Hop til indhold

Forsikre sin kat?


Fie-tøsen

Recommended Posts

Jeg vil også til enhver tid anbefale at forsikre sine katte! Læs dog det med småt om hvad forsikringen helt præcis omfatter, og hvor stor selvrisikoen er. Der kan sikkert godt være forskel i det voksende marked af kæledyrs forsikringer.

 

Alternativt kan man jo selv lave en lillle 'opsparing' hvor man hver måned sætter et beløb ind på en konto med missernes navn på. Det gør jeg da E&E var for gamle til at blive optaget i et nyt da mit gamle forsikrings selskab lukkede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke klar over, hvordan man gør. Men jeg er ret sikker på, jeg har set foldere om det hos dyrlægen.

Du kunne jo spørge din egen dyrlæge, det koster i hvert fald ikke noget. :)

 

Jeg gør det på den måde, at jeg har en post på budgetkontoen, som kun bruges til dyrlæge,

der bliver sat et beløb af hver måned, så der altid er til vaccinationer af seks dyr og to ekstra 'behandlinger' om året.

- Jeg har to hunde og fire katte, og det har været nok hvert år i 10 år nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - jeg gør jo det samme - sparer op selv - så skal man heller ikke ærgre sig over selv-risiko etc. Dog får jeg nok forsikret mine næste katte. Desværre har jeg ikke den store styr på diverse forsikringer fordi jeg jo ikke selv bruger dem pt. - men tror der kommer flere og flere. Men en hurtig søgning på Google giver dette: http://www.netvet.net/dansk/forsikring/

 

Ser ud til at det kun er er Dyrekassen Danmark der forsikrer katte :confused: Men mon ikke snart der kommer flere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 years later...

Jeg vil så til enhver tid anbefale IKKE at forsikre sin kat, men at man i stedet opretter en kattekonto og indbetaler løbende på den.

 

Fordi, de penge der betales for en forsikring, som ikke er helt billig, er spildte såfremt der ikke bliver brug for forsikringen, hvor imod ens egen opsparing er god at have til andre ting hvis katten ikke får brug for dyrlægeregning.

Og der er mange ting, der alligevel ikke er omfattet af forsikringen hvis man endelig fik brug for den.

 

Mange argumenterer for, at det kan være meget dyrt med engangsbeløb til dyrlægeregninger inden man får sparet nok op, men såfremt man ikke lige er registreret som dårlig betaler, så kan man som regel altid aftale en god afdragsordning med dyrlægen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har faktisk været ved at regne lidt på det med forsikring på katte.

 

For en ung, sund og rask kat koster forsikringen ca 900.- om året.

 

Hvis jeg skulle have forsikret mine katte, så ville det indtil nu have kostet minimum 65000,- i indbetalt forsikringspræmie i den tid jeg har haft dem.

Det ville godt nok have været en dårlig forretning for alle andre end lige forsikringsselskabet, haha.

Jeg har ikke sammenlagt brugt 20000 på dyrlægeregninger.

 

Så er der for hver gang der stilles en diagnose en selvrisiko på ca 650 kr., altså et beløb man selv skal betale ud af en regning på måske 7-800. Derudover får man kun dækket 80 % af udgiften for ting der i det hele taget dækkes.

 

Og for at katten i det hele taget kan forsikres, skal der i forvejen være brugt penge til mærkning, vaccination m.m. og afhængig af kattens alder, en helbredsattest fra dyrlægen.

 

Og så er der en masse ting der slet ikke dækkes af sygeforsikringen

 

Side 6-7 i linket her kan du læse alle de ting der ikke dækkes:

http://ipaper.ipapercms.dk/HimmerlandForsikring/ConcordiaForsikring/DyrekassenDanmark/BetingelserKAT0513/

 

 

 

Nej, jeg kan kun igen anbefale at man i stedet sparer op..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er selvfølgelig svært at sige hvad der kan betale sig. Min venindes kat brækkede et bagben sidste år. Det blev en dyrlægeregning på over 5000 kr. Hvis ikke hun havde haft forsikring, så havde hun ikke råd til at få den behandlet og måtte istedet havde valgt aflivning.

Så er der selvfølgelig også de katte der aldrig bliver syge eller kommer til skade. Men det kan man jo aldrig vide!

Jeg har fundet denne side, hvor man helt uforpligtende kan indhente og sammenligne tilbud på katteforsikringer fra forskellige forsikringsselskaber.

 

http://forsikringtildyr.dk/kat/

 

Det er da værd at prøve.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...