Hop til indhold

Fundet killing i en papkasse!


Pandamis

Recommended Posts

Jeg kan sagtens forstå hvad I mener og vil et stykke hen af vejen give jer ret, killingens liv er det vigtigste.

Men når det er sagt, så er det også for killingers skyld at loven er lavet, altså er det ikke ok at bryde den.

 

Det jeg stiller spørgsmål ved er egentlig også Henriettes " godkendelse af DB "

 

Og det at Henriette tager killinger ind.

 

Men mon ikke Henriette selv kommer på og fortæller hvordan hun har fået godkendelse. Det at have killinger i pleje under 12 uger kræver en politigodkendelse .

 

Er jeg den eneste "humanist" herinde? Jeg kan ikke se hvorfor alt det her ståhej er opstået. Som du selv siger, er killingens liv det vigtigste. Henriette har selv 7 katte, og har været plejemor for forskellige killinger. Så er det i mine øjne, fuldstændig ligemeget om hun har papir på at hun er en god "plejemor" eller ej. Erfaring er vigtigere end et stykke papir og desuden har vi tillid til Henriette.. Også er jeg ligeglad med en politigodkendelse. Jeg kan godt se hvad du mener med at loven er lavet for killingernes bedste. De kunne jo sagtens havne et dårligt sted, men I DEN HER SITUATION, er det det bedste der kunne ske for killingen. Da vi fandt ham, var han rigtig lille, rystede af skræk og havde orm. Nu lyder han til at trives, thank God. Hvad er problemet så, spørger jeg bare? Hvorfor skla man være så sort/hvid omkring den her sag? Min veninde og jeg fandt killingen, gav ham mad og Henriette tog over.

Vi er bare seje personer, som har reddet en lille killings liv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Henriette, jeg har nu snakket med Christina og hun fortæller at du IKKE er godkendt som plejefamilie. Hun har brugt dig en enkelt gang til at passe nogle killinger i en weekend og en gang til små killinger fordi du havde en amme til dem.

 

Dette betyder at du ikke lovligt kan tage imod killinger fra folk som finder sådanne.

 

Men du skal henvise dem til en organisation som må tage sig af så små.

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette, jeg har nu snakket med Christina og hun fortæller at du IKKE er godkendt som plejefamilie. Hun har brugt dig en enkelt gang til at passe nogle killinger i en weekend og en gang til små killinger fordi du havde en amme til dem.

 

Dette betyder at du ikke lovligt kan tage imod killinger fra folk som finder sådanne.

 

Men du skal henvise dem til en organisation som må tage sig af så små.

 

Nu bliver jeg sgu gal, kan jeg mærke. Kan du ikke være ligeglad frk.højtidlig?! så længe killingen har det godt!! Gem din researchs til, når der kommer en uerfaren plejemor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er jeg den eneste "humanist" herinde? Jeg kan ikke se hvorfor alt det her ståhej er opstået. Som du selv siger, er killingens liv det vigtigste. Henriette har selv 7 katte, og har været plejemor for forskellige killinger. Så er det i mine øjne, fuldstændig ligemeget om hun har papir på at hun er en god "plejemor" eller ej. Erfaring er vigtigere end et stykke papir og desuden har vi tillid til Henriette.. Også er jeg ligeglad med en politigodkendelse. Jeg kan godt se hvad du mener med at loven er lavet for killingernes bedste. De kunne jo sagtens havne et dårligt sted, men I DEN HER SITUATION, er det det bedste der kunne ske for killingen. Da vi fandt ham, var han rigtig lille, rystede af skræk og havde orm. Nu lyder han til at trives, thank God. Hvad er problemet så, spørger jeg bare? Hvorfor skla man være så sort/hvid omkring den her sag? Min veninde og jeg fandt killingen, gav ham mad og Henriette tog over.

Vi er bare seje personer, som har reddet en lille killings liv.

 

Ja I er seje at tage jer af killingen :-)

 

Men at en person fortæller at hun er godkendt til at tage killinger ind, uden at være det retfærdiggør det ikke.

Jeg har læst tråde hvoraf det klart fremgår at vedkommende ikke ved hvordan en lille killing skal passes. En moderløs killing på 3-4 uger kan f.eks. ikke være alene en hel dag....den SULTER så.

