Hop til indhold

Kattegrus- i pallevis?


Pinny

Recommended Posts

Mine katte har desværre fået kattebakker, så nu beder de ikke om at komme ud, så meget. Mere.

 

Det røde støver, så jeg nyser hovedet af, det hvide (klumpende) størkner, så min bæskovl er ved at knække (det størkner i bunden, hvor tisset er). Så- hvad kan man ellers bruge?

 

Billigt, må ikke støve, eller lugte af parfume (har parfumeallergi-og dito med støv). Det skal kunne gå i haven (det der hvide plasticagtige duer ikke- det er fint nok, men kan ikke komposteres). Jeg piller bæerne fra- de ryger i en pose og i skraldespanden.

 

Pt prøver jeg en blanding af to slags fra Netto.

 

Jeg ved, zoocity.de- er billige med pallevis. Men jeg vil ikke bestille meget, hvis det støver/lugter. Mine katte er totalt ligeglade med det, men jeg er ikke.

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

**Det røde støver, så jeg nyser hovedet af, det hvide (klumpende) størkner, så min bæskovl er ved at knække (det størkner i bunden, hvor tisset er). Så- hvad kan man ellers bruge?**

 

ja og hvis kattene får det hvide på pelsen, sidder det fast som klumper af beton.

 

Billigt/støvfrit/parfumefrit...tjae som Landbo skriver...nogen bruger de små træpiller....jeg tvivler på det var noget mine katte ville bruge...og det klumper heller ikke og når kattene pisser i det, render det lige igennem og skal skiftes ud ret ofte fordi det hele ret hurtigt bliver pissevådt, rent ud sagt...men okay, det støver ikke så.

 

Men alt kattegrus støver...der er blot forskel på hvor meget.

 

Og nu ved jeg ikke helt hvad der menes med billigt...fordi det jeg f.eks bruger lyder måske dyrt i indkøb...men der skal man bare 1-2 gange dagligt fjerne klumper og det er kun nødvendigt at skifte alt gruset med ugers mellemrum.

 

Jeg bruger noget der hedder SuperClump..det købes hos Petworld og koster 250 kroner for 3 sække med 15 kilo i hver.

 

Jeg har to kattebakker og en sæk er nok til at fylde et godt lag i hver (ca 7-8 cm tykt lag). Og sådan en påfyldning holder op mod en måned i de to bakker som 4-5 katte deler.

 

Klumperne fjernes med en dertil indrettet skovl og først når der ikke er ret meget grus tilbage så kattene får problemer med at grave i det, eller hvis gruslaget er så tyndt at tisset ikke kan nå at klumpe men render igennem til bunden af bakken, skiftes det hele ud.

 

Det støver ikke ret meget...men ellers kan det anbefales at anskaffe nogen af de billige støvmasker og tage sådan en på når man hælder rundt med kattegrus, uanset hvilken slags grud det så er....for det er ikke særlig sundt at indånde sådan noget støv, uanset man så mener at kunne tåle det eller ej.

http://www.primusdanmark.dk/støvmasker-5-stk-p-1926.html?osCsid=pd1q8f3u5c1i9gtg899rklbcf7

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for svar!

Jeg må i gang med at lede op, hvor sådan noget kan købes i udlandet (det er nemlig billigst mht fragt :confused: ).

 

Hvad angår det hvide grus: Tjah, jeg har potespor helt ind på sofabordet af det... :P Og det røde har givet badeværelsesgulvet røde mærker, der på 18. år stadig ikke kan gå af.

 

Normalt har de ikke bakker andet end, hvis vinteren er meget streng, de er flinke til at sige til selv, men nu havde vi besøg af en andet kat i julen, så de fik bakker igen, så for at de ikke skulle markere i protest... Men det gik egentlig godt nok, de var nysgerrige, og den anden kat kom lidt ud (den var på badeværelset), hun er en forbløffende lille kat, men det gik rigtig fint. Og så har de beholdt bakkerne- og vil ikke så meget ud! :eek:

 

Og ja: kattegrus laver noget frygteligt pløre i haven (som er meget svært at få af fodtøj), så det skal lægges, hvor man ikke vil træde de næste 5 år- eller deromkring.

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...