Hop til indhold

Kat begyndt at hvæse og bide.


kambrosius

Recommended Posts

Hej med jer .

Jeg har som nævnt i andre indslag to hun katte Ida på 1 år og 6 måneder og puk på 11 måneder. Ida er begyndt at hvæse og knurre af folk og nogle gange bider hun. Hun har Altid været en meget reserveret kat som man ikke bare skulle tage op og kæle for, det har altid været såen at hun skulle komme til en, og det gør hun også jævnligt hvis hun selv kan bestemme hvornår, og det respektere man jo som katte ejer, man lærer jo sine dyr at kende og finder ud af de har sine egne grænser.

Men hun er begyndt at hvæse og knurre af min mand og jeg. Og hun har hertil aften bidt mig, hvilket jo er fuldstændig uacceptabelt da hvis hun kan finde på at bide mig, kan hun jo også finde på at bide andre og jeg er afhængig af besøg af andre mennesker pga sygdom og det ville være forfærdeligt hvis hun bed dem.

Jeg vil gerne have jeres mening om hvad dette kan skyldes? Ida har lige været i løbetid i næsten 2 uger da hun gik i løbetid først på sidste uge og sluttede men kom så i løbetid igen, i starten af denne uge. Kan dette skyldes stress? Eller kan det skyldes andre ting? Jeg håber nogle kan hjælpe med at finde svar på dette, da jeg vil være ked af at skulle af med hende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan skyldes flere ting. Hun kan være blevet syg, så først og fremmest til dyrlægen med hende. I kan prøve at få hende steriliseret og se, om det hjælper. Ellers er der kun en sidste udvej og få hende aflivet. Man må ikke og skal ikke acceptere en aggressiv kat. En aggressiv kat skal aflives. Både for jeres, andres og kattens skyld.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...