 

Da loven omkring killinger under 12 uger kom jublede vi alle i katteverdenen, altså kan det ikke hjælpe noget bare at blæse på den.

 

Lige netop på denne tid af året er der masser af plads rundt omkring hos de som proffesionalt kan tage sig af de små.

 

Jeg siger IKKE at Henriette ikke kan passe killinger, men er det DET hun vil må hun sørge for at blive godkendt af en bestående organisation.

Jeg vil ikke sidde på div. katteforaer og se nogen begå lovbrud når der er masser af muligheder for at gøre det lovligt.

 

Og så er det for øvrigt ikke kun Henriette som i dette tilfælde begår en strafbar handling.

 

 

 

Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger

I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.

§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

Justitsministeriet, den 29. oktober 2009

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu bliver jeg sgu gal, kan jeg mærke. Kan du ikke være ligeglad frk.højtidlig?! så længe killingen har det godt!! Gem din researchs til, når der kommer en uerfaren plejemor.

 

 

Jeg er ikke frk. :-)

 

Og uanset din vrede så¨er det faktisk killingen jeg bekymrer mig om.

 

Jeg kan se at der har været en plejefamilie fra hittekilling.dk i tråden her, havde de ikke plads ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du bekymrer dig om killingen? Er du sikker på at du ikke har sat dig på en skrue og derfor har ondt fru.højtidlig?

Okay, jeg har gjort noget strafbart, men jeg står ved det, da vi kun har haft gode hensigter. Jeg ville gøre det igen, mit sind har ro, når killingen er hos Henriette.

"Jeg kan se at der har været en plejefamilie fra hittekilling.dk i tråden her, havde de ikke plads ?"

- Vi skrev netop herinde, for at få råd. Hvor var du?Du er jo så bekymret. Desuden kendte vi ikke til loven og inet til hittekilling.dk.. (ikke at jeg havde handlet anderledes af den grund).

Link til kommentar
Del på andre sites

undskyld jeg blander mig her...

Bente: hvad hvis det er privat? (det ved jeg ikke om dette er, men det kunne det jo ligeså godt have været?)

hvis en veninde kom og spurgte mig om jeg ville passe en killing til den var gammel nok, ville jeg da sige ja, da jeg alligevel går hjemme..

kan ikke se hvorfor du kører det her så langt ud, synes helt klart at de har gjort det helt rigtige her.... og ærlig talt, hvis man VED at en er god nok, så ville jeg nok finde mig nogle større "lovbrud" at gå op i, end denne bagatel.. bare min mening..

 

vi har iøvrigt haft vores ene kat siden den var 5 uger ca, og den kunne godt være alene nogle timer uden der skete noget, den er nu 6 år... den sad en dag ude i vores have, og da vi stod op næste morgen sad den der stadig, og det gjorde den også dagen efter igen, og siden tog vi den ind, gav den mad, og hun gik aldrig udenfor vores have før vi flyttede.. den killing vi har nu fik vi da hun var omkring 8 uger, da moderen ikke ville have mere med hende at gøre.. og hun har det altså også fint.. det godt nok med den der regel, men man skal heller ikke blive så indspist at man ikke kan tage den enkelte situation op til overvejelse uden at bringe politi og dyreværn ind i billedet...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er plejefamilie i Hittekilling.dk. Og din ( Henriette ) påstand om at moderløse killinger overdrages til Hittekilling.dk, hvor i alverden har du dog det fra ? Det er direkte usandt.

DB er imod at man opflasker killinger da der ikke er lavet nogen undersøgelser af flaske killingers udvikling.

DB´s tidligere direktør har udtalt at moderløse killinger skal aflives .

 

Jamen jeg undskylder at jeg har forstået det på en anden måde.

 

Henriette, jeg har nu snakket med Christina og hun fortæller at du IKKE er godkendt som plejefamilie. Hun har brugt dig en enkelt gang til at passe nogle killinger i en weekend og en gang til små killinger fordi du havde en amme til dem.

Dette betyder at du ikke lovligt kan tage imod killinger fra folk som finder sådanne.

