Hop til indhold

Fundet killing i en papkasse!


Pandamis

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor er den sød

 

Race: en kat uden stamtavle er en huskat, da intet kan bevises.

Alder: er hendes øjne blå, kan jeg ikke helt vurdere på billedet. Efter hendes vægt er hun 4-5 uger.

Dvs. at hun endnu skal have kattemælk. Jeg har noget liggende som I kan få, men det kræver I selv henter det, bor ca. en time fra århus.

Har din veninde tænkt sig at beholde hende? Hvis ikke vil jeg kontakte DB eller Hittekilling, da de så kan tage vare på hende. Det kræver utroligt meget at passe sådan en lille størrelse, og hun har bedst af at gå sammen med andre katte.

Mælken skal gives ofte, 3.-4. time, og den skal hjælpes med at komme af med afføringen.

 

Kattebakketræning står i så også for. der vil jeg anbefale at købe en killingebakke, og noget havregryn og putte i, det lugter ikke så slemt og er billigst, og så er det nemt at skifte efter behov. Den må ikke få for meget plads, da den så vil være urenlig, og jo ældre den bliver des sværre bliver den at gøre renlig.

 

Jeg giver gerne hjælp udover herinde, hvis nødvendigt.

Passer om sommeren helt små killinger for DB

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret!

Det 'sjove' er, at hun godt kan bruge kattebakke - der her endnu ikke været et eneste uheld.

Hun spiser våd-fodder og tørfodder, hun sover meget, men er lejesyg, når hun er vågen.

Hun er dog utrolig lille af størrelse, og derfor er vi bekymrede, da hun virker så skrøbelig, vi tror heller ikke at hun er ældre end fem uger...

Hvis vi ikke har mulighed for at hente kattemælken, hvor kan man så købe noget?

Vi vil ikke have at hun oplever mere belastning, så vi vil gerne beholde hende i længere tid - derfor er råd og tips vel set!

Vil du helt fra råde, at hun er alene hjemme i max tre timer i træk? Da vi er studerende og ikke altid er hjemme, dog har min veninde sin far, til at gå rundt hjemme om dagen.

Hun virker til at trives lige nu, og vi har ikke oplevet problemer endnu - er der mulighed for at der kan udvikle sig nogle adfærdsproblemer eller ligne?

 

Endnu engang tusing tak for respons, det har hjulpet meget!

 

PS: Hun har grønne-grå, mest grå øjne :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan købe RC babymilk hos dyrlægen, ret dyrt.

Som sagt hun skal helst gå sammen med andre katte, da det er bedst for hende.

Hvis hun selv kan spise, synes jeg også hun skal have lov til det; lav noget torskerogn med kaffefløde mos det godt sammen, og server for hende. det vil hun elske. Og så feder det hende også lidt op.

Hvis I alligevel ikke vil beholde hende når hun er ældre, er det nu i skal tage kontakt til hittekilling eller db, ellers ender i selv med hende og alle udgifterne, og det vil være synd.

Hvis hun ikke får lært kattesprog vil hun ikke kunne bevæge sig ordentlig blandt andre katte senere i hendes liv, da hun ikke vil forstå det, derfor jeg foreslår hun skal gå sammen med andre katte. Men jeg gætter på at hun går hjemme hos dig, hvor der er katte? Indekatte til at tage sig af hende?

Link til kommentar
Del på andre sites

Historien er den, at hun fandt hende den 01.02, dvs i går. Vi tog straks ind til Maxi Zoo og købte alt hvad hun nu skal have for at trives godt. Hun vil virkelig gerne beholde hende, men vil på samme tid gerne give hende den BEDSTE opvækst muligt. Ville du så råde mig til, at finde en der har flere katte og større forstand på dem til at passe hende og derefter kunne min veninde afhente hende, når hun er klar til det?

Hun kommer til at være en indekat hos min veninde, så det skal der også tages højde for.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er i søde :D

Og betænksomme.

 

Hun har i hvert fald godt af at gå sammen med andre katte. Selvfølgelig kan man sagtens have en kat som ikke har gået sammen med andre katte, men så kan det være svært senere hen at sætte en ny ind til hende, da de så ikke kan kommunikere. Hvis man en dag skulle få lyst til to katte :)

 

Synes selv det kunne være en god ide, også for din veninde :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera
. Ville du så råde mig til, at finde en der har flere katte og større forstand på dem til at passe hende og derefter kunne min veninde afhente hende, når hun er klar til det?

.

