Hop til indhold

Skider ved siden af kattebakken


MajaLyng

Recommended Posts

Hej

Min kat, Teemo, begyndte efter ca ½ år pludselig at skide på gulvet i stedet for i kattebakken. Dog tisser hun der stadig.

Det har stået på i lang tid nu, og jeg har prøvet at flytte bakken ind i et andet rum, og de første 2 dages tid skider hun i bakken, og så begynder hun at skide ved siden af bakken i det nye rum.

Derudover har hun altid miavet rigtig meget lige før hun skal skide. Og går rundt og miaver rigtig højt.

Har læst lidt rundt på google, og er bange for at hun måske er syg.

 

Nogle der har prøvet lignende eller ved hvad det kan være?

 

Mvh en nervøs og lettere irriteret katteejer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen katte mjaver meget og højt.

Som regel er det hvis der er noget i deres liv/omgivelser de er utilfredse med...indekat der længes efter udeliv er den mest klassiske, men også bare en kat der keder sig....og helt i ekstremerne, er det en "følgeskade" hos mange døve katte.

 

Der er også nogen katte der højlydt gør opmærksom på når de skal på bakken, det er der ikke noget unormalt i.

 

Det ville der være hvis hun sad og peb og klagede sig mens hun var i gang med at skide, for så ville det betyde det gjorde ondt.

 

Omkring det at katten skider ved siden af bakken.

 

Så kommer du selv med en del af forklaringen, tror jeg, nemlig at katten det første par dage er tilfreds med bakken, jeg formoder det er når bakken er ren og med nyt grus i?

 

Forhåbentligt fjernes afføring og tis fra bakken mindst en gang om dagen?

 

Du bør også forsøgsvis anskaffe en mere bakke...sæt dem i hver sit rum..nogen katte kommer i tanke om, at de ikke vil både skide og tisse i samme bakke.

 

Jeg har en kat der er så hysterisk med bakken, at hvis der er bare en klump deri, vil hun ikke bruge den..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun har aldrig været udenfor, og hun miaver også når hun er blevet leget med en hel dag.

Og ang. det med renlighed, så gider hun heller ikke skide i Bakken lige når den er blevet vasket med rodalon og der er kommet nyt grus i.

 

Jamen så må du jo få katten tjekket ved en dyrlæge hvis du mener der er noget galt med den, når den mjaver så meget.

 

Omkring bakke, så håber jeg du skyller bakken særdeles grundigt når du har brugt Rodalon, da det i selv meget, meget små mængder er giftigt for katte.

 

Og rådet omkring en ekstra bakke vil jeg stadig anbefale at forsøge med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det gør jeg ja. Du får det til at lyde som om jeg er idiot.

Men tak for din tid. Finder selv ud af noget :)

 

Ja hvad forventede du...svarene afspejler jo i den grad spørgsmålene...ikke sandt ;-)

 

Måske du burde overveje, om et forum er det rette sted for dig at stille spørgsmål når du reagerer på den måde over svar, der ikke kunne have lydt meget anderledes uanset hvem der så havde skrevet dem ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv med en bakke mere. Nogen katte vil helst tisse i den ene- og have afføring et andet sted. Jeg har selv flere bakker, og den ene er mere populær til at skide i. Så den skal renses oftere.

 

Nu afvasker jeg (og skyller efter i flere hold rent vand) kun med Rodalon, hvor det ikke må lugte af kat/salmiak. Almindelige rengøringsmidler er bedre til bakkerne.

 

I øvrigt kan jeg ikke døje lugten af Rodalon, det stinker af vådt wc-papir. ADD!

 

Hvis du søger brugbare svar, burde du måske stille dine spørgsmål, på en mere brugbar måde?

Har du haft katten til dr. dyr? Urenlighed kan være tegn på sygdom!

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...