Men du skal henvise dem til en organisation som må tage sig af så små.

 

Som jeg har skrevet i en pb så havde vi misforstået hinanden.

 

Ja I er seje at tage jer af killingen :-)

 

Men at en person fortæller at hun er godkendt til at tage killinger ind, uden at være det retfærdiggør det ikke.

Jeg har læst tråde hvoraf det klart fremgår at vedkommende ikke ved hvordan en lille killing skal passes. En moderløs killing på 3-4 uger kan f.eks. ikke være alene en hel dag....den SULTER så.

 

Igen, jeg havde misforstået hende, og det er altså ikke med vilje!

Mig bekendt har jeg skrevet at en killing ikke kan være alene hjemme og skal have mælk hver 3. time?

 

Da loven omkring killinger under 12 uger kom jublede vi alle i katteverdenen, altså kan det ikke hjælpe noget bare at blæse på den.

 

Lige netop på denne tid af året er der masser af plads rundt omkring hos de som proffesionalt kan tage sig af de små.

 

Jeg siger IKKE at Henriette ikke kan passe killinger, men er det DET hun vil må hun sørge for at blive godkendt af en bestående organisation.

Jeg vil ikke sidde på div. katteforaer og se nogen begå lovbrud når der er masser af muligheder for at gøre det lovligt.

 

Og så er det for øvrigt ikke kun Henriette som i dette tilfælde begår en strafbar handling.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg har læst tråde hvoraf det klart fremgår at vedkommende ikke ved hvordan en lille killing skal passes.

--

 

Jeg siger IKKE at Henriette ikke kan passe killinger, men er det DET hun vil må hun sørge for at blive godkendt af en bestående organisation.

 

Justitsministeriet, den 29. oktober 2009

Synes du ikke du modsiger dig selv?

Som Chris siger, er det her en lille bagatel.

Du har meget energi, kan jeg forstå på det hele, siden du går op i det her. Men der sker altså værre ting i dyreverdenen, end at killingen bliver passet af en ERFAREN kvinde uden tilladelse fra politiet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes du ikke du modsiger dig selv?

Som Chris siger, er det her en lille bagatel.

Du har meget energi, kan jeg forstå på det hele, siden du går op i det her. Men der sker altså værre ting i dyreverdenen, end at killingen bliver passet af en ERFAREN kvinde uden tilladelse fra politiet.

 

mangler af og til en "synes godt om" knap..! du har så evig ret!

Link til kommentar
Del på andre sites

Chris90

 

Jeg ser netop ikke den lov som en bagatel. Den er redning for rigtig mange killinger.

 

Når Henriette fortæller at hun er godkendt plejefamilie betyder det at killinger hun har inde bliver neutraliseret på DBs regning.

 

MEN når hun ikke er det og redder x antal killinger, bliver de så neutraliseret , eller opfostres der endnu flere killinger til at lave endnu flere uønskede killinger ?

 

Katten er i forvejen et meget stort problem i de forskellige kommuner.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære Bente

Jeg kan godt se den 'lovlige' bekymring, men som Chris90 siger, så er det her en PRIVAT sag..

Jeg har gjort så meget for denne killing, at jeg nu føler den er min - og det er den! Så jeg føler mig lige frem fornærmet over, at blive angrebet på denne måde.

Hvis du synes, at du selv vil killingen det aller bedste, så synes jeg, at du skulle have INFORMERET os om vores muligheder, givet råd og ligne, da vi ikke kan grundloven udenad...

Jeg var i en situation hvor jeg sad med en killing og VIDSTE, at den skulle vokse sundt op. Jeg sad ikke og tænkte 'næææ, hvor er den lille og kær, den beholder jeg sgu!' Nej, jeg måtte tænke hurtigt og skrev derfor en tråd og bad om hjælp.

Tilfældigvis var Henriette den, der viste sig mest kvalificeret i sagen, hun tog den personligt, informerede mig om killingens krav på så lav en alder, og kørte hele vejen fra Karup til mig i Århus for at se på katten og i sidste ende, tage sig af den!

Jeg er rent ud sagt helt rystet over, hvordan folk kan være så følelsesløse og udnytte sikkerheden bag et tastatur!

