Hop til indhold

Fra udekat til indekat


Sonja2108

Recommended Posts

Hej Katteforum!

 

Jeg har en kasteret han-kat på ca. 7 1/2 år, der altid har været Udekat indtil for et halvt år siden, hvor at den flyttede i leglighed.

nedenunder bor en anden kat, som muligvis medfører til dens opførelse.

Det har medført problemer som bla. er jamren og i perioder tisser den i papkasser og i sengen, selvom man står foran den som ren proviekation. Dens kattebakke er altid pæn og ren.

Der bliver leget med den hver dag og mange gange er det katten der ikke gider mere. Er der nogle ideer til at få den til at trives bedre, eller er man nødt til at finde et andet hjem, hvor han kan komme ind og ud af kattelem?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har kun tre ting at sige til dit indlæg Sonja:

 

1: Hvordan ville DU have det, hvis du som uskyldig blev sat i isolationsfængsel/husarrest !!!!!!!!!!!!!!!!

 

2: En kat pisser ikke foran nogen i ren provokation !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

3: Sådan som bl.a du behandler din kat, det er årsagen til, at jeg ofte holder pauser fra kattefora, fordi jeg simpelthen får det dårligt af at høre om alle de stakkels katteskæbner der befinder sig derude!!!!!!!!!!!!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Den keder sig et hul i hovedet. Den skal leges godt og grundigt træt 3 x om dagen, og det skal være med legetøj, den bliver træt af ("fiskestangen" fx- eller laserpointer eller... Det er ikke en fjer i en snor, sålænge det varer (Og dog!). Man skal selv aktivt lege med katten, og legetøj, der er "kedeligt" lægges væk i en periode.

Som med børn- er det, der er tilgængeligt hele tiden *kedeligt*. Der er en del "hjernetæning" til hunde, og noget færrer til katte, men en foderbold kan måske være god?

(Mine de dummme sidder og glor på den kloge- og æder så godbidderne..!:cool: )

 

Klikkertræning er også rigtig godt! Der er nogen bøger omkring det emne, der er gode.

 

Nu har jeg en "mijav-kat"- og han mijaver altså også ude og ud i det blå, så deet....

 

Mvh

Pinny- hvis seneste vildkat er et stykke tyggegummi, der nærmest skal pilles af- for 2 vintre siden måtte man ikke røre ham på flere meters afstand, nu laver han benspænd og klæber--- Kommer stadig ud, men inde er nu rigtig rart---:o

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...