Hop til indhold

sjov oplevelse


ThomasM

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har lige et lille spørgsmål, som det kan være i kan svare på. Jeg har lige været ude og løbe, jeg kommer så hjem og smider mit løbe tøj i en bunke og så vil jeg hoppe i bad, til min store overraskelse er jeg at min ældste kat (næsten 1 år), pludselig ligger og ruller rundt oven i mit svedige løbe tøj, ligger og bider lidt i det for at trække det over sig, så den kan komme til at gnide sig op af det, er der nogen af jer der ved hvorfor? Det kan ikke være for at lugte godt hehe, for det gør mit svedige løbe tøj sjældent , nu har dyr til tider en anden opfattelse af hvad der lugter godt, men håber i kan svare på det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine katte elsker lugten af mine armhuler, og det forbinder de tydeligt med "mor"- de ryger lige i killingemode, især hvis jeg har drukket meget mælk. Men selv ikke B-vitamin, som jeg tager- jager dem væk. Og det lugter ellers ikke godt, det holder blodsugende insekter væk.

Nu er jeg ikke vild med det der armhulenoget, det kilder.

 

Engang havde min mand tabt et par underbukser på vej til vaskerummet, dem lå, der også en kat og "parfumerede" sig i. Ret klamt. Så de har ikke adgang til snavsetøj- eller det rene.

 

Jeg tror, vi har nogen feromoner -dufthormoner- tilfælles med katte, som de reagerer på. Det er nok, den mest rimelige løsning, siden vores svedkirtler evolutionært er forskellige fra de fleste andre pattedyrs, og at mælkekirtler er omdannede svedkirtler. Evolutionen omdanner og forandrer, men den smider ikke noget væk, der virker.

 

Mvh

Tine- hvis hunde elskede at slikke tæer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...