Hvis du har en anden tilgang til disse situationer, så er du mere end velkommen til at komme med et råd og hjælpe!

Men ligefrem, at blande sig på en dén måde synes jeg bare ikke er okay!

 

Da jeg fandt killingen, handlede det bare om at gøre det bedste for den her og nu!

Henriette vidste besked om, at den skal have en til at overvåge den 24/7 - det er der sørget for.

Hun har kontakt til en dyrelæge, non-stop - det er der sørget for.

Hun har fodret den med modermælk, som den skal have i den alder - det er der blevet sørget for!

Den har fået sundhedstjek og er kureret for orm.

Den får vaccine, og skal senere kastreres.

Og når tiden er inde, er jeg den der skal have katten.

 

Synes det er helt galt, at man ikke kan se, at det kun vil være belastende for killingen, hvis den hele tiden bliver flyttet rundt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Bente: hvad hvis det er privat? (det ved jeg ikke om dette er, men det kunne det jo ligeså godt have været?)

hvis en veninde kom og spurgte mig om jeg ville passe en killing til den var gammel nok, ville jeg da sige ja, da jeg alligevel går hjemme..

kan ikke se hvorfor du kører det her så langt ud, synes helt klart at de har gjort det helt rigtige her.... og ærlig talt, hvis man VED at en er god nok, så ville jeg nok finde mig nogle større "lovbrud" at gå op i, end denne bagatel.. bare min mening..

 

...

 

Jeg kan kun give dig FULDSTÆNDIG ret , men det er det pludselig ikke mere når man smider det ud på et offentligt forum.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bente, hvis det eneste problem er neutralisering, så kunne du da bare have spurgt? Jeg kan forsikre dig at han bliver kastreret når han er gammel nok.

Jamen det er fint nok at du går op i loven. Det gør jeg også.. men jeg er i så heldig at jeg er i stand til at se nuanceret på sager, uanset loven. I det her tilfælde er der intet i vejen med at Henriette er plejemor.

Link til kommentar
Del på andre sites

MEN når hun ikke er det og redder x antal killinger, bliver de så neutraliseret , eller opfostres der endnu flere killinger til at lave endnu flere uønskede killinger ?

 

Har jeg ikke skrevet tidlligere jeg er imod at der er så mange, som ikke neutralisere deres katte, som der så giver kuld, de smider killingerne af et sted, og gør det om og om igen, for det er da nemt.

De bliver neutraliseret!

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg tidligere har skrevet , for mig er det killingen først og fremmest det handler om og at den får den optimale pasning.

 

Jeg vidste at DB ikke normalt tager sig af så små killinger , men at de istedet afliver dem. Hvilket jeg IKKE mener er det rigtige.

 

Derfor blev jeg noget mistænksom da Henriette skrev at hun var godkendt af DB og blev nervøs for killingen.

 

Men lad os slutte denne debat. Henriette hvis du har brug for hjælp eller gode råd så giv mig et ring på 86 84 73 43

Ring også hvis du har brug for at få denne debat afsluttet på anden måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, nu må jeg vist på banen. Jeg er den omtalte Christina!

Jeg har IKKE godkendt Henriette som plejemor! Hun har, som Bente skrev, passet et kuld for mig, da hun havde en missemor, samt haft enkelte killinger i en weekend til de kunne køres på internat.

Hun kan slet ikke godkendes, da hun selv har mange katte.

Når vi sender til plejefamilier er det både missemor og killinger! Dyrenes Beskyttelse har ikke betalt Henriettes udgifter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er glad for, at tingene er blevet afklaret... :) Pheeeew!

Jeg vil meget gerne sige kæmpe tak til alle dem, der kom med gode råd og som har hjulpet.

Jeg har slidt og grædt over den her killing og det gør virkelig ondt, når man skal igennem så mange skænderier bare for at redde et lille væsen!

Jeg kan se, hvordan denne sag kunne være bekymrende for nogen (.........) MEN, der findes mere vigtige ting, som fx kattens liv, end lige et se efter, om det man nu gør ikke er i strid med bogen - vi har ikke skadet nogen!

Jeg vil gerne lige komme med et eksempel, for at gøre min mening klar, men vil på samme tid heller ikke skabe videre (politisk) debat.

