Hop til indhold

foder hvad har de egentlig brug for


piadue

Recommended Posts

os katteelskere læser mangt og meget om hvad en kat her brug for af ernæring vi lader os lokke af reklamer og dyrlæger som absolut mener deres produkt er bedre end andres, jeg fodre et par vildkatte som, er nok + 10 år , de har ikke fået det som vi alle putter i hovedet af vores katte, de ser hamre godt ud , får absolut det billigste vådfoder på marked, ca. 5 kr om dagen. Nu til mit spørgsmål er der nogen som har en alternativ kostplan (fuldkost) som evt man selv kan lave .Min gamle kat på 14 har kun været ved dyrlæge 2 gange i hele hans liv og det er pga racerwhiskat mave sidst for 14 dage siden, sammen med den lille på 7 mdr og det gider jeg ikke mere så foderplan søges

Link til kommentar
Del på andre sites

forstår heller ikke spørgsmålet. Men barf kunne være en mulighed. At din 14 år gamle kat kun har set doktor dyr 2 gange er bestemt ikke positivt da det så betyder den ikke er fulgt med sine vacinationer.

 

Whiskas er heller ikke et godt foder. jeg fodrer med royal canin sterilised og suplerer op med råt kød og vådkost og ingen mave problemer her ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Syntes da egentlig at spørgsmålet var let at se. Hvordan fodrer man sine katte hvis man selv skal lave maden og sikre sig at det ernæringsmæssigt er korrekt, og ikke et spørgsmål om økonomi, men sundhed. NB mine katte bliver ikke vaccinret da det ikke er nødvendigt

Og hvorfor mener du så, at det ikke er nødvendigt med vaccination?

Link til kommentar
Del på andre sites

Og hvorfor mener du så, at det ikke er nødvendigt med vaccination?

 

Jeg tilslutter mig denne holdning, at det ikke er nødvendigt.

Jo, selvfølgelig er det nødvendigt hvis du vil holde katten sygdomsfri, og ikke ønsker at livets natur skal gå sin gang ;)

 

Hos mig har vi haft katte i snart 40 år. Mange af dem er døde af alderdom, og ingen af dem er nogensinde blevet vaccineret eller har været hos dyrlæge. Vi lever efter naturens principper.

Den eneste af mine katte der har levet "luksus-livet", er min nu afdøde Maine-Coon - og den er som sagt lige død, i en alder af 3,5 år...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tilslutter mig denne holdning, at det ikke er nødvendigt.

Jo, selvfølgelig er det nødvendigt hvis du vil holde katten sygdomsfri, og ikke ønsker at livets natur skal gå sin gang ;)

 

Hos mig har vi haft katte i snart 40 år. Mange af dem er døde af alderdom, og ingen af dem er nogensinde blevet vaccineret eller har været hos dyrlæge. Vi lever efter naturens principper.

Den eneste af mine katte der har levet "luksus-livet", er min nu afdøde Maine-Coon - og den er som sagt lige død, i en alder af 3,5 år...

 

 

Der er ingen der siger du får en sygdomsfri kat ved at vaccinere den - jeg er for vaccination, da jeg på ingen måde ønsker mine katte lide en forfærdelig død til Fiv, Felv eller kattesyge.

Og de kan sagtens dø naturligt selvom de får vaccine.

 

Mine vaccineres når de er 8 uger, 12 uger, og igen året efter.

Mine kælekatte vaccineres derefter kun hvert andet år, dem jeg udstiller får hvert år.

 

HCM vil du ikke kunne vaccinere imod.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...