Hop til indhold

Hvorfor slås kattene pludselig?


anet

Recommended Posts

Jeg har 2 katte på 3 og 5 år (kastrerede british shorthair). De bor sammen med mig i en lejlighed men ofte tager vi i sommerhuset, hvor de kan komme ud. Sagen er den, at jeg deler sommerhuset med min veninde, som for 1 år siden tog en tilløber-kat til sig. Det betyder, at når vi er i sommerhuset, er mine katte sammen med hendes. Sammenføringen for et år siden gik fint - mine store katte var faktisk i starten bange for den lille killing men accepterede den ret hurtigt.

Problemet er nu, at min 3-årige kat Rasmus pludselig har set sig gal på min venindes kat. Han har bidt hende flere gange og virker truende overfor hende. Selvom hun nu er voksen (og neutraliseret), er hun fysisk meget underlegen. Jeg forstår ikke, hvorfor der pludselig er problemer mellem de to og ved ikke hvordan jeg skal forholde mig, når min kat truer. Skal jeg skælde ud eller aflede? Er der nogen, som har gode råd? Min venindes kat lister omkring og virker bange. Ind imellem hvæser og bider hun også efter Rasmus.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan tage måneder at sammenføre fremmede katte og din venindes kat er fremmed over for dine, den er jo blevet voksen og lugter anderledes end en killing..

 

Kattene reagere faktisk "naturligt" og det kan ikke bare irettesættes væk.. jeg er enig med Henriette, jeg ville heller ikke stresse kattene med at have dem sammen i sommerhuset.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...