Hop til indhold

Nye katte i hjemmet :)


- JK -

Recommended Posts

Vi overtog i går to katte til vores hjem, den ene på 1 år og den anden på 4 år, de kommer fra et hjem med i forvejen en baby og nu til et hjem med to børn hvor den ene er 3 år og den anden er 10 måneder, kattene har gemt sig lige siden de kom hertil, under hver deres sofa - de kom lidt frem i går aftes hvor Nuller (ham på 4 år) lagde sig i sofaen ved siden af mig og gerne ville kæles, han begyndte at spinde men gik så igen, Aben (ham på 1 år) har været lidt fremme for at se sig omkring men vil IKKE i kæles, så stikker han af, og egentlig bare løber væk hvis vi går forbi ham. I nat havde begge kattene været ude at spise og på kattebakke, i dag har det været lidt det samme udover ham der gerne ville frem og nusses og spinde i går har kun meget kort været fremme for at kigge men vil IKKE kæles for, Aben som ikke ville i kontakt med os i går er begyndt en bitte smule i dag, ellers har de hele dagen lang gemt sig under sofaen.

Er der noget vi kan gøre? Eller skal vi lade det gå sin gang? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Giv tid.

Han kommer nok. Er det meget vigtigt han kommer, så lok med lidt ost, frikadelle eller reje/tun. Sæt dig ned på gulvet ved sofaen og læs.

Nu mindre du kigger på katten (et direkte blik KAN tydes som et angreb), nu bedre.

Når han kommer, så lad endelig være med at HOLDE eller gribe, højst et strøg over ryggen, det gode sted lide før halen.

 

Jeg har to katte- jeg ikke må løfte, ellers må jeg gøre (næsten) alt. De andre må jeg løfte og gøre næsten alt med. Vær rolig og giv tid. Det kommer, når det kommer.

 

mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...