Hop til indhold

Alene hvor længe?


Belinda

Recommended Posts

Hej katte mennesker:-)

Hvor længe kan man lade sin kat være alene hjemme??

Står og skal snart på festival og prøver i første omgang at få nogle til at flytte ind mens vi er væk. Men det er ikke sikkert det kan lade sig gøre. Så er der pension.. eller også den mulighed, at der bare kommer nogle forbi hver dag og fodrer den. Men er det en ok løsning for katten??

Hvad er bedst?

Katten er udekat, og går ind og ud som den vil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ej stop nu lige Landbo.. nu føler jeg mig sgu lidt provokeret.. Hvorfor skulle tingene have været planlagt i omvendt rækkefølge??Der er jo ingen panik. Valget står mellem affodring dagligt i hjemmet eller pension. Vi kan frit vælge, de ting er på plads. Jeg ved bare ikke hvilken af de 2 muligheder katten vil trives bedst med, i så fald jeg ikke kan få nogen til at flytte ind. Bare det overhovedet at have MULIGHEDEN for at nogle måske kan flytte ind, er da noget af et privillige, og bare noget jeg prøver at arrangere fordi den kat er min lille forkælet "baby". Mange dyr har slet ikke den mulighed for pasning.. Og det er også ok.. de har det nok ganske fint på anden vis.

Nå men jo tak, det skal nok blive en fantastisk festival, Skanderborg er bare det bedste! Og jo den skal bare have fuld gas med fest og våde varer.. det sker jo trods alt kun 1 gang om året;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke søgt råd omkring planlægning? Så hvad mener du egentlig?:-) Et godt herfra: Så længe der ikke er nogen kat der har lidt nød, lider nød, eller kommer til at lide nød, så hold dig til at svare på det du bliver spurgt om:-) Det andet virker så.. mavesurt, fordømmende, bedrevidende:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Katte har bedst af at være i deres vante omgivelser og der så kommer en og tilser dem dagligt, fodrer, nusser lidt hvis det er en af de katte der vil det..tømmer kattebakke hvis det er relevant.

 

Loven siger tilsyn mindst en gang i døgnet.

 

Sørg for at være i daglig kontakt med passeren for at sikre alt er ok. Og måske have en reserve parat. Nogen kan jo komme til skade, blive syge o.s.v.

Og det er desværre også set eksempler på, at nogen lover at passe dyrene, men tager det temmelig afslappet..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...