Hop til indhold

hvilket billede af Mijv skal jeg vælge til lærred på væg?


Mijv

Recommended Posts

oh jeg er så dårlig til at tage beslutninger, især når det omhandler billeder af mine katte.

 

Jeg har været så heldig at få taget nogle skønne billeder af mine to katte, Silke og Mijv, men jeg har så svært ved at vælge billedet af Mijv. Derfor håber jeg I kan hjælpe mig.

 

Det er planen at billedet skal forstørres op og hænge som et lærred på væggen

 

IMG_2888.jpg

IMG_2893.jpg

 

Også lige et billede af min kat Silke.

IMG_2920.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Leif

 

Tak for din kommentar og mening på billederne.

Hvad er det som gør, at du vil vælge nummer 1.

Nummer 3 af Silke er valgt, så valget står kun mellem 1 og 2.

 

Det der for mig får mig til at vælge billede 2, er at Mijv ser så fredfyldt ud, og det er sådan jeg ser hende bedst. Hun har sådan et harmonisk ansigt. Jeg kan dog ikke finde ud af, om hun bliver "væk" i alt græsset, og ikke er synlig nok i billedet.

 

Det der hænger for billede 1 for mit vedkommende, er hendes intense øjne,hvilket gør billedet mere intens, og jeg synes også Mijv fremstår tydeligere. Omvendt, kan jeg ikke finde ud af hendes udtryk. Ser hun skræmt ud. Uanset, synes jeg hun ser småsur ud på billedet.

 

Det er med vilje at vi har gjort baggrunden uskarp, sådan at det der er i fokus, og i dette tilfælde katten, fremstår tydeligere. Billedet skal hænges på lærred, og ikke være en plakat :)

 

Mvh. Bettina Viborg

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt ærligt så synes jeg det ville være ærgerligt at smide en bunke penge efter et "fotolærred" med det billedmateriale der.

 

I farten ville jeg have foreslået billede 3, som kunne egne sig til formålet, selv om det heller ikke er optimalt, indtil jeg opdagede det ikke var samme kat.

 

Men få taget et lignede billede af den langhårede.

De to du viser her er noget roderi med alt det strittende græs, katte der hverken vises i portræt eller hel figur og hvor alt det grønne bliver endnu mere fnidret når det føres til en maleriefterligning på lærred.

 

 

PS...hvis det absolut SKAL være et af de to billeder, så helt klart det nederste af dem

Link til kommentar
Del på andre sites

det SKAL være enten billede 1 eller 2.

 

Jeg forstår det altså ikke? Hvad er det, som gør billedet rodet og det ikke kan bruges på et fotolærred. Jeg har fået taget billederne af en fotograf med udstyr for omkring 30.000 kr., vil jeg tro.

 

Mit ønske til billederne var netop, at de ikke skal virke opstillede, men være så naturlige som mulig. Og jeg ønskede billeder af mine katte i naturen.

 

Du lyder til at have rimelig godt forstand på et med billeder. Er du selv uddannet fotograf?

Link til kommentar
Del på andre sites

Desuden, hvad er det som gør, at du ikke anser billedet som et portræt? Hvorfor synes du græsset bliver rodet. For mig skaber det dybde i billedet, at der er noget i både for, mellem og baggrund.

Jeg kan godt mærke at jeg bliver en anelse sur, for selvom jeg har bedt om Jeres mening, så har jeg ikke bedt om at blive disset med dem, men at I skal vælge en ud.

Og jeg har alligevel købt og betalt for de billeder af en fotograf og er selv stolte over dem. Så jeg synes det er noget af et slag at få af dig Felis.

Men hvis du har noget at have det i, selv er uddannet osv., så takker jeg alligevel for din input, og vil høre til, hvordan billedet kan gøres bedre, så det bliver et portræt.

 

personligt føler jeg, at jeg fik det ønskede resultat jeg søgte.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for din kommentar Leif.

Jeg vil gerne lige starte med at dele to billeder med dig. Et, hvor jeg har beskåret billede 2, og høre hvad du så synes, og et helt andet billede, som minder mere om billede nr. 3. Grunden til du mener græsset bliver ryddet på billede 2, er det fordi det står ligeså skarpt som katten,og derved bliver katten "væk i græsset?"

Jeg må så indrømme at jeg elkser motivet. Men det var helt umuligt for os, at rykke på hende. Så snart hun kom lidt væk fra træet, løb hun tilbage til samme sted ;)

 

IMG_2869.jpg

IMG_2893 kopi.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Endnu engang tak for dit svar Leif.

Du forstår at sige din mening på en god konstruktiv måde. :)

 

Jeg må indrømme at jeg endte med at bestille billede 2 og 3. Jeg synes selv de er så fantastiske, og selvom jeg godt begynder at kunne se hvad du mener med en mere rolig baggrund, så ændrede det ikke på at jeg stadig var forelsket i begge billeder og ikke mindst udtrykket hos Mijv. Andre der har kommenteret det billede (nr. 2), siger at det ser ud til at hun drømmer.

 

Måske har du ret i, at man skal være katteejer, for at synes godt om det billede med "røven." Måske er det bare mig der er nærsynet, men hvor pokker ser du røven henne. Alt er da dækket af pels :Dhehe.

 

Nåh om ikke andet, er jeg (næsten) HELT sikker på, at du vil kunne lide det nyeste nye. Et billede jeg fik taget idag til Petworld´s fotokonkurrence. Jeg er selv helt vild med billedet af Mijv derpå, men hold da op, hvor ser hun bredrøvet og stor ud i den position. :P

 

3150px_mijv_Skive_815_3519.NEF.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen billede to er også det bedste af de første billeder du viste.

 

Men altså:

**Og jeg har alligevel købt og betalt for de billeder af en fotograf** Helt ærligt, så burde den fotograf skamme sig over at tage penge for sådanne billeder.

Det ville jeg sgu ikke være bekendt.

 

Og det er altså tydeligvis endnu et eksempel på, at dyrt fotoudstyr ikke "gør" en fotograf.

 

Og lad os bare sige at, ja, jeg har temmelig stor erfaring med at tage billeder, og det eneste af dem du har vist, som jeg ville stå inde for, det er det hvor katten står i hel figur ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ellers godt lide "numsebilledet"!:eek:

 

Måske bryder din kat sig bare ikke om, at blive fotograferet? Min Pind lukker ALTID øjnene, jeg har ca. 300 digitale billeder af hende....

 

Jeg ville ikke vælge et billede, der er sådan, at dyret er beskåret allerede på det originale billede: Vælg et, der viser hele katten- manglende poter/hale virker irriterende.

 

Ellers skal det være et "portrætfoto"- dvs kun ansigt/hoved.

 

Er det udvalget? Den fotograf- ville jeg ikke mene, er lønnen værd. Jeg har set meget bedre billeder af prof. kattefotografer. Dem kan man møde på katteudstillinger...

 

Også skal der tages i omegnen af 100- billeder, og fotografen være bevæbnet med legetøj, foder og det løse. Ikke mindst tålmodighed.

 

Mvh

Pinny- der tegne og maler sovende katte! Og ikke er kanonfotograf- men ved at man skal tage 10 x flere billeder- end man tror.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...