Hop til indhold

"Hyggebider" katte?


Sandra

Recommended Posts

Sidste lørdag fik jeg min lille ragdoll-pige som er så dejlig. Jeg har aldrig haft kat så jeg er lidt grøn og jeg har derfor et spørgsmål:

 

Hyggebider katte?

 

Vi kan ligge og nusse og snakke stiller og rolig mens hun spinder og nyder tilværelsen. Lige pludselig ud af ingenting kan hun finde på lige at nappe mig i fingeren. Det er ikke fordi det gør ondt i den forstand men hendes små killingetænder er stadig skarpe! Hun har ikke haft gjort der på min forlovede, kun mig.

 

Jeg tænker også lidt om det evt er noget der skal stoppes? Ønsker jo ikke at hun napper nogen som så misforstår det, og dermed skælder hende ud.

 

Jeg undrer mig bare, og vil lige høre om I mener jeg skal stoppe det. På forhånd tak :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 af mine bider "kærlighedsbid", så ja: Det er normalt. Hvis man ikke bryder sig om det, skal man roligt flytte udatte lemmer og sig selv fra katten. Det er ikke sjovt, hvis man holder op med at være der.

Min Gamlen bider nu i ansigtet, når han ligger i arm, men ikke hårdt. HAN må- det er den gamle.

 

Men med yngre små har vi kørt linien med, at de ikke må bide eller kradse. Sådan da!

Pølse og Pind har ikke hørt helt godt efter i timerne, de er kendt som tidsel- og tornekattene. Men de napper og kradser ikke hårdt.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke noget imod det, da det ikke er noget der gør ondt. Undrer mig bare over, at hun kun gør det ved mig, og ikke min forlovede. Hun ælter også kun poter på mig.

 

Min tanke er lidt, om hun så kan skille det ad, i den forstand, at hun kun "bider" mig og ikke må bide andre hun måske ikke kender så godt. De kan måske misforstå det at hun "bider" og skælde hende ud.

 

Som sagt har jeg ikke noget imod det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...