Hop til indhold

Sofa som kattebakke :(


Silkof

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har virkelig brug for hjælp.

Jeg har en 6 årig steriliseret hunkat, som er ved at drive mig til vanvid.

 

Hun tror det er ok at bruge sofaen som kattebakke.

Hun gjorde det i ca. 1 mdr da min eks kæreste flyttede i sommer.

Da jeg så ikke var så meget hjemme i november grundet eksamen, begyndte hun igen, og jeg sendte hende derfor på "ferie" hos min eks.

Der har ingen problemer været hos min eks, hvor kattebakken er blevet benyttet hele tiden.

Nu har jeg fået hende retur, og i går havde hun, mens jeg var i bad, skidt og tisset i sofaen igen.

 

Her til aften valgte hun så at sætte sig i sofaen igen og tisse, mens jeg sad i sofaen.

Hvordan får jeg hende afvendet med det?

 

Kattebakken er fin og ren og bliver også benyttet... bare ikke hele tiden.

 

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.

 

Hilsen

Silkof

Link til kommentar
Del på andre sites

ja, hvor står kattebakken i forhold til dit hus? det skal nemlig helst ikke være et sted hvor der hele tiden er noget og helst et sted hvor den er gemt lidt væk (har jeg læst)

 

min kattebakke står ved siden af vores toilet og der er ingen problemer :-)

 

Men ellers så vask sofa'en som du nok også har gjort

Link til kommentar
Del på andre sites

Kattebakken står hvor den stod før. desværre ikke et roligt sted da hun er bange for de rum.

 

har nu forsøgt at vaske sofa med både rodalon og eddike hvilket blot har medført at min sofa (og lejlighed) nu bare stinker af en blanding af eddike og kattetis.

 

er lidt desperat. flere råd?

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv også at spray sofaen med Feliway, og evt. dække den med et plasticlagen et godt stykke tid. Du kan jo lige fjerne en del af lagenet lige der hvor du sidder når du selv sidder i sofaen. Overvej desuden en ekstra kattebakke et andet sted end den anden (en god ide herover: ved siden af sofaen). Og jeg bemærker du skriver at den nyværende kattebakke ikke står et roligt sted? Og endda et rum hun er bange for? Er det rigtigt forstået eller er det bare mig der ikke helt kan læse ordentligt :) for hvis bakken står et sted hun er bange for er det naturligt hun nogen gange vælger sofaen som hun nu har fået præferencer for.

 

Har hun været til dyrlægen for nylig? Kan man helt udelukke en nervøs blærebetændelse? Det lyder jo som om hun har været igennem en del forandringe på det sidste?

 

:) Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,

 

Kattebakken står i stue/køkken hvor hun godt vil være, men det er jo bestemt ikke et roligt sted.

Hvis den sku stå roligt sku den stå i gang eller i bad, og de rum er hun bange for.

 

Der sker mange ting i hendes liv desværre ja.

Og nej, har endnu ikke været til dyrelægen, da der ikke har været noget den mdr. hvor hun har været hos min eks.

Men det er selvfølgelig næste trin.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...