Hop til indhold

Nyt medlem..


ChanelvHansen

Recommended Posts

Hej med jer, alle sammen..

 

attachment.php?attachmentid=4565&d=1412789293&thumb=1

 

Mit navn er Chanel og jeg er 19 år gammel. Min forlovede og jeg har længe gået og haft en snak, om at få os et kæledyr. Vi er for nylig flyttet til Odense, og studere begge to. Det viste sig så i går at jeg faldt over en annonce på guloggratis.dk ' hvor jeg simpelthen fandt den sødeste, lille killing. :o ' jeg kom derfor i kontakt med denne kvinde, og fik en masse interessant information

omkring denne killing der var klar til at tage hjemmefra til d. 01/10/14 ' vi har simpelthen glædet os så meget, til at få denne lille killing hjem og har derfor valgt at han skal hedde Prince. Han får det som blommen, i et æg! :D '

 

Glæder mig til at følge med i jeres andres opslag og oplevelser,

med jeres små babyer..

Chanel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er godt, han har kun godt af og være "i mors skørters skygge" så lang tid det er muligt, det kommer der normalt de bedste katte ud af, forudsat mor er velopdragen. :)

 

:D Tja'e, det emne er der jo skrevet mange bøger om. :) Men masser af tid, masser af tålmodighed og positiv forstærkning plejer at hjælpe gevaldigt. Og så man ikke blive skuffet, når man opdager at katten alligevel gør hvad den har lyst til når man ikke lige er i nærheden. :rolleyes:

 

Pøj pøj med "opdragelsen". :)

 

Ja, vi lære det nok hen ad vejen :) ..

Jeg tror på at hvis man ligger nok tid og kræfter i det, opfører katten sig som ønsket

da den senere finder ud af den dårlige adfærd ingen opmærksomhed får.

Link til kommentar
Del på andre sites

**Jeg har læst meget om katte opdragelse, og hvordan man får katten til det man ønsker

og forlader den adfærd man ikke ønsker. **

 

Nej, katte kan man som udgangspunkt ikke opdrage på.....overhovedet ;-)

Og m.h.t. at få en kat til at undlade at udvise en uønsket adfærd.....det kan du ikke, såfremt det du kalder uønsket adfærd, er noget der i kattens verden falder naturligt...så som at klatre i gardinerne, kradse i møblerne o.s.v...Det er faktisk den største fejl nogen mennesker begår når de anskaffer katte, nemlig at de tror de kan forme katten så den tilpasser sig menneskets behov.....og derfor findes der adskillíge katte der anses for adfærdsforstyrrede, selv om de ikke er det, men blot ikke lever op til menneskers forventninger,....måske endda forstærket af, at kattene også skældes ud eller straffes fordi man har forsøgt at "opdrage" dem til at ændre på deres naturlige adfærd

 

 

***Jeg tror på at hvis man ligger nok tid og kræfter i det, opfører katten sig som ønsket

da den senere finder ud af den dårlige adfærd ingen opmærksomhed får. ***

 

 

Ikke for at skuffe dig, men de forventninger bliver du nødt til at pakke sammen....fordi, det er en kat du får...og ikke en hund ;-)

 

 

Tror godt nok det er de forkerte ting du har læst omkring katte hvis det er hvad du får ud af det ;-)

 

Sorry, men sådan er det bare.

 

Der er visse ting man måske gerne vil have, at katte ikke gør...men det er sådan, at hvis katte ikke gør det, så vil det være en win-win-situation..

 

Men derudover er hovedreglen, at det at anskaffe kat, i høj grad handler om at gå på kompromis og at være villig til at acceptere, at en kat altså er et levende væsen med meget stærke instinkter der får dem til at udvise visse adfærdsmønstre, der ikke altid passer i menneskets kram ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

**Jeg har læst meget om katte opdragelse, og hvordan man får katten til det man ønsker

og forlader den adfærd man ikke ønsker. **

 

Nej, katte kan man som udgangspunkt ikke opdrage på.....overhovedet ;-)

