Hop til indhold

Min kat er kørt ned og smidt i brand Dam. :(


Gæst Riebandt

Recommended Posts

Gæst Riebandt

Vores højtelsket kat "Coco" på knap 4 år, forsvandt D. 20 marts. Efter lang tids søgen fik jeg i går en besvarelse på efterlysningen i nabolaget.

 

En ung mand havde fundet hende på gaden ved siden af vores hjem (død efter at være ramt af bil).

 

Han vælger at smide hende i branddammen ved gaden for at skåne forbipasserende.

 

Min kat var øremærket og jeg ville ha påskønnet at han havde tjekket dette eller blot havde lagt hende i krattet nær dammen. :(

 

Jeg brød sammen ved beskeden og har i morges forsøgt at finde resterne af hende i dammen. Men det er 3 uger siden og dammen er dyb og mudret.

 

Jeg er fuldstændig knust over tabet og tanken om ikke at kunne begrave hende og tage ordentligt afsked.

 

Hold op hvor det smerter så afskyeligt meget :'(

Link til kommentar
Del på andre sites

Det gør mig meget ondt! Men nu VED du at din kat er død.

 

Sådan en som mig, der finder en overkørt killing, lægger den ind til siden, spotter det nærmeste hus. Og banker på på en højhellig søndag (ved 10-tiden), og møder- en lille spanielhvalp- hvis ejer er jæger. Nå den der kat har forpesteret dem, så at den var påkørt, var han tilfreds med. Og han kiggede på mig somom, jeg var et fjols. Okay- jeg kunne skutte lugte hans jagtgeværer.

 

Idiot-mig, trillede videre...

 

En ung kat, in the middle of nowhere. Det var nok godt, den døde- på den måde.

 

(og jeg har uheldigvis set nogen, hvor deres små lyserøde tarme- er blotlagt. De er døde i en fart).

 

Eller dem der bare er kørt ud over det hele, Bilister opdager måske ikke, de har ramt en kat. Og måske er der myldretidstrafik- så de ikke kan stoppe uden at forårsage en ulykke.

 

Min egen smukke Løvemis lå forendt- ikke et sår på ham. Men det er gået så stærkt så han ikke nåede mere end 2 meter fra vejen.

 

Mvh

Tine.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Riebandt

Hej Tine,

 

Tak for forståelse. Det gør bare rigtig ondt at miste sin bedste behårede ven.

 

Jeg er glad for at du de fleste mennesker ville banke på døren nærmest ulykke stedet.

 

Sikke en ubehagelig og kold mand! Det er utroligt sørgeligt at en del mennesker ikke anser et katteliv som noget særligt :(

 

Jeg ringer til Falck og ligger dyret ind til siden. Ville aldrig kaste det i en Dam.

 

Det er en så stille vej som det skete på og har svært ved at acceptere at billisten bare lod hende ligge på vejen.

Hun er modsat din stakkels kat højt sandsynligt død på stedet. Ramt på siden af hovedet og ikke nået at opleve smerte.

 

Den unge mand angrede sin beslutning om at kaste ende i men det hjælper ikke på min uvished. Kan aldrig med sikkerhed vide at det er min lille kat som ligger på bunden af den Dam og det er det værste.

 

Jeg har forsøgt at finde resterne af hende i dammen men den går ned i et meget dybt og mudret hul :( jeg vil dog tape et langt skaft på fiskenettet og forsøge en sidste gang.

 

Han bedømte katten til at være alm. Str. Omkring 6 kilo og det er det eneste som ikke stemmer. Min Coco var 2,7-2,8 kilo og meget kort med kort hale.

 

Hendes mor var en kat jeg hjemtog fra Grønland og havde glæden af i 12 år før at hun for 2 år siden forsvandt. Jeg fandt trøst i Coco og sorgen rammer derfor dobbelt så hårdt.

 

Jeg vil rigtig gerne vide om en død kat vejer så meget mere end en levende kat og om den ser visuelt større ud. Men kan ikke rigtig finde noget svar.

 

For 3 dage siden fik jeg to henvendelser på mine efterlysnings sedler som begge mente at ha set hende i byen.

 

Jeg håbede og ledte med lys og lygte og så fik jeg aftenen efter beskeden fra den unge mand som smed hende i.

 

Kunne han da bare ha tjekket øremærke eller blot taget et billede inden at han smed hende væk. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Øv, det er altid så trist at miste en kat. Og selvfølgelig kan du aldrig være helt sikker, men hvis den unge mand kunne beskrive kattens udseende så er der jo en stor chance for, at det var din kat der var blevet kørt over.