 

Nu var det godt nok ikke mig du spurgte, men jeg vil alligevel sige, at det er nødvendigt for killingens fremtidige psykiske helse at vokse op med andre katte omkring sig - i hvert fald indtil hun er 12 uger.

 

Ifølge loven må man ikke overdrage killinger under 12 uger til andre - kun til godkendte plejefamilier, ammekat, eller dyreinternat.

 

Jeg synes I skulle kontakte enten hittekilling.dk eller Dansk Dyreværn Århus. Forhåbentlig kan de finde et egnet hjem, hvor killingen kan være de næste ca. 8 ugers tid.

 

Hvor var det bare heldigt at killingen blev fundet!

 

Forresten: Er der nogen risiko for, at der kan have været flere killinger, der evt. er sluppet ud af kassen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har derfor en skøn aftale med Henriette, at hun passer killingen til han bliver 12 uger, den bliver fodret med modermælk, kommer til at omgås andre dyr, bliver behandlet for orm, vaccineret, chippet og kastreret :)

Og så får jeg den igen når han er vokset sig klar til det.

Mig og Pandamis har også gået og bekymret os for om der er andre killinger :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Det lyder rigtig godt, at Henriette og hendes katte kan tage sig af killingens "(ud)dannelse" :-)

 

Tilbage er kun at håbe, at der ikke var andre killinger i den kasse. Tænker bare at det ikke er det sædvanlige med kun én killing i et kuld. Hvis det tilfældigvis skulle være nær Højbjerg I fandt kassen (?) vil jeg gå og kigge, selv om det nok er for sent.

 

Gid Fanden havde de idioter, der dumper killinger ;(

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu var det godt nok ikke mig du spurgte, men jeg vil alligevel sige, at det er nødvendigt for killingens fremtidige psykiske helse at vokse op med andre katte omkring sig - i hvert fald indtil hun er 12 uger.

 

Ifølge loven må man ikke overdrage killinger under 12 uger til andre - kun til godkendte plejefamilier, ammekat, eller dyreinternat.

 

Jeg synes I skulle kontakte enten hittekilling.dk eller Dansk Dyreværn Århus. Forhåbentlig kan de finde et egnet hjem, hvor killingen kan være de næste ca. 8 ugers tid.

 

Hvor var det bare heldigt at killingen blev fundet!

 

Forresten: Er der nogen risiko for, at der kan have været flere killinger, der evt. er sluppet ud af kassen?

 

Jeg er godkendt af DB :) Så det burde være nok :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm....

Underligt DB bruger meget sjældent plejefamilier og de kan ikke godkende nogen til at måtte tage killinger ind.

Fundne killinger under 12 uger SKAL indleveres til en godkendt organisation.

Så i dette tilfælde er det der sker hamrende ulovligt, hvis ikke den har været omkring områdets kredsformand

Redigeret af Bente
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Bente. Det kan være Henriette er en sjælden undtagelse så? Og det vigtigste er egentlig at killingen har det godt og er i gode hænder. Og det er vi sikre på at at han er! Så længe mis har det godt, så er jeg i hvert fald ligeglad med om det er ulovligt. Vi har jo ikke gjort noget med dårlige hensigter. Tværtimod. Jeg tænker mere på killingens ve og vel end på en lov.. Der findes mange underlige love.. det vigtigste er som sagt, at lille mis har det rigtig godt!!

..

Så måske at din indlæg er ret unødvendigt?

Jeg mener, er det ikke vigtigtere at killingen er tilfreds og glad+

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ikke rigtigt andet jeg kan tilføje, udover, at jeg er helt enig med Pandamis!

Alt hvad der er gjort omkring killingen har kun, og jeg gentager KUN, været til dens bedste henseende!

Jeg vil hellere have, at Henriette passer den end nogen anden - da det er hende jeg føler mest tillid til! Hun har været så hjælpsom og har kun gjort alt det bedste for missen. Og hun ér godkendt af DB...

Jeg synes, at man ikke kan gøre andet end at rose hende for det.. Måske var det bare et mere informativt indlæg (^^), men må ærligt indrømme, at det er en forfærdiglig verden vi lever i, hvis man prioriterer mere for, at alt går efter bogen end et levende væsens velseende!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå hvad I mener og vil et stykke hen af vejen give jer ret, killingens liv er det vigtigste.

Men når det er sagt, så er det også for killingers skyld at loven er lavet, altså er det ikke ok at bryde den.

 

Det jeg stiller spørgsmål ved er egentlig også Henriettes " godkendelse af DB "

 

Og det at Henriette tager killinger ind.

