Hop til indhold

Løbetid?


SSMulle

Recommended Posts

Min roommate og jeg har en skøn kat på ca 7 mdr. som vi er ret sikre på er kommet i sin første løbetid. Hun ligger på gulvet med røven i vejret mens hun går rundt med benene, og bliver ved at ligge sig oven på ting fx. dørkarmen - som om hun godt kan lide at der er noget der trykker på maven. hun "snakker" helt vildt, og er langt mindre kontaktsøgende end tidligere. det egentlige spørgsmål består i om det er muligt at det gør ondt på hende? vi er meget i tvivl om hun har smerter eller om hun stimulerer sig selv ved at gnide maven op ad noget?

 

en anden ting er, at vi aldrig har kunnet få hende til at bruge kattebakken. Hver anden gang skider hun i bakken og hver anden gang på gulvet. vi har prøvet at skifte kattegrus, holde bakken ren, sætte hende op i bakken når hun skider ved siden af osv. Er der nogle andre forslag, og hvad kan dette skyldes?

Vi blev for nyligt rådet til at købe noget finere kattegrus med begrundelsen at det kan være at vores nuværende kattegrus måske satte sig fast mellem trædepuderne, vi har dog ikke prøvet dette endnu.

 

mvh Simone:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er helt sikker på at jeres kat er kommet i løbetid. Det du beskriver passer perfekt med "symptomerne" på løbetid. Jeg tror ikke hun har ondt, selvom det kan lyde sådan. Skal hun steriliseres? Et eller andet bliver i jo nød til at gøre ellers fortsætter hun med at komme i løb med nogle ugers mellemrum. Det kan være ret stressende for katten.

 

Mht. hendes urenlighed. Jeg ville helt sikkert prøve at skifte grus og få en kattebakke mere. Man kan tænke at hun da har nok i en kattebakke. Faktum er bare at visse katte skal have mere end en bakke for at være renlige. Og taget besværet med urenligheden i betragtning så er det et relativt nemt forsøg at have to kattebakker i en periode.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil helt klart anbefale at få hende neutraliseret. Både hende og jer bliver meget glade for det.

Det kan være ulideligt at leve med fertile katte. Selv er vi herhjemme trætte af at vores avlshan bræger som en due, og det er blevet værre efter det gode vejr. Heldigvis holder han op når vi beder ham om det :) At det så ikke holder så længe er en anden sag.

 

Jeg vil også anbefale de to bakker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...