Hop til indhold

spørsmål til ude / inde kat


Camilla

Recommended Posts

[h=1]spørsmål til ude / inde kat[/h]

Jeg vil høre om hvad i synes om at lave en undekat til ind kat kun er det synd hvis ja hvorfor og hvis nej hvorfor? og hvis nej hvordan vil i gør det for at lave den om til at være inde kat? eller vil det være synd og umuligt.

 

Jeg spør da vi bor i en 2 vær med have men har i tankerne om at flyt og vi vil flyt i en 3 vær der er billiger end den 2 vær og er større og der må kun være indekat da det er på 1-3 sal.

(1 indekat er tilladt i 3 vær)

 

Håber der er nogle der måske har en måde der kan hjælp os da vi vil gør alt det vi kan få at få ham med os.

 

Lidt om ham:

er kastreret.

er øremærket.

Race: blandning af bengal & huskat.

Han bliver 2år d. 07/09-2012.

 

(er ordblind)

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså det kan godt lade sig gøre, men om det er svært er meget forskelligt fra kat til kat og om din kat er meget ude kat eller om den bruger meget tid inde?

Hankatte har en tendens til at strejfe mere en hunkatte, så de kan være en anelse sværere at omvende fra ude til inde kat, men det kan lade sig gøre, det kræver bare tålmodighed, og så må man indstille sig på at katten nok kræver mere aktivering og leg fra jeres side da den ikke har fugle og mus til at jagte, men tror nok det skal gå da han stadig er rimelig ung.

Jeg forstår jer godt at i vil gøre alt for at få ham med jer, men hvis det går helt galt og hvis han efter et år stadig ikke kan finde sig i det, så må i nok give ham til venner eller familie som har have. Men jeg er ikke ekspert, så vent med at tage en beslutning til i har hørt flere forslag. :) Held og lykke. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis katten er vant til at gå ude, som det passer ham, så vil det efter min mening være synd og skam at gøre ham til indekat. Det er jo hans frihed, at i tager fra ham. Det er ikke noget liv at tilbyde en udekat at blive indekat. Tænk på, at kattens liv indtil videre har været at løbe rundt og jage og lege, og så lige pludselig, så skal han bare være inde, hvor han slet ikke har de muligheder. Jeg ville give katten væk til nogen, hvor den har mulighed for stadig at være udekat, og så evt. anskaffe sig en indekat, når I er flyttet. En indekat der aldrig har været udenfor, den savner ikke at komme udenfor, for den ved jo ikke, hvad det er.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Det kan sagtens lade sig gøre. Men det er en større opgave.

 

Jeg vil dog, hvis jeg var jer, gøre klart med jer selv hvad der skal ske med katten, hvis han ikke kommer til at trives som ren indekat.

 

Hej - jeg har forgæves prøvet at lave udekatte om til indekatte et par gange. Når de er unge, som din kat er, vil det være meget svært, og du må forvente, at han vil gå rundt som løve i et bur og kan blive stresset af det. En gammel kat, der i forvejen ikke rigtigt gider eller tør være ude mere, kan det godt lade sig gøre med, men det er jo ikke tilfældet her. Jeg vil bestemt anbefale, at I har en plan B i baghånden, inden I begiver jer ud i eksperimentet. Det vil måske også give jer lidt ro i maven, hvis I eksempelvis har fundet et alternativt hjem til ham på forhånd, hvis det ikke lykkes. I begge mine tilfælde måtte jeg aflive, da jeg ikke havde andre muligheder. Annette

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 months later...

Har kattehealeren en hjemmeside? Det lyder nemlig spændende:)

 

Jeg har haft 2 katte som startede som inde katte men blev ude katte i en mdr ca. De boede hos min søster. De sagde intet til at blive indekatte. Det er 5 mdr siden nu, men han katten er begyndt at være hyper aktiv om det er fordi han savner udelivet ved jeg ikke. Håber det bedste for din kat:)

 

Mvh Heidi

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...