 

Så til dit spørgsmål:

 

Ja, En død kat føles meget tung, selv om den selvfølgelig vejer det samme som katten gjorde da den var i live. Jeg har ofte været overrasket når jeg løftede på en død kat. Især hvis det har været katte jeg synes der så skravlede og forhutlede ud.

Men det er jo en "død klump" man løfter på.

 

Og man kan altså ikke tage for gode varer hvad en person skønner en død kat til at veje, for det kan være helt forkert.

 

 

For din egen skyld synes jeg du skal lade være at rode mere i dammen.

 

En kat er ikke noget smukt syn efter 3 uger dernede, pelshårene er sikkert allerede faldet af og resten af liget opsvulmet og i opløsning.

 

Så du ville alligevel ikke kunne identificere katten....

 

Ja, man kunne ønske sig at flere ville tjekke øremærker, men på den anden side kunne katten jo også i teorien have været chipmærket, og det er ikke altid en død kat er lige lækker at stå og rode rundt med..

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen "jægere" hader katte og tror, de æder deres vildt! Nu er jeg selv ud af familie med landbrug og jagt, og der havde kattene et job at udføre: De fangede mus og rotter. Det samme med de små hunde (foxteriers/gårdhunde), de store (Tysk korthår) var til jagt.

 

Jeg oplevede ikke den mand, som værende kold, bare som en, der ikke ved noget om katte.- uforstående Hvordan de også kan være, jeg er fhv hundemenneske, og dengang kunne jeg lide katte- og elskede hunde. :rolleyes:

 

Selvom det er trælst, ville jeg IKKE fiske i dammen. Det er bare så klamt- at mindes et elsket dyr i en fase af (decaying)- henfald. En af mine var dødfunden- og altså- den måde hans stakkels øjne faldt tilbage i kraniet. Det er ikke mit bedste minde om en meget lille kat, der kom ind i frostvejr, og som dyrlægen ville aflive på stedet. Lillemis- var en kæmper- Men døde meget ung (1½ år). (Han ligger under mit bøgetræ)

 

Jeg ville meget nødig se liget af en kat- efter den tid i vand!

 

Men jeg håber, du finder fred med det: Du ved katten er død. Det værste jeg ved er, når de bare er væk!

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Riebandt

I har helt ret. Jeg burde acceptere at det med højeste sandsynlighed er Coco som ligger deri.

 

Tænkte nok at hans vægt og størrelses bedømmelse ikke skulle beregnes. Men håbede. :(

 

Jeg har lige købt en lille gummibåd og et stort net og ville finkæmme dammen her til aften med min mand på sidelinjen hvis at jeg skulle dratte i. Men min yngste søn skulle lige puttes og så kom tusmørket og det var næsten ikke til at se noget derude.

 

Jeg må forsøge igen i morgen. Jeg er beredt på at hvis at jeg finder hende, vil der ikke være meget tilbage. Helt forberedt kan jeg self. Ikke blive :(

 

Der ringede en dame i dag som mente at havde set hende men denne kat havde et halsbånd på, hvilket Coco ikke havde. Jeg skyndte mig dog alligvel afsted for at finde katten men uden held.

Jeg svinger mellem håb og sorg men nu kan jeg snart ikke mere.

 

Det sværeste ved at lade hende ligge i dammen er at det ikke er et værdigt sted at foregå.

Det bliver smidt affald og lorte-poser i og jeg kan ikke acceptere at det skal være hendes sidste hvilested. :(

 

Jeg har også tænkt på at få en slamsuger til at tæmme det meste af dammen for vand men vil sådan frygte at liget bliver suget med op og det er værre end udgangspunktet.

 

Iht. Manden som ikke vidste nok om katte til at empatisere med dens død, så kan jeg slet ikke forstå det.

Jeg er udelukkende katte-menneske men vil til hver en tid blive berørt af en nedkørt eller skadet hund. ?

 

Tak for jeres hjælp og medfølelse. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Riebandt

Omg! Det er da vist ikke mig med sindsforstyrrelser ??!

 

Til andre end din opmærksomhed vil jeg dog afslutte tråden med at skrive at jeg ikke fandt min kat i dammen.

 

Har besluttet at få min tidligere anvendte clavoriant til at bekræfte hændelsen og tage afsked med "Coco" ved at plante nøkkeroser i dammen. ☺️

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...