Hop til indhold

Hun kræver ejerskabet over min kat.


Medellia

Recommended Posts

Kære kattemennesker, jeg har brug for jeres råd.

 

Sagen er, at min skønne hunkat Liva for et års tid siden, besluttede sig for at flytte hjemmefra... Omkring november '09 begyndte hun at blive væk med dages mellemrum. Jeg var jo ved at gå ud af mit gode skind, da jeg selvfølgelig var hamrende nervøs!

Der opstod nogle gnidninger mellem hende og en af mine andre katte, jeg har fire, men disse gnidninger opstod først, da hendes strejfen tog til.

Jeg rev jo selvfølgelig håret ud af mig selv, da jeg hverken kunne finde hoved eller hale i hendes adfærd, men da hun kom hjem hver 2.-3. dag og virkede sund og glad, valgte jeg at se tiden an.

 

Efter 1½ måned får jeg en opringning fra min dyrlæge, som har fået en henvendelse fra en dame, der åbenbart har fodret hende i de sidste 2 måneder. Damen stod på klinikken og havde besluttet sig for at tjekke øremærket efter al den tid. Da min dyrlæge også kunne kende Liva, ringede hun jo straks til mig. Jeg susede direkte derned, for at møde damen.

 

Det viser sig, at damen bor 100 m. væk fra mig... Hun fortæller mig så, at hun ikke havde reageret på øremærket, da hun havde håbet, hun kunne beholde katten. Og var først gået til dyrlægen, da Livas øjne var løbet i vand. Så var hun jo blevet 'tvunget' til at tage kontakt til ejeren.

 

Jeg var både irriteret over hendes uansvarlighed, men mest af alt bare lykkelig for, min kat havde det godt! Damen og jeg blev enige om, at Liva måtte færdes og befinde sig, hvor hun havde lyst, da det vigtigste for mig var, at Liva havde det godt.

Livsen er desuden en MEGET selvstændig dame, så gud være med den, der prøver at ændre hendes beslutning!

 

Betingelsen var dog, at jeg beholdte ejerskabet, da jeg nægter at opgive mine dyr. Også på et rent faktisk niveau. Hvis der sker missen noget, skal jeg være sikker på, hun får den rette behandling, at hun bliver taget sig af og at det bliver betalt for hos dyrlægen.

Mit hjerte var tungt, da jeg gik derfra, men jeg fortalte mig selv igen og igen, at det vigtigste var, at Liva har det godt!

 

Det sidste år har det gået fint. Liva er kommet på visit her med jævne mellemrum og jeg har besøgt hende flere gange. Livsen er sund, rask og glad.

 

Men nu har situationen så ændret sig... I går ringede damen til mig, da vi havde en aftale om, jeg skulle tage Liva til dyrlægen på onsdag for at få hende vaccineret.

Men det var ikke det, hun ville diskutere. Hun lagde ud med at stille mig et ultimatum. Det lød noget i retning af: "Jeg vil havde ejerskabet over Liva, da hun ikke skal være din mere. Hun skal være min. Og det må du bare finde dig i." Jeg spurgte hende så, hvad der ville ske, hvis jeg ikke ville opgive ejerskabet og hun svarede noget i retning af, at det ville hun ikke snakke om. Underligt ultimatum, men det var, hvad hun kaldte det.

 

Jeg svarede ikke på noget, da jeg var så paf. I stedet sagde jeg til hende, jeg ville ringe tilbage til hende.

 

Kæreste kattemennesker. Alle indlæg er så hjerteligt velkomne! Jeg har virkelig brug for nye øjne på denne situation, da jeg stadig finder hendes opførsel ubegribelig. :(

 

På forhånd mange tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest, så fodre man da ikke bare en andens kat, og slet ikke hvis den er øremærket. Der overtrådte damen allerede min grænse.

Hun har ikke krav på din kat, den er mærket i dit navn, adresse osv.. Hun vil aldrig kunne få myndighed over din kat, medmindre I begge er enige om det, da hun så skal omregistres, og mig bekendt kan dette ikke lade sig gøre uden samtykke fra den nuværende ejer (dig).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...