 

Men mon ikke Henriette selv kommer på og fortæller hvordan hun har fået godkendelse. Det at have killinger i pleje under 12 uger kræver en politigodkendelse .

Link til kommentar
Del på andre sites

Christina har brugt mig hele sommeren 2010 til at passe killinger til de er 12 uger og klar til at komme hjemmefra, dels grundet pladsmangel på internaterne. Jeg bor ret tæt på hende, og vi snakker sammen jævnligt, og hun kommer også og kigger. Første gang hun var her godkendte hun mig, så vil mene jeg er godkendt. Desuden mener jeg at det er langt bedre at killinger kommer ud blandt andre katte og killinger, som giver opdragelse, leg og anden samvær, end smide dem i et bur. Derfor gør jeg det store arbejde af at tage killinger ind.

 

Der søges ofte plejefamilier til efterladte killinger, i tilfælde også deres mor, hvis hun er der - i de forskellige organisationer.

 

Kan fortælle at han trives, spiser godt, leger med de andre, sover med dem (og os i sengen), vaskes af dem, han vejer lige knap 800gram nu, i hvert fald lige da han sad stille på vægten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der søges ofte plejefamilier til efterladte killinger, i tilfælde også deres mor, hvis hun er der - i de forskellige organisationer.

 

.

 

Du bruger udtrykket " de forskellige organisationer" Det gælder da vist ikke DB, for som hovedregel aflives moderløse killinger meget ofte når det er i den organisation de lander :-(((

Link til kommentar
Del på andre sites

Har set DB søge plejefamilier, men det er kun hvis der er en mor med killinger. Ellers ved jeg at helt små killinger afleveres til hittekilling, hvis muligt.

Men kan sagtens forstå at mange killinger aflives, der er rigtig mange af dem og de fylder internaterne. Vil være så meget nemmere hvis folk fik neutraliseret deres katte. Men mange tænker jo at de godt kunne tænke sig at prøve at have en kuld, så kan de ikke komme af med killingerne og efterlader dem i kasser rundt omkring.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er plejefamilie i Hittekilling.dk. Og din ( Henriette ) påstand om at moderløse killinger overdrages til Hittekilling.dk, hvor i alverden har du dog det fra ? Det er direkte usandt.

DB er imod at man opflasker killinger da der ikke er lavet nogen undersøgelser af flaske killingers udvikling.

DB´s tidligere direktør har udtalt at moderløse killinger skal aflives .

Link til kommentar
Del på andre sites

Christina har brugt mig hele sommeren 2010 til at passe killinger til de er 12 uger og klar til at komme hjemmefra, dels grundet pladsmangel på internaterne. Jeg bor ret tæt på hende, og vi snakker sammen jævnligt, og hun kommer også og kigger. Første gang hun var her godkendte hun mig, så vil mene jeg er godkendt. Desuden mener jeg at det er langt bedre at killinger kommer ud blandt andre katte og killinger, som giver opdragelse, leg og anden samvær, end smide dem i et bur. Derfor gør jeg det store arbejde af at tage killinger ind.

 

Der søges ofte plejefamilier til efterladte killinger, i tilfælde også deres mor, hvis hun er der - i de forskellige organisationer.

 

Kan fortælle at han trives, spiser godt, leger med de andre, sover med dem (og os i sengen), vaskes af dem, han vejer lige knap 800gram nu, i hvert fald lige da han sad stille på vægten.

 

Jeg har længe fulgt med på dette forum som gæst, men denne tråd gjorde at jeg simpelthen blev nødt til at blive medlem.

 

Jeg har længe ønsket at hjælpe små killinger og nu skriver du at man kan blive plejefamilie for Dyrenes Beskyttelse. Jamen det lyder bare så fantastisk :-)))))

Nu har jeg altså en lang række spørgsmål og jeg håber du kan hjælpe med at svare på dem.

Hvordan bliver man godkendt som plejefamilie for de små killinger? Hvad med foder og grus? Er det noget som DB går ind og betaler? Det kan jo godt gå hen og blive en dyr affære, hvis man har mange killinger i løbet af et år?

Hvad gør man hvis killingerne skal til dyrlæge? Det kunne være øjentændelse, øremider eller hvad nu ellers der kan opstå. Går DB ind og dækker det? Og sidst men ikke mindst, killingerne skal jo neutraliseres inden de skal videre ud i verdenen. Betaler DB også dette? Jeg håber at du kan hjælpe med mine spørgsmål :-)

 

Jeg har i forvejen 4 katte, som kan opdrage på eventuelle små terrorister :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Tilføj...