Hop til indhold

Hjælp! Haster! 4 killinger der deler 2 mødre


Tenduz

Recommended Posts

Vi har 2 hunkatte. De bliver ved et uheld bedækket begge 2... nogle uger imellem.

For 3 uger siden får den ene killinger - 2 stk. I dag fik nr 2 mor 2 killinger - mens vi ikke var hjemme. Så havde ikke sat en kasse frem til hende. Hun tog os lidt med bukserne nede, da hun plejer at vise tegn et par dage op til.

Vi kommer hjem til 4 killinger og 2 mødre i samme kasse.

Vi har sat en kasse mere op, men de virker forvirret.. mødrene bytter plads, eller ligger i samme kasse.

Hvordan løser jeg den? Skal finde en større kasse og kalde det et kollektiv?

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad dem endelig bare være sammen.

Det ser man faktisk ret ofte, at to katte kan være fælles om deres killinger.

Og det fungerer som regel ganske fint

 

Blot lige holde øje med, at alle killinger trives som de skal, især de to små, når der er den størrelsesforskel på dem.

 

Og så en reminder...det er IKKE et uheld, at katte bliver bedækket....men en naturlig konsekvens af, at ejeren har smølet med at få dem steriliseret hvis det ikke er meneingen det skal være avlsdyr ;-)

 

Og i øvrigt kan kattene blive drægtige igen allerede få uger efter de har født.....

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad dem være.

Medmindre de små magrer af, er der ikke grund til at gøre noget. Min ene blev neuteret, og gik i sin mors kasse, de små måtte ikke die, men hun opdrog dem.

 

Jeg har nu også haft små, der selv klatrede over i kassen til en anden mor, hvis små var 4 uger ældre. Katte og killinger reagerer ikke ens.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og patteflasker på sit apotek.

 

Vandet skal være kogt- men AFKØLET. Ellers skiller mælken. Man kan hælde den på kogte rene syltetøjsglas, der så afkøles i koldt vand. Temperaturen er rigtig, når en dråbe dryppet på håndleddets inderside hverken er kold eller varm.

Flaskekattte skal rengøres ved, at de nusses på mavsen med en fugtig klud- til de tisser og besørger-

 

Er enig med Felis: Det kommer man ikke til. Katten kan neuteres, selvom dyrlægerne hader "aborter".

 

Mvh

Tine- og jeg har haft for mange katte!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...