Moby Skrevet Marts 30, 2015 Rapporter Share Skrevet Marts 30, 2015 Hej alle. Jeg vil høre om der er nogen der kan genkende arten fra dette billede. Denne kat er eftersigende en hårløs selkirk Rex men kan ikke se at det ligner det når jeg googler arten. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Pinny Besvaret April 1, 2015 Rapporter Share Besvaret April 1, 2015 Det er en kat. Racen kender jeg desværre ikke, men det er *ikke* en ny *art*. Der er meget forskel på arter og racer: Hunde er fx tæmmede ulve (canis lupus/canis vulgaris), mens sjakaler er "vildhunde". Arter kan som regel ikke krydses, eller afkommet er ikker fertilt: Muldyr/mulæsler, ligers/ligons og zebrony/zebroider. Heste kan krydses med æsler og zebraer, Nogen katteracer (Bengal fx) er huskatte krydset med vildkatte. Derimod kan man vist ikke krydse huskatte med europæisk vildkat. Men det er vistnok sket med amerikanske "bobtails" (en slags los). Lidt ligesom ulv/Rødulve og coyoter- kan krydses, som det sker i USA. Desværre fordi: Rødulven er meget truet. Og hunde x coyote giver en ubehagelig krydsning. Mvh Tine- stiger af min kæphest nu. God påske! Mvh Tine- God påske. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Moby Besvaret April 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2015 Ok meget infomativt men det kunne jeg ikke bruge til noget:) Dette er en vanrøgtet kat der har haft et hårdt liv, som jeg vil adoptere under alle omstændigheder af en dyrebeskyttelsesforening. Jeg tror bare ikke at den racebeskrivelse passer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
*Felis* Besvaret April 1, 2015 Rapporter Share Besvaret April 1, 2015 Det er helt bestemt ikke en Selkirk rex, for det er en stor, kompakt og buttet kat med små ører, bredt hoved , stor, langhåret krøllet pels o.s.v. Hovedfacon og de enorme ører på denne her, ligner en Cornish Rex. Men det gør resten af katten så ikke, for det er en slank, langlemmet kat med en meget kort, ruflet pels. Jer tror man er ude i noget blandingshalløj her, som er blevet klippet ned fordi pelsen har været filtret og ser ud som halen mangler....altså det der med andre ord kaldes en kælekat eller rundkørsel, krydsning o.s.v. Forresten, hvilke "dyrebeskyttelsesforeninger" viser billeder af deres formidlingdyr på en seng ved siden af en mageligt henslængt mandsperson???:confused: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Pinny Besvaret April 5, 2015 Rapporter Share Besvaret April 5, 2015 Ja, Felis, det undrer også mig! Men katten kan være klippet af andre årsager- udover pelsuller, det kan også være skab/pelsmider. Eller loppeallergi (har en, der bliver halvskaldet, to-tre får "kun sår ved haleroden. Og før, du bander: Der er fod på det!) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts