynd mave. (Som lille godbid er tun ok).

Desværre kan jeg ikke have mad stående fremme, men jeg er hjemme i øjeblikket og tilbyder ham mad mange gange om dagen...

 

Hvis jeg har mad stående fremme ville mine andre to katte blive virkelig fede og det går ikke :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er klart. Det er også bedre at være på den sikre side end lade stå til. Det der bare er ved at have en kat der er tynd af natur er at de hurtigere kan blive forkølede eller hvis de får andre sygdomme har de mindre at stå imod med og kommer hurtigere til at se sølle ud. Hvis det er en ude kat så hold godt øje med rifter og bid fra andre katte. Vores normalvægtige katte har lettere kunne komme sig over en rift, men Oscar fik feber et par gange da han ikke havde så meget at stå imod med. Dyr forretning inden han blev kastreret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg synes nu, du skulle lade det komme an på en prøve med at lade kattene have fri adgang til tørfoder. De fleste katte lærer nemlig selv at styre det, når de finder ud af at der altid er adgang til mad. (At mine egne katte så ikke hører til de fleste er en anden sag ;))

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes nu, du skulle lade det komme an på en prøve med at lade kattene have fri adgang til tørfoder. De fleste katte lærer nemlig selv at styre det, når de finder ud af at der altid er adgang til mad. (At mine egne katte så ikke hører til de fleste er en anden sag ;))

 

Det er prøvet - mine katte hører heller ikke til de fleste - griner

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lige vejet ham og det går rigtig godt :D

 

Siden onsdag i sidste uge er der kommet 225g på.. Jeg prøvede med forskellige ting men han vil kun have kattemad og det er jo egentlig ikke så ringe... Han elsker den tørkost min voksne spiser og så får han vådfoder til killinger...

 

Han skal fastholdes i måltiderne.. han bliver let opfanget af noget andet og smutter, så sætter jeg ham tilbage til madskålen og så spiser han videre... Der var seks katte hvor han kom fra og en hunkat som vogtede over madskålen, så jeg tror simpelthen ikke han har fået mad nok...

 

Han er bare så dejlig, han bare det dejligste sind, glad og kælen...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...