Jeg havde en veninde, som engang gik forbi en yngre dame, der lå nede i en vandpytte på fortovet.. Folk gik bare forbi og så sig kun om, men min veninde gik efter nogle sekunders spekulation hen til hende. Det viste sig, at hun var besvimet, da hun havde sykkersyge!

Jeg mener i disse tilfælde, hvor det handler om liv, at man skal handle med sind og hjerte (ikke for hastigt, men heller ikke trække tiden ud!).. og ikke rode rundt i bøger for at se, om man så også lige gør det helt politisk korrekte. Jeg vil dog heller ikke lyde som en, der ikke underordner mig Grundloven, men dette er ikke et mord, tyveri eller ligne!

 

Til en anden gang (MEN HÅBER VIRKELIG IKKE JEG OPLEVER DETTE IGEN) skal jeg nok kontakte dyreværnet.

Som der står i denne og andre tråde, er mig og Pandamis nye! Nu har vi lært!

 

Igen, vil jeg sige super mange tak!

Får opdateringer om killingen næsten dagligt, skriver regelmæssigt med Henriette, og Toulouse har det super skønt!

 

Så vil gerne slutte af med, at killingen lever på sit fuldeste, ergo, er denne debat afsluttet.

 

Mvh Toulouse

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vil jeg da bidrage med en modsat fortælling , som viser hvorfor jeg bliver bekymret.

 

Kasse efterladt på mit fortov. Indeholdende 5 små sorte killinger.

Ind i køkkenet med dem og putte noget mad i dem, de var små, meget små, men alligevel kravlede de straks op af mine ben og de vidste lige præcis hvad en sutteflaske skulle bruges til. Altså var der i forvejen blevet flasket på dem. Men de var så tynde at det var til at tude over.

 

Mætte og tilfredse puttede jeg dem, så først ved næste fodring ville jeg tjekke dem.

 

Og da skal jeg love for at jeg fik mit livs chok, det var 5 små drenge, 5 små drenge som desperat havde søgt efter noget at sutte på, på grund af SULT og der stod jeg så med 5 vinunderlige killinger, ALLE med tissemænd der var suttet fuldstændig i stykker.

 

De mennesker som havde flasket på dem og som til sidst efterlod dem på mit fortov havde sikkert prøvet efter bedste evne , menbare ikke vidst nok om det at passe så små killinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Eftersom at du ikke rigtig svarede på, de ting vi fortalte om killingen, om at den havde det godt nu, og at vi havde ro i sindet fordi min veninde løbende får billeder og opdateringer, men kun skrev løs om loven, så var det svært at vide at du "bare" var bekymret for at killingen havde det godt. Du ignorerede jo vores indlæg og spammede med diverse love :)

Nå, nu stopper jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne nok se det komme, at debatten ville blive ført videre..

Din historie er ligefrem forfærdelig! Synes det er den største skam :(

Men kontaktede du nogen for at få hjælp? Kan overhovedet ikke se samhængen mellem min og din sag. Henriette havde intet der ikke gjorde hende, i mine øjne og andres på disse forum, ukvalificeret, til at tage sig af missen.

Nu, er alt på det rene og ingen burde sidde tilbage med sure miner.. Hvis vi skal føre en politisk debat videre, synes jeg at du skal sende mig en privat besked.

Link til kommentar
Del på andre sites

Eftersom at du ikke rigtig svarede på, de ting vi fortalte om killingen, om at den havde det godt nu, og at vi havde ro i sindet fordi min veninde løbende får billeder og opdateringer, men kun skrev løs om loven, så var det svært at vide at du "bare" var bekymret for at killingen havde det godt. Du ignorerede jo vores indlæg og spammede med diverse love :)

Nå, nu stopper jeg.

 

Ja undskyld det først var i mit indlæg nr. 2 at jeg skrev

 

Citat:

 

 

Jeg kan sagtens forstå hvad I mener og vil et stykke hen af vejen give jer ret, killingens liv er det vigtigste.

Men når det er sagt, så er det også for killingers skyld at loven er lavet, altså er det ikke ok at bryde den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Tilføj...