Og m.h.t. at få en kat til at undlade at udvise en uønsket adfærd.....det kan du ikke, såfremt det du kalder uønsket adfærd, er noget der i kattens verden falder naturligt...så som at klatre i gardinerne, kradse i møblerne o.s.v...Det er faktisk den største fejl nogen mennesker begår når de anskaffer katte, nemlig at de tror de kan forme katten så den tilpasser sig menneskets behov.....og derfor findes der adskillíge katte der anses for adfærdsforstyrrede, selv om de ikke er det, men blot ikke lever op til menneskers forventninger,....måske endda forstærket af, at kattene også skældes ud eller straffes fordi man har forsøgt at "opdrage" dem til at ændre på deres naturlige adfærd

 

 

***Jeg tror på at hvis man ligger nok tid og kræfter i det, opfører katten sig som ønsket

da den senere finder ud af den dårlige adfærd ingen opmærksomhed får. ***

 

 

Ikke for at skuffe dig, men de forventninger bliver du nødt til at pakke sammen....fordi, det er en kat du får...og ikke en hund ;-)

 

 

Tror godt nok det er de forkerte ting du har læst omkring katte hvis det er hvad du får ud af det ;-)

 

Sorry, men sådan er det bare.

 

Der er visse ting man måske gerne vil have, at katte ikke gør...men det er sådan, at hvis katte ikke gør det, så vil det være en win-win-situation..

 

Men derudover er hovedreglen, at det at anskaffe kat, i høj grad handler om at gå på kompromis og at være villig til at acceptere, at en kat altså er et levende væsen med meget stærke instinkter der får dem til at udvise visse adfærdsmønstre, der ikke altid passer i menneskets kram ;-)

 

For det første, så skal jeg nok helt selv bestemme hvad jeg pakker sammen og hvad jeg ikke pakker sammen :) '

Synes generelt at der er meget grov snak inde på disse forum, måske noget forbrugerne skulle tænke over hvis der ikke skal være så dødt herinde.. Ud fra hvad jeg har læst eksperterne skrive om katte, så er det muligt at lære katte ikke at skide på gulvet men ordne det i en kattebakke ligeså vel som det er muligt at lære en kat at sove i sin egen seng. Det hele handler om at rose den ønskede påtaget adfærd og lede opmærksomheden over på noget andet positivt når katten gør noget man ikke vil ha.

Link til kommentar
Del på andre sites

For det første, så skal jeg nok helt selv bestemme hvad jeg pakker sammen og hvad jeg ikke pakker sammen :) '

Synes generelt at der er meget grov snak inde på disse forum, måske noget forbrugerne skulle tænke over hvis der ikke skal være så dødt herinde.. Ud fra hvad jeg har læst eksperterne skrive om katte, så er det muligt at lære katte ikke at skide på gulvet men ordne det i en kattebakke ligeså vel som det er muligt at lære en kat at sove i sin egen seng. Det hele handler om at rose den ønskede påtaget adfærd og lede opmærksomheden over på noget andet positivt når katten gør noget man ikke vil ha.

 

Åh ja, endnu en teenager, der tror de er verdensmestre uden i det hele taget at have prøvet at eje en kat, og som viser kløer og bliver småflabet, så snart nogen prøver at rive dem ud af deres vildfarelse ;-)

 

Ved du hvad unge dame, jeg er faktisk en af dem på samtlige danske kattefora, der ved allermest om katte adfærd.

 

Jeg har selv haft katte i næsten 60 år og har beskæftiget mig med katteadfærd siden før nogen fortalte mig, at det jeg beskæftigede mig med, faktisk var katteadfærd...for det ord havde jeg ikke engang lært endnu som barn ;-)

 

Det du nævner omkring at lære en kat ikke at skide på gulvet...det er ikke noget DU skal lære katten.....fordi katten har et indbygget instinkt for at grave ned og skjule sine efterladenskaber.....dit job i den forbindelse er udelukkende, at sørge for, at kattens omgivelser og muligheder for at skide og grave ned er i orden, altså rengjort altid og anbragt et sted katten finder tilfredsstillende...så den ikke i stedet vælger at gøre det på gulvet.

 

Og omkring det med at rose...så nej, det er stadig ikke en hund du får.

 

En kat er ikke i stand til at drage slutninger på den måde, at den vil vide, at det er fordi den gør noget rigtigt den bliver rost....den er heller ikke i stand til at drage den slutning, at den måske for skældud for noget den har gjort som den ikke må.....I kattens hjerne opfatter den kun at man er hhv god ved den eller gal på den.....forbinder ikke ros eller straf med den handling den begår....men det er du så overnevist om, ikke er sådan.......men det lærer du forhåbentligt engang